torsdag 9. august 2012

I dag

har vi hatt sol, en del av dagen i dag. 
Men også noen få regndrypp.
Godt at det er meldt sol i flere dager fremover. 
Håper det blir det. 

I går var det og ganske fint vær.
Gikk tur sammen med en beboer der jeg jobber. 
Plukket med meg noe lyng på turen.


Lyngen satte jeg i ei kanne.
som hadde et tykt lag med bilolje i 
bunnen da jeg fant den hos min far.
Syns den ble fin med lyng oppi.


Roseplantene blomstrer som bare det. 
Kjempemye blomster på to av plantene


Ganske store blomster har de og. 
Klarer ikke å plukke de før de 
nesten er avblomstret Hehe. 



Har glede av de i flere dager der det står i et 
eller annet lite glass.
Den ene her ble lagt i et norgesglass
De andre kom i ei skål på kjøkkenbordet. 
Men det glemte jeg å ta bilde av.


 Pelargoniaene har begynt å blomstre igjen etter
å ha stått uten blomster lenge.


 Denne var det ikke noe håp for lenger fant jeg ut. 
Eller det kan jo bli noen nye planter av 
frøene til neste år.
Men for i år var det slutt.
De stod i et emaljert vaskefat, 
uten hull i bunn. 
Har ikke hjerte til å lage hull i det, 
derfor har det blitt for mye vann 
for stemorene i år. 
Har tømt ut flere ganger, men tydelig ikke nok.



I stedet for stemoren fikk denne krysantimumen 
plass i vaskevannsfatet i dag. 
Er sikkert flere som kan trenge en 
utskiftning om ikke så lenge. 




Tusen takk til dere alle for 
alle de koselige kommentarer på forrige innlegg. 
Kan ikke "love" at det var siste innlegg 
om Fanø. hehe

Vi hadde en flott tur, 
Fanø er vel vært et  besøk. 

Ønsker dere alle 
ei herlig helg :)



5 kommentarer:

Hilsen Bodil F.T. sa...

Åååå, herlige hagebilder!

Bergheim sa...

Så flotte roser og herlige hagebilder. Her nord har det vært så som så med forhold for roser. de rosene vi plantet på Bjørkly i fjor har knopper, men de springer ikke ut. På Bergeim er det derimot flere risetrær med masse roser og knopper. Da jeg begynte å renske et gammelt steinbed, fant jeg til og med et par epletrær med små kart på. Nå skal vi utover i helgen å jobbe med renoveringen. Det er like spennende hver gang å se hva vi finner. God helg til deg og dine.

Drøm ditt liv,lev din drøm sa...

Koselig hagebilder.
Roser er bare så nydelige.
GOD HELG!

loftkroken sa...

Nydelige hage bilder :))
Rosene var herlige ♥
Kjempe kos du stakk innom meg på bloggen :)

Benteklemmer

Unknown sa...

Herlig med egne roser!!! Likte godt kannen!! :-)