fredag 20. februar 2009

God helg

Jammen er det ikke blitt fredag igjen. 

Og siden det er fredag før fastelavenssøndag

ble det litt bollebakst i dag. 

Yngste sønn skulle på Datalan i helga,

så da var det greit å sende med han noen til niste. 

Baker alltid noen med rosiner for det syns jeg er godt. 


Jeg har ikke vært så mye på jobb denne siste uka. 
Så da har jeg fått gjort litt hjemme. 
Har blandt annet ommøblert litt på Tv stua. 


Det er her vi stort sett er på kveldene. 
Jeg sitter helst her når jeg blogger og
driver med andre ting på dataen. 
Skulle jo hatt førbilder, 
men det rakk jeg ikke å ta. 
Jeg planla ikke å ommøblere, det bare blir slik noen ganger. 
Skulle riste teppe og tørke støv. 
Og da var jeg plutselig i gang. 

Satte sybordet mellom stolene våres.

Oppå står den gamle symaskinen jeg har

arvet etter min manns bestemor.  

Laget meg et "syskrin" av et norgesglass

Blir jo fin pynt det. 

Duken er et funn fra loppemarked.


Dette er kanten rundt duken som ligger på det

lille bordet ved siden av sofaen.

Også den er fra loppemarkede.


Her er den andre symaskinen min. 

Denne er med bord. 

Min svigermor fikk denne av ei vennine.

 

Men hun hadde ikke plass til den, så derfor fikk jeg den. 

Og det hadde jo ikke jeg noe i mot.


Disse glassene syns jeg er så fine. 

Nå drikker ikke jeg vin, 

eller dette er vel ikke vinglass.

Litt for små til det tror jeg. 

Men fine til telys er de. 


Nydelig farge på stetten og et flott mønster på glasset. 

***
Ønsker dere

en god kveld 

***

6 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Å, men det er godt med nybakte boller! Det fikk jeg også lyst på,
men jeg tror jeg har igjen i fryseren fra tidligere, så det blir ikke så jeg baker det nå...
Og du gjør stadig funn på loppemarked! Den duken var flott, glassene også!
Nå er det helg i heimen, skjønner jeg. Det ble fint på TV-stua!
Ha en god kveld!

Anonym sa...

Hm.... boller:) God helg!

Anna Lisa sa...

Å så koselig du har det. Og dei bollane så gode ut. Skal bake vannbakkels imorgå.For det er eg vand med på fastelaven :)
Ønska deg ei fin helg min venn!
Klem

Vibeke sa...

Nam, deilig med nybakte boller!Koselige bilder Astrid :o)

Ønsker deg en velsignet helg,
klemmer

It's Aggy bitch! sa...

så fint med lys :)

Dorthe sa...

Jaså du satt igang med bollebakts du også:) Det blir ofte slik at man begynner med noe og plutselig har man fått en ide og da flytter ting på seg:):) Ble kjempefint.. Fordelen med datalan er at vi iallefall vet hvor ungerne er :)men jeg må innrømme jeg ikke kan forstå de orker hi hi hi.. heldigvis er det da vinterferie til uken.