fredag 26. juli 2013

Noen bilder fra



 Jæren i dag. 
Fikk heldigvis til en liten 
kveldstur til sjøen en dag. 


  
En steinstrand på Orre 
ble det denne gangen.


Syns steiner og røtter er så flotte. 
Men jeg tar bare bilder av de. 
En gang jeg hadde plukken en del 
steiner fikk jeg etterpå beskjed 
av noen om at steinene på 
jærstrendene er fredet.
Så da får en la de ligge der de er.




 Kan sitte lenge å bare se på 
bølgene som slår mot land. 
Ikke så mye bølger på dette bilde. 
Var faktisk ikke noe særlig vind denne kvelden. 


 Etterhvert forsøkte sola å 
bryte gjennom skydekket. 


Himmel og sjø går i ett. 
Litt øde og tomt 
med bare sjø, himmel og steiner. 
Men flott er det.  


Litt mer "liv" blir det
over bilde når en får 
med litt av de grønne markene. 
 



Vi tok med min mor og far
og reiste til Jørpeland en dag. 
Lenge siden jeg har vært der, 
koselig å besøke familien
Møtte tre par av mine onkler og tanter
(Manglet to par av de som bor der)
og to søskenbarn m ektefelle pluss 
to barnebarn av den ene. 
På tur inn måtte vi vente litt på ferja, 
og da prøvde min kjære fiskelykken. 
Men det ble ikke noe fisk den dagen.


Da er den første jobbuka etter ferien overstått. 
Fri i helga, håper på sol og fint vær 
så en kan nyte dagene ute. 

Ønsker deg 
en herlig helg :)
 

6 kommentarer:

Ruth Bernssen Bø sa...

Fine bilete frå Jæren...

God helg

Mandelhjärta sa...

Herlige strandbilder, og lekre stener! Det er koselig med utflukter selv om ikke sola stråler fra skyfri himmel. :)
Fortsatt god sommer til deg! :)

fru. Lærum sa...

jeg hadde nok latt med friste til å ta med noen av disse steinene......skam på meg!

ser veldig flott ut der på stranden :-)

Ha en fantastisk helg!

klem tone

Barwitzki sa...

Takk for fine stemning og bilder.
Ha en herlig helg. Hjertelig hilsen til deg sender Viola.

Mitt hverdagsliv sa...

Så fine stemningsbilder fra stranda!
Fortsatt god sommer (selv om du er tilbake på jobb)!
Vigdis

Marit Johanne sa...

Så vakre bilder!