søndag 7. desember 2014

2.søndag i advent

og vi har tent to adventslys. 
Ellers er det forberedelse til
 middagsbesøk av barna i dag. 
Har drevet med litt kontorarbeid 
tidlig i dag, ellers er det helt fri. 
Men noen papir har en tidsfrist, 
så da får en prøve å overholde det.

Vet at jeg har veldig mange servietter. 
Men da jeg så disse på Spar, 
kunne jeg ikke la være å 
kjøpe med meg en pakke. 
 Har også kjøpt meg ny duk. 



Lang voksbelagt duk med Glade jul på,
eller Silent night
Det er ikke like lett å 
finne noe med norsk tekst på. 


I går ble denne Julerosen med hjem. 
Har utsatt å kjøpe en så lenge som mulig, 
så kanskje den står fint helt til jul.
Satte den sammen med to svibler 
og hadde  mose rundt. 
Mulig det kommer litt mer pynt 
på den etter hvert.



Ha en flott 2. adventssøndag :)

Og ei riktig god
 ny førjulsuke :)

12 kommentarer:

Unknown sa...

Så koselig middagsbord du har dekket. Hyggelig å samle hele familien. Julerosene er så fine, så jeg tror jeg vil ha en i år jeg også. God søndag til deg.
Klem fra Marit

stallnilsen sa...

Fin duk og fine servietter, mi julerose er ikke pen lenger, så den har æ satt ut på verandraen.
Koselig bord du hadde dekket.

Ha en fin advent søndag og middag.

Lisbeth :O)

angie sa...

schöne bilder, sehr festlich!!! einen schönen 2. advent wünscht angie

KKvinneblogger sa...

Så fint dekket bord! :)
Fikk lyst å ta en tur på Spar og se etter serviettene du viser. ( Jeg har også rikelig med servietter fra før, men det er jo så mye fint! :)

Underberget sa...

En riktig koselig adventssøndag til deg også! Så koselig å samles til middag med barna, selv om de er store:-)

Mira sa...

Fint dekket bord, eg har samme duk, kjøpte den på salg etter jul i fjor.

prøv å sett julerosa litt kjølig når du ikkje har den fremme til pynt, om natta for eks. frostfritt selvfølgeligt.

Og spar den til våren, så kan du plante den ut.

Klem

solveig sa...

Nydeleg bord du har dekka!
Det er rart med desse serviettane, sjølv kor mange ein har, er det lett å finne nokre endå meir høvelege!

Ha ei fin veke!

Siddis back home sa...

Så lekkert det er dekket hos deg! Ha en flott uke!

Anne sa...

Så koselig å dekke fint bord og få barna hjem !
Tenker det ble en fin søndag .

Servietter ja ... Jeg er nok helt lik deg der ..
Klarer liksom ikke gå forbi når jeg ramler over noen fine .

Ønsker deg er fin uke !
Klem

Solstrålå sa...

Herlig å få ungene hjem. Nydelig duk,,hvor har de den?Tusen takk for alltid oppmuntrende kommentar hos meg. Ønsker deg en fin og velsignet uke🌲♥️

-monakristin sa...

Så nydelig dekket bort! Kjempefin duk, og veldig lurt med voks :)

Takk for at du følger adventsbloggingen min, så kjekt med noen trofaste besøkende!

Det gikk veldig bra i kirken i helgen, det var veldig kjekt! Men veldig travelt å holde styr på både barna og konfirmantene... Men det ble bra :)

Ønsker deg en fin adventsuke!

-monakristin

Anonym sa...

Juleroser hadde eg helt glemt. De er fine:) fint pyntet hos deg :) har ikke vært inne på blogger i det siste. Ikke vært i form som du vet. Tusen takk for hilsen og forbøn<3 Guds fred i adventstiden.klem Lisbeth