torsdag 13. januar 2011

Det er flere som

viser frem kanner på bloggen sin for tiden. 
I dag har jeg fått tørket støv og satt frem en del av 
den "vanlige" pynten etter at julepynten er tatt bort. 
Tenkte at jeg kunne ta litt bilder av noen av mine kanner 
mens jeg drev på. 
Litt mørkt slik på kvelden. 
Men det får gå. 
Ikke ofte en er hjemme på lyse dagen for tiden. 

Disse kannene har jeg stående i hjørneskapet. 
Den ene er jo en Figgjokanne. 
Den fikk jeg av ei som skulle flytte og ikke hadde plass til alt. 
Jeg ble jo kjempeglad. 
Den andre er en engelsk kanne som jeg fikk for mange år siden. 


Her er to kanner som jeg har fått 
Sølvkanna som nok kunne trenget en puss
(men den blir ikke så mye finere, er nok ganske slitt)
fikk jeg av ei vennine som mente den fikk et bedre"hjem" hos meg. 
Jeg ble jo veldig glad for det.


Den andre fikk jeg på et bruktsalg. 
Den manglet lokk, og er ikke noe spesiell. 
Men enkel og fin til blomster. 


Denne kanna fant jeg på et loppemarked. 
Det er en gammel Savanger flint kanne. 
Skåla fant jeg på et bruktsalg et annet sted. 


Dette er ei engelsk kanne. 
Den er ikke så stor, men ei lita fin kakaokanne kanskje. 
Likte så godt både formen og mønsteret på den. 
Kjøpte den på et privat loppis i Sverige i sommer. 


Her er to Figgjokanner som begge mangler hank etter
skapvelten vi hadde her for ei stund siden. 
Men ellers er dei hele. 
Så jeg kan jo ikke kaste dei. 
Den med gule blomster på er fra mitt barndomshjem. 
Den serverte mor saus i til desserten.


Dette er vannkanna vår. Står på middagsbordet ganske ofte. 
Den er jo funnet på et loppemarked. 
Ei Figgjokanne det også.

Må bare vise bilde av Asaliaen som fortsatt står fin. 
Tok dette bilde i dag. 
Ikke ofte jeg har slike blomster så lenge. 


Er fortsatt uten egen data. Men det går jo ann med en lånt. 

I morgen er det fredag igjen. 
Tredje helg i januar. 

Ønsker alle ei riktig 

god helg :)

18 kommentarer:

lavendel mio sa...

Så mange flotte mugger du har, Figgjokannen har jeg også:)
Kanskje jeg skal lage et muggeinnlegg til helgen, får jo tørket støv av de da ihvertfall:))
Go helg, klem Hanne

Hilsen Bodil F.T. sa...

Gøy å se alle de gamle flotte kannene du har!

Mitt hvite hus sa...

Så mange fine kanner du har... i mange forskjellige stiler og farger..

Så kjekt at de blir brukt også.. det liker jeg..

ønsker deg en fin fredag

klemmer 0)

Bergheim sa...

Nydelig flotte mugger. Jeg har noen jeg også. Kanskje jeg skal blogge om dem... Fint med sånne gamle ting. Jeg pleier å ta det med på hytta for der blir det brukt. Hjemme blir de ofte stående til pynt bare. Ha en riktig god helg. Pakke i posten kommer straks ;)

VillaVårfrubakken sa...

Å så mange flotte kanner du har . Ønsker meg så en sli bøåmønstret, tror jammem jeg drar innom bruktbutikken og leter. Ønsker deg og dine en strålende helg...klem

Black Feathers sa...

Ja det må jeg si var en flott samling av kanner. Mange nydelige hadde du ;)
Koselig at du har fått flere av de.

Ha en strålende flott helg ;)

Sologbolig sa...

Så mange flotte mugger du har. har litt muggedilla sjøl eg.
Ha ei fin helg. Klem.

Dorthe sa...

utrolig så mye fint du har funnet frem:-) Nydelige ting. Takker for kommentar på bloggen min. Jeg prøve nå holde meg litt i ro også selvom jeg ikke har så veldig lyst til det. Håper du snart får pcen din igjen.. Ha en riktig fin helg. Det ser jo desverre ikke ut til å bli det beste vær idag, men da får man jo kose seg inne.

Solstrålå sa...

Så mange mugger,kanner du har da!!
Skikkelig kjekt å se!
Ja ,kommer du til kaffe??Hi,hi!
Hvor var det du bodde nå igjen?
Ønsker deg en fin helg!
Goe klem fra Sol

Randi sa...

Du ahr jo rene skattekammeret hjemme hos deg du. Nydelige saker :-)

Håper pc din blir grei snart.

ha en fin lørdagskveld

Marit Johanne sa...

Bra du oppdaget trekningen min så du fikk bli med! Er ikke så lett å få med alt når du er uten data. Mange fine kanner har du også! Den blå mønstede på første bildet har jeg en som likner på som jeg har arvet etter svigermor. Men min er fra Egersund. Ha en god søndag!

Bestemor Aud sa...

Det var en flott samling kanner! Er ikke paa bloggen saa mye for tiden, da vi er i Spania (jeg og mannen) og blir her ut mars. Litt dyrt for oss med data her. Men var innom og saa nyttaarshilsenen din! Takk for det! Var hyggelig aa faa. Og takk det samme til deg og dine: et velsignet nytt aar er det beste jeg kan oenske deg!!

Black Feathers sa...

Den blå figgjo kannen din som jeg så på fredag har jeg tenkt litt på. Du skjønner vi hadde hele det serviset i grønnt. Den flotte grønnfargen og jeg husker at jeg som barn alltid syntes at det var så flott. Det synes jeg enda, det bare fikk meg til å tenke på mange flotte barndoms minner ;)

Ha en strålende flott dag ;)

Ninas Interiør sa...

Kjempefine kanner du har! Er så koselig med sånne gamle ting!:)

Ha en fin uke! Klem Nina

Ruth Bernssen Bø sa...

Mange flotte mugger og mykje nostalgi her...

Ha ein fin kveld.

Prinsesse Elin sa...

Jeg samler på mugger og jeg er bittelitt misunnelig på muggesamlingen din:)

Det er rimfrost i gresset her dermed har jeg funnet frem joggesko. Er så lei å gå i sko som nesten er tyngre enn meg selv. Det skal bli deilig å bare være ute litt. Vi har kuldegrader men strålende sol. Dette må nyttes.

Ha en herlig dag. Klem fra Elin:)

Black Feathers sa...

Titter innom for å ønske deg en fin dag ;)

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Her var det ei god
samling gamle mugger.
Håper du får din data i orden snart.Ikke kjekt å være uten.
Vil ønske deg ei godt helg :)