mandag 1. oktober 2012

Det begynner


å bli kaldt ute. 
Så nå har jeg "reddet" inn noen av plantene. 
Her er en hortensia. 
Mulig den kunne overlevd ute 
visst jeg hadde satt den i jorda. 
Men den har en del knopper 
som jeg håper kan springe ut når den står inne. 
Potta kjøpte jeg på Ikea turen vi hadde forrige helg 



Noen av pelargoniaene er kommet inn. 
Står å blomstrer i vinduskarmen nå.  
Håper jeg får de til å overleve vinteren 
i kjelleren. 




 Oliventreet har fått ny potte, 
Må gi det litt ny jord også tror jeg. 
Virker veldig hard den jorda som er der.
Den store potta kjøpte jeg for gavekort jeg
fikk i bursdagsgave. 





 Har drevet litt ute i dag. 
Kastet noen sommerplanter som 
fortsatt stod i potter 
Bl.a. så byttet jeg ut de som var i
den gamle vasken med disse høstplantene. 







                  Plantet og noe i et vaskevannsfat.
                  På stettfatet ligger det en del skjell 
                  som er minner fra Danmark.
                  Men det er det visst ikke så lett å se
                  på dette bilde, må nok ta et nytt.


 Gladiolene 
jeg tok bilde av 
for noen dager 
siden, blomstret 
så flott da. 
Men nå er det 
snart på tide å 
bytte de ut  med 
noe annet






Kanelsnurr er kjempegodt. 
Bakte disse og hadde med noen
til eldstemanns bursdag her i uka. 
Noen er også spist her i huset.
Første gang jeg har "vridd" de slik, 
ikke så vanskelig som jeg trodde. 
Og de blir jo ekstra dekorative på denne måten.




Ja det var den fridagen denne uka.
Mens noen nyter høstferiedager, 
skal jeg jobbe t.o.m. fredag kveld.
Men skal ha fri både lørdag og søndag. 
Og til helga er det loppemarked i nærheten. 
Så det skal jeg ha med meg. 

Ha en god 
dag alle sammen :)





8 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Kor flinke du er som har fått unna så mykje.
Eg må vel rydde opp her óg.
Flott med ein sånn gamal vask til planter.
Lukke til på loppemarknad !

Anne-Mari

Black Feathers sa...

Så mye du har fått gjort. Håper at den kommer til å blomstre inne hos deg. Det hadde jo vært koselig. Kjempe koselig du har plantet i vasken. ;) Jeg synes slike gamle utslagsvasker er så koselige.
Nam, det var lekre snurringser.
Høres moro ut med loppemarked til helgen, blir spennende å se hva du finner der.

Ha en fin kveld Astrid.
Klem Eline. ;)

Humlehagen sa...

Så lekker bakst, flotte planter og nydelig høststemning i utslagsvasken!:)Lekkert og stemningsfullt!:)Klem fra Humlehagen!:)

Refleksjon på livsvegen sa...

Ja, no må ein vel ta inn det ein vil berge :-)

Nyt oktober!

Marguerite sa...

Det var värst vad du ligger i och får mycket gjort,Astrid!!!
Fiffigt med vasken,jag hade nog aldrig kommit på en sådan ide själv,det blev ju jättefint!!!
Lycka till på loppmarknaden,,,JAG VILL OCKSÅ GÅ PÅ LOPPMARKNAD!!!Ha,hahaha!!!
Önskar dig en fortsatt fin jobbvecka och en härlig ledig helg!!!
KRAAAM!!!

Hjem & Glede sa...

Å så koselig innlegg!
Nydelig farge på pelargoniaen også....
Og kanelsnurrer....nam,nam.
Vet du...her regner det bare sååå vannvittig i dag!Huff stakkars eldstemann som har nok en fotballkamp i dag....får håpe det letter snart!
Tror jeg må bake boller jeg også...
God tirsdag!
Klem Camilla.

Mitt hverdagsliv sa...

Så flink du er! Vet at det aldri kommer til å blomstre noe særlig hos meg, men det er moro å se hva andre får til!

Klem Vigdis

Black Feathers sa...

Hei du. ;)
Her er det høsstorm på gang, men veldig deilig å være inne sammen med barna. ;)
Spennende med nytt prosjekt. Er dette noe du syr da kanskje? Jeg har planer om å få sydd noen julestrømper til julegaver, men jeg må få kjøpt litt vliselim først og det greier jeg å glemme når jeg er i byen.
Hi hi, sjokolade er veldig godt da. Men det må nok bli sjokolademousse, og det elsker barna. ;)

Ha en fin dag på jobben i dag.
Klem Eline. ;)