fredag 7. september 2012

Det lysner i skogen


Ja heldigvis begynner det å bli 
veldig mye lysere her. 

Men først et bilde av en boks jeg fant på 
en bruktbutikk her for ei ukes tid siden. 
Den står på kjøkkenet med te-lys oppi.


Her er furuveggen som har vente på maling i mange år.
Men ikke før nå som det er kommet 
sperregrunn, har det blitt noe av.
Orket ikke tanken på å bruke kvistlakk på 
alle kvistene.



Taket har stått på vent fordi jeg 
ikke egentlig har armer til å male tak. 
Men det har nå gått på et vis.



Har malt noen bord om gangen og tatt litt veggmaling, 
dører og lister innimellom for å "hvile" armen litt. 
Golvet var det jo veldig greit å male. 
Tømte malingen rett på golvet, 
og brukte rull til å fordele det. 
Skulle sikkert hatt et malebrett, 
men det hadde jeg ikke og ville ikke vente lenger,
Nå har jeg igjen et strøk på golvet, 
alle lister rundt golvet, og et strøk til på dør og karmer.
Veggene må jeg også gjøre noe med, 
men det blir ikke i denne omgang.


Her står en stabel med lampeskjermer som jeg 
fant på loppemarked forrige helg.

Har vel en tanke på hva jeg skal bruke de til. 
Kommer bilder av det etterhvert. 



 I hylla på kjøkkenet står enda noen roser 
som jeg plukket inn forrige helg.
Og nå er det flere utsprungne ute som er klar 
for plukking.



 Her er det jobbhelg i helga. 
I tillegg er det elgfestival i landsbyen. 
Så en får prøve å få med seg litt av det også. 

Ønsker dere alle ei herlig helg :)


17 kommentarer:

lavendel mio sa...

Hei
Å male er fine høstsysler:)
Litt av en jobb du har gjort, og jammen blir det fin også:)
Nå har jeg kjøpt 10 liter sperregrunn, så jeg slipper kvistlakk:) En av ungdommene her på 19 skal få den glede å male tak, dører og vindu på soverommet, og rive av tapet osv,osv, han er over 190, så han rekker godt opp i taket:) Han skal i miltære 1 okt, så det er best å kjappe seg:) Godt at jeg slipper, for jeg har også skuldrer og hender som ikke duger til å male.
Er spent på hva du skal bruke skjermene til:)
Nydelige roser du har der.
Ønsker deg en fin jobbehelg, klem Hanne

Brunt sukker sa...

HEI PÅ DEG !
Skall sei du er flink !
å sånne lampesjermer eg jeg også på jakt etter :))
ønsker deg en fin dag :)
klem fra Eli:))

Black Feathers sa...

Heisann du. ;)
Ja se her ja. Nå blir det flott og nymalt hos deg. Men jammen er det litt av en jobb du har satt i gang med. Dette blir kjempe bra.
Sperregrunn er jeg en fan av, det gjør det hele så mye lettere.

Søte lampe skjermer, blir moro å følge med hva som skal skje med de.

Ha en nydelig helg. ;)
Klem fra Eline. ;)

Drøm ditt liv,lev din drøm sa...

For en jobb du har lagt ned.
Men resultatet blir sikkert
flott når alt er ferdig.
Ha en riktig fin helg!

Malys krok sa...

Du verden så fint du får det!
Lyst og trivelig blir det, men skjønner godt at du trenger å hvile armene innimellom.Jeg likte den boksen du viser! -Margit-

loftkroken sa...

Må si du er flink,har ikke vært noe for mine armer dette :/Blir jo såå bra :)
Lyst,fint og lekkert blir det med deg :))

Klemmer fra meg ♥

Villaveien nr 1 sa...

Så flink du er :)
Kommer til å bli lyst og lekkert.
Håper vi får se da:)


Så bra din mann er flink med skopuss da. hehe... :)
Takk for koselig kommentar.

Jeg ønsker deg en fin helg
Klem fra Margareth

Mor Inger`s hus sa...

Ser ut som maling er smittsomt for tida.
Men for oss som har bodd med trehvitt og som nå er godt gulnet, så gjør det seg med litt maling.
Er litt maleprosjekter her også om dagen.

God helg, og lykke til med fortsettelsen av malearbeidet - er bare resten igjen.

:) Inger

Mitt hverdagsliv sa...

Sperregrunn er supert! Men jeg synes sparkling og sliping er det verste.
Har ett rom igjen i huset med gammel stygg panel. Vet ikke om jeg orker å begynne på det....

Ønsker deg en flott helg!

Gry sa...

Det blir flott og lyst!
Ønsker deg ei fin helg! :)

Spirea sa...

Er helt imponert - for et maleprosjekt du har tatt på deg :) men så fint det kommer til bli :) du er så god.

Fin-fine saker og ting du viser frem også :) Ønsker deg en skjønn helg videre. klem til deg :)

Black Feathers sa...

Heisann. :)
Jeg svinger en liten tur innom deg for å ønske deg en flott søndag. Jeg håper at helgen din har vært flott både på jobb og hjemme.
Stor klem fra Gøteborg. Klem fra Eline. :)

Monica sa...

Hei på deg.
Så flink du er! Litt av en jobb du har gjort, og lyst og lekkert blir det også ;)
Ønsker deg masse lykke til med resten av jobben.
Smil og klem fra Monica

Bergheim sa...

Blir spennende å se hvordan det blir. Høsten passer jo fint til malerarbeid. herlige lampeskjermer. Rart med det. For noen år siden kastet man slike. Nå er de liksom tatt inn i varmen igjen og jeg syns de er fine interiørdetaljer bare i seg selv. Ha en flott dag og uke ;)

Anne sa...

Jammen er du god !!
Dette blir så lyst og fint atte..
utrolig hva det gjør seg med hvitt.
Men jeg kjenner det i armene bare av å se på ..
her er det mannen i huset som må ta seg av den jobben.
Ønsker deg en fin ny uke 1
klem Anne

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei fine vennen :)

Så spennende med lys ny farge på gulv og vegger :) Det er jammen litt av en jobb :) Så flink du er :)

Gleder meg til å se hva du finner på med lampeskjermene :)

Ha ei fin uke og kos deg, vennen :)
Klemmer Lisa :)

hvorfor ikke... sa...

Du er jammen så flink! Det blir kjempefint, men er litt av en jobb:)
Klem Torunn