søndag 29. november 2009

Pinnekjøttet

står på plata og godgjør seg. 
Det er dei siste årene blitt tradisjon å ha det på 1.søndag i advent her i huset. 
Siden jeg har vært på jobb, og min kjær har 
besøkt ei syk tante, 
blir det sen middag her i dag. 
Men vi skal kose oss


Må ned å sette på poteter og kålrabi nå. Skal tenne masse lys, inkludert adventslyset. 
Dekke med fint servise og fine servietter. 
Skikkelig koselig familiekveld skal det bli. 

Håper dere har kost dere denne 1. søndag i advent.

Ha en riktig 
god kveld :)

  

8 kommentarer:

Sologbolig sa...

Mmmmm deilig. Kos deg !

Lill sa...

Heihei..så deilig me pinnekjøtt:)det hadde vi å forleden.Ha en flott uke du å.:)
klem

Crinoline sa...

Pinnekjøtt er en favoritt hos oss også.Har allerede hatt to pinnekjøttmiddager,men nå blir det pause til nyttårsaften,

Mitt hvite hus sa...

Nesten så jeg kjenner duften helt hit...

Kos dere masse...

Klem Kerstin

Som mine dager er sa...

Vi har kost oss med samme deilige matrett vi også. Pinnekjøtt er og blir en favoritt hos oss.

Kos deg denne adventstiden.

Marit

Ruth Bernssen Bø sa...

Mmmmmm pinnekjøt det er godt det... me har det på julafta. Vanlegvis pleier 3 damer og eg ha kosedag i slutten av november, der handler litt og har julemiddag, men sidan eg var borte heile november, så vert det ikkje tid til den turen i år.
1.søndag i advent har vi ingen tradisjonar, bortsett frå tenning av julegrana, og korpset som spelar der. Var ikkje med dei i går, men skal på øvinga i kveld for å prøva å bli klar til adventskonserten neste søndag. Når ein er bortreist 4 øvelser, misser ein mykje i forkant av ein konsert...
Håper pinnakjøtet smakte og at de hadde ein fin familiedag.

Synnøve. sa...

Godmorgen på deg.
Pinnekjött er ikke noen favoritt hos meg skal eg vel si....
Eg klarer ikke duften en gang.
Men mamma elsker det. Så derfor hadde vi med oss litt over en kilo til henne når vi for hjem for noen uker sen.

Håper uansett at det smakte bra.
Klems Synne.

Living next to me sa...

Det så veldig godt ut...
Vi har fått opp lys ute men finner ikke advents lysene . det har blitt litt for mange kasser med "advent" pynt...
MEN pinnekjøtt er godt , det er fristene bytte ut ribba med pinnekjøtt juleaften. F.