onsdag 18. mars 2015

Snart påske

og på tide å tenke på litt påskepynt
Min kjære klippet frukttreene i hagen
og da måtte jo jeg ta vare på noen av kvistene. 
Så her står kvister fra epletre, plommetre, 
morelltre og kirsebærtre. 
Spennende å se om det kommer blomster på noen av dem.



Hengte opp noen porselensegg i kvistene.
Likte så godt disse eggene. 
Fikk jo et her for ei stund siden,
og en dag jeg var innom Søstrene Grene fant jeg flere der
Det jeg fikk i gave var kjøpt på Mester Grønn.



                      
            
To av eggene har blomstermotiv og 
to har motiv med hare
Det med kyllingen på er det jeg fikk i gave. 



Skal ikke pynte så mye 
Men eggehønene mine må frem 
Og sammen med noen kvister med gåsunger 
og disse små fuglene, er det snart nok påskepynt her hos meg.


Har jo ei eggehøne til, 
og den fyllte jeg i fjor med smågodt, 
Blir nok det i år også. 


 Har ei skål med krokus på, 
den skal få stå fremme med frukt oppi. 
Sammen med litt påskeservietter så begynner det 
å bli nok påskepynt tenker jeg.


 Eller, det blir sikkert noen blomster også. 
Så da er jeg snart ferdig til påske, hehe
Nei da. Må vel vaske litt og 
kanskje bake litt. 

Ønsker dere alle 
fortsatt gode vårdager :)

9 kommentarer:

Ingvill Mydland sa...

Det var noen nydelige små egg, og herlige høner! Kjempekoselig pynt! Du får helt sikkert masse flott blomstring på alle de grenene, ser det for meg allerede! :):)

Refleksjon på livsvegen sa...

Du er no straks ferdig du :-)

Fint pynta!

klem

Marguerite sa...

Har du redan Påskpyntat?
Nu blir jag stressad, Ha,haha!

Det var fina ägg och hönor,
får du blommor på kvistarna blir det pricken över i:et,
men det blir fint om det kommer lite gröna små blad också.

Det ska väl bli pynt här med så småningom,
men jag tycker det blir mindre och mindre av pynt till jul och påsk
ju äldre man blir...

Önskar dig en fortsatt fin vecka!
KRAAAM!!!

Mandelhjärta sa...

Ja, det er koselig å pynte med kvister. Da blir det vår inne! :)
Påskepynten har jeg ikke satt frem enda..
Fortsatt god uke til deg!

Underberget sa...

Hei Astrid! For noen aldeles NYDELIGE små påskeegg du har! Så fine i porselen og nostalgiske motiver. Ja, nå går det snart mot påske og jeg får ta med ungene og pynte litt jeg også:-) Det blir veldig fint når fruktgreinene dine blomstrer. Ha en fortsatt fin dag!

Unknown sa...

Koselig påskepynt du har :) du er helt ferdig du nå da.
Her går det i Voice på tv. Finn er på vei hjem- har vært ute å spist med noen tidligere arbeidskolleger.

God helg og kos deg

Klemmer Monica

Unknown sa...

God kveld. Det er loppis på Nakkerud på Tyristrand i morgen. Ca en time å kjøre for meg. Pleier å være bra der. Kanskje vi ses da.
Klem fra Marit

solveig sa...

Kjekt å ta fram påskepynten! Det skal ikkje så mykje til, men koseleg å ha nokre høner og egg i tillegg til blomster og serviettar.

Bergheim sa...

Det er jo herlig da, når frukttrærne blomstrer enten det nå er ute eller inne.Jeg skal nok ikke pynte særlig mye til påske, jeg skal jobbe hele påska. Men du har pyntet helt nydelig med porselenseggene og de nydelige egghønene. Ænsker deg en flott dag og en fin uke. Det var veldig koselig å titte innom deg igjen.