onsdag 11. august 2010

Litt handling

ble det jo også på Jæren.
Både i diverse butikker, og på bruktmarkeder.

Har bestemt meg for at når jeg selger
ei veske skal jeg kjøpe meg en ting i Green Gate.
Har nettopp solgt to, så denne gangen ble det
en liten mugg og ei skål.
Var innom på Byrkjedalstunet
og der var det virkelig mye flott.
Men det var ikke der jeg kjøpte dette.
(men litt annet, det meste gaver
Mulig det kommer bilder av noe)

Disse ble kjøpt på en av dei flotte interiørbutikkene på Sandnes.
Smak.


Fant disse på Mester Grønn.
Nydelige, blir flotte i ei blomstergruppe
Måtte kjøpe med noen.
15,- er jo ingen upris


Dette er en gardinhøyde fra Sparkjøp.
Den kommer nok til å bli omsydd til et eller annet.
20,- for en lengde


Husker dere denne lampeskjermen?
Ble kjøpt i Sverige for 10,-


På Nærbø's Gjenbruk fant jeg denne lampen.
Og skjermen passet jo perfekt på den.
Til sammen ble det en ny lampe til 50,-


Her et nærbilde av mønsteret på
lampen.


Blomstene på denne skåla likte jeg godt.
Det har nok egentlig vært et lokk på.
Men den er fin uten også,
med Jordgubbegodt fra Sverige
Skåla ble kjøpt på Varhaugs Gjenbruksbutikk.
En av dei fineste, reneste og ryddigste bruktbutikker jeg har sett.


Denne kassen vet jeg ikke om skal stå der.
Men jeg må bare prøve meg frem.
Syns det var greit å ha den på kjøkkenet til oppbevaring.
Likte godt at det var så mange rom i den.
Mulig den blir blomsterkasse neste år.
Det er vel det den egentlig er ment som.
Den var til halv pris på Mester Grønn


Kjøpte flere slike brikker og en løper til kjøkkenet.
Halv pris på SparKjøp.
Og da blir det billigere enn på bruktbutikker.
24,50 for to brikker/en løper.


Gardinene har jeg bare "kastet" over gardinstanga
for å se hvordan det ble.
Skal vaske vinduet og henge dei opp skikkelig snart.



Dette er også gardinlengder.
Med engler på!!
Flere bilder kommer av dei når dei er vasket,
strøket og hengt opp.
Håper det blir fint.
Disse kjøpte jeg åtte stykker av.
Til 30,- lengden.
Helt grei pris syns jeg.



Ja det var noe av det som ble med hjem fra Jæren.
Bilen var ganske så full, bare så vidt sønnen fikk
plass i baksetet.
Det kommer sikkert flere bilder etterhvert.

Ha en
god dag :)



7 kommentarer:

Lill sa...

Heihei
Så masse flott du har funnet deg:)
Heldiggris..
ha en flott uke..
klem

rod i hob sa...

Ho ho ho -for ett handlegilde!!!

Ser kjempekjekt ut :-)

Masse fine ting!!! Har det på jæren vett du

Prinsesse Elin sa...

Du hadde funnet deg mye flott her nede. Jeg viste ikke at Nærbø hadde bruktbutikk. Den må sjekkes ut en gang jeg er nedover.
Ha en fin fin torsdag. Klem fra Elin:O)

Liv sa...

Så mye fint! Nytt og brukt i samme stil, det kan jeg like!
Det begynner komme mange bruktbutikker på Jederen, det er flott!

Ruth Bernssen Bø sa...

Igjen har du fått med deg mykje flott på dine handlerunder.
Byrkjedalstunet er jo verdt eit besøk, sjølv om ein ikkje har tenkt å handla... :-) - eg har nok alltid litt i posen med derifrå, ja.
Ha ein fin kveld.

Dorthe sa...

Takker for fine kommentare på bloggen min da jeg var i danmark..Du har da virkelig funnet mange fine og billige ting:) Du har virkelig handlet litt:) Vi får håper regnet gir seg slik at vi får noen fine dager i august. Jeg begynner å lande igjen etter turen min så nå er det full gang i håndarbeidet igjen.

Malys krok sa...

Tusen takk for hyggelig hilsen!

Må si du har kjøpt mye fint, likte både det brukte og det nye! Foten og skjermen ble tilsammen en kjempefin og koselig lampe!
Gardinene med roser på var nydelige, det samme syns jeg om brikkene og løperen!

Så lurt at du gir deg selv en premie når du har solgt en veske! Vakre ting fra Green gate!

Nå har du mye fint å se på! Bra du fikk plass til sønnen da, slik at ikke han måtte bli igjen:)

Ønsker god helg til deg og dine!

-Margit-