lørdag 7. januar 2012

Det er vel på tide

med et nytt livstegn herfra.
Har visst vært litt stille ei stund.
Jobbet mye i hele desember så jeg
ble nok litt sliten.
Har ikke orket å staiyle og ta bilder
Men i dag fikk jeg endelig ordnet litt her.
Har også kjøpt noen primulaer,
men siden sviblene fortsatt står fine ble det
plantet en primula oppi sammen med etpar svibler. 


Sofaen er helt luktfri igjen, heldigvis. 
Vasket trekkene og skrubbet putene. 
Gikk heldigvis bra, denne gang. 



Denne flotte lykta fikk vi i julegave av 
min eldste bror og familie. 
Kanskje den er kjøpt i Marokko 
siden min svigerinne er derfra. 
Men det er vel ikke vanskelig å få tak i slike her 
i landet heller. 
Må huske å spørre om det en gang. 
Fin er den nå. 


Slik var det ved vinduet i stua i dag tidlig
Var visst på tide å få ut treet nå, 
Det begynte å drysse litt. 
Pakket det inn i et laken da jeg bar det ut
så det ikke skulle ligge nåler igjen i hele stua og gangen


Nå er lysene på treet og i stjerna byttet ut med 
dette flotte hjertet som jeg fikk i gave fra min 
søster og mann til jul. 
Fikk en rosebukett for over ei uke siden som står fint enda. 
Den satte jeg også i vinduet. 



Er det noen som kan hjelpe meg?
Har hørt at en kan plante løk å sette kaldt og mørkt i kjelleren over vinteren.
Plantet jeg for tidlig?


Syns spirene er blitt litt vel lange 
Er jo enda to-tre måneder før jeg kan sette de ut
Denne kan jeg jo ha i stua 
Men hva skal jeg gjøre for at de ikke bare 
skal bli lange stengler?
Håper på et tips. 


Håper det er bra med dere alle. 

Ønsker dere et riktig godt nytt år :)

7 kommentarer:

Hilsen Bodil F.T. sa...

Kjekt å lese her. Jeg har også kastet ut jula i dag. Nå gleder jeg meg til våren kommer. Håper på en mild vinter jeg, så da kan du kanskje plante ut spirene tidligere enn antatt.

Anne sa...

Fine bilder og koselig lesing her hos deg .
Både svibler og primulaer er vår for meg..
Ute i hagen står spirene lange på tulipaner og andre løkblomster her..
Lurer på hvordan det skal gå..de får seg nok en knekk..for vi kommer nok ikke utenom vinteren tenker jeg.
fin helg til deg !
Klem Anne

Bergheim sa...

Det kan fort ta litt tid å ta seg inn igjen etter en Desembermåned ja. Jeg syns også primula er en kjempelekker vinterblomster. Masse friske farger som bærer bud om den lyse tiden vi går i møte. Hos meg er jula yte for lengst. På Bjørkly er jula ute, men treet står enda. Det var så fint så det får noen dager ekstra, men bare til neste uke, da er det over. Spennende med løker. Skulle gjerne gitt deg råd, men hageplanter er nok ikke min sterkeste side. Lurer på om du kan forsinke det med ikke å slippe til lys..... Nei, jeg vet ikke. Kanskje du kan plukke nyutsprungede tulipaner fra egen dyrkning i Februar !! ;) Ha en fortsatt flott helg og en flott neste uke. Her går det fortsatt i nattarbeid.

Ruth Bernssen Bø sa...

Ja, eg er her nord nå. Har hatt fine dagar saman med dotterå, som i dag 30 år. Vi hadde ein flott og livleg fest i går kveld, Syngjande barnehagetanter og spelemansslaget i BUL - ein god kombinasjon - mykje sang og dans.
Neste gong eg skal nordover, må bli i midnattsol tida - den har eg og lyst oppleva.

Janne Tove sa...

Har fått inn ein flott tulipanbukett her samtidig som jula vart kasta ut. Venter litt med primula - men det er nok ikkje lenge til dei er komne i hus. Elskar at dagane blir lysare og lysare. Fin fin søndag til deg og klem:-))

Marit Johanne sa...

Nydelig sammensetning du hadde laget med primulaen. Har ikke fått kjøpt meg noen enda, får se til uka. De er så koselige og bærer bud om vår. Ja, ikke det at vi har hatt så veldig mye vinter her iår, men vår og lysere dager ser vi frem til likevel. Enda kan det jo bli mye vinter, akkurat nå har vi fått et passe tynt dekke med snø. Det ser lyst og pent ut og ungene i nabolaget kan ake og kose seg. Samtidig er det ikke så mye at en behøver å måke :) Ha en god uke!

Anna Lisa sa...

Kjekt og koselig å besøke deg :)
Du viser alltid så mange fine bilder.
Vi koser oss med litt barnetv og mor ser på blogger imens. snart skal barna i seng og da skal mor ta fra strikketøyet og kose seg :)
Ønska deg ei flott ny veke
Klem Anna Lisa