fredag 21. mai 2010

I dag har vi hatt sommer

hos oss. 
Skikkelig varmt og godt. 
Nå sitter jeg inne med balkongdøra åpen. 
Hører måkeskrik,
og innbiller meg at vi er ved sjøen. hehe. 
Syns det har kommet bare mer og mer måker her i innlandet. 

Men det var ikke det jeg skulle skrive om egentlig. 
Har endelig fått gjort litt ute i dag. 
Fikk kjøpt litt blomster i går, 
og i dag fikk jeg plantet dei. 
Samtidig fikk jeg ut litt av det dillet jeg vil ha ute i sommer. 
Bordet har mistet det nederste av beina i løpet av vinteren.  
Det er bein med plugger som en kan ta av. 
Men murstein får duge så lenge. 
Kanskje jeg får lurt min kjære til å lage nye med plugger. 

Har plantet i ei gammel eggkorg som vi brukte heime å plukke egg i. 
Den er jo ikke så veldig gammel, er plastbelagt. 
Men jeg syns det er koselig å bruke den
siden det knytter seg minner til den. 
La litt netting og mose som jeg hadde i en pose i kjelleren
i bunnen av korga slik at jorda holder seg på plass. 

På bakken la jeg noen skiferheller. 
Må se om jeg klarer å finne noen til. 
Ble litt liten den sitteplassen, 
men det ble plass til den ene lille korgstolen som jeg 
fikk i fjor høst. 
Kanskje jeg klare å lage plass til den andre også. 



Etter at jeg var ferdig med planting og dilling, 
satte jeg meg ned med et nytt blad som min kjære kom med i dag. 
Rom 123.  Og et krus med juice. 
Herlig i den kroken i kveldingen. 
Den gamle døra fikk jeg hentet i fjor hos noen som ga den bort. 
Skal ha litt mer blomster og ting her i kroken, 
men flere blomster tørr jeg ikke plante enda. 
Det kan fortsatt bli frostnetter. 
Så kjedelig å måtte kjøpe alt nytt. 

Så flytter vi oss inn en liten tur. 

Denne lille lampen fant jeg på bruktbutikken for to uker siden. 
Syns den passet godt i den smale vinduskarmen min. 
Litt vanskelig å se hvordan den ser ut. 
Skjermen er i glass, med litt mønster på. 
Skulle nok hatt et bilde uten lys i den, litt lettere å se 
hvordan den ser ut da. 
Mulig jeg kommer til å spraye foten. 
Får tenke litt på det. 


Og til slutt litt håndarbeid. 
Det er ganske stille på jobb innimellom. 
Ihvertfall når en jobber på kveldene. 
Så da hender det at en får strikket noen masker. 
For mine armer er bredden på disse skjerfene passe mange masker. 
Orker kanskje en åtte ti turer frem og tilbake
før jeg må legge det fra meg ei stund. 
Men tilslutt blir jeg jo ferdig. 
Disse blir sikkert julegaver.


Men da var jeg kommet til veis ende på dette innlegget. 


Vil få ønske alle sammen 
ei riktig så god pinsehelg 
Håper dere alle får et strålende vær 
og har mulighet for å nyte dagene :)


Jeg skal jobbe dagen i morgen og kvelden på søndag. 
Men i morgen ettermiddag/kveld skal vi sitte ute 
i nydelig solskinn å grille, håper jeg. 
Mandagen skal vi på stevne på Lillehammer. 
Da håper vi også på oppholdsvær for planen er 
å kjøre motorsykkel dit. 






11 kommentarer:

Olstad sa...

Koselige bilder og fantastisk vær i dag. Riktig god pinse.

Lill sa...

Heihei
Så flotte hansker..tenkte faktisk starte på julegaver etterhvert jeg også:)
Ha en flott pinse..vi venter bergens besøk
Klem

Synnøve. sa...

Det var en koslig krok dette der. Tenk å nyte en kopp te der en tidlig sommermorgen.

Du er flink å lage ting du. Strikking klarer eg ikke. Har aldrig fått lärt meg det trur eg. Skulle gjerne vilja.
Får se vad det blir til i sommer.

Her sitter eg og ser dagen våkne. Fuglene synger så fint. Tåka letter over åkern og dagen kryper opp over bergskammen på andre siden av sjöen.
Ser ut å bli en ny deilig sommersdag.
Klems Synnöve.

emilias gömmor... sa...

Underbar sitthörna och att få vila ögonen på vackra saker!

Kram Mimmi

Ruth Bernssen Bø sa...

herligt når ein kan "flytta" ut og nyta sol og varme.
Me sat og ute ei stund, etter eg kom frå arbeid. Det går greitt så lenge ein er i ly for den kalde nordavinden.

God pinse.

Nostalgia sa...

Kjempefine ting du har tatt med deg ut ! Kjempekoselig :-)

Skjerfene var lekre ! Heldige er de som får disse av deg !

Ønsker deg en fiiin kveld !
klem, Nostalgia

Randi sa...

Koselige sommerlige bilder. Den eggkurven var fin!

Jobber jeg også, men i ettermiddag og morgen har jeg fri, så litt helg blir det på meg også...dessuten er været så grått og trist at det er like greit å være på jobb og tjene penger:-)

Ha en fortsatt fin pinse

Ruth Bernssen Bø sa...

Håper du kan gå turen til Steinkjerringa ein dag, det er eit flott turområde.
Nå skal det seiast at me "fjuska" litt i går, fordi eg hadde med meg to med dårlege bein, som bruker krykker. Me kjenner ein av grunneigarane og fekk bruka hans gardsveg, og køyrde ganske langt oppover.
Eg har gått frå Holmavatn fleire gonger, og vil nok foretrekka den vegen om eg skal få ein skikkelige tur.

Ha ein fin dag.

Berit T sa...

Mye fint du viser, og veldig kjekt å se hva gamle ting kan brukes til.

Håper du fikk en fin feiring av dagen din, gratulerer fra meg.

Koselige skjerf du lager, og de kan jo bli ganske så personlige med bilde.

Ha en fin 2 pinsdag.
Klem.

Magdalena sa...

heisannn...
sååå koselig utekrok!!
ja det gjelder å finne de rette nostalgiske tinga å sette sammen! nydelig den eggekurva! her kommer du ti å kose deg massefremover..
klem,magny

Malys krok sa...

Ja det er deilig når en kan "bo" ute! Du har virkelig mye fint på uteplassen! Er så flott med alt det gamle! Tusen takk for fin og koselig hilsen! Takk også for det du sa om dukker. Skal sannelig holde utkikk etter dukker på de to bruktsalgene som er her i byen! Duken og lysestaken fra deg pynter stadig bordet! Gratulerer med dagen til deg og! -Margit-