torsdag 30. april 2015

Kom hjem igjen

for ei stund siden. 
Har vært i sør Spania i ei uke
å kosa oss masse. 
For første gang var min kjære med. 
Det var jo ekstra koselig.  
Blir som regel noe handling når ting er så pass billig. 
For oss i hvert fall. 
Men for de fleste spanjolene er det ikke billig. 
Mange er uten jobb. 
Kona til han som hentet oss på flyplassen 
er i Norge for tida for å prøve å få jobb. 
Og ganske mange jobbet i rundkjøringene 
Både unge og ikke fullt så unge satt 
der å ventet på å tjene litt penger på å selge seg.

Noe av det jeg som regel har med meg hjem  er 
hvitløk nok for flere måneder
Er ikke hver dag jeg bruker det, så da varer det ei god stund. 
8,50 NOK for det som er i skåla der. 

 

Min kjære kjøpte dette til meg. 
Et kjøkkenhåndkle med en 
koselig hilsen på.


Selv kjøper jeg meg også som regel ei klokke
hver gang jeg er der. 
Første gangen ble det flere. 
Men denne gangen ble det bare denne ene. 
Selv om det var mange flere som fristet. 


Fikk også forsinket julegave av Laila som
vi besøkte der nede.
Sommerfugler med lys
Var jo nydelige.
Fikk også en sommerfugl til å henge på veggen.
Men den har jeg visst ikke bilde av





Pga Lailas hofteoperasjon for ikke så lenge siden, 
var det litt begrenset hva vi kunne ut på. 
Men vi fikk da fartet ganske mye likevel syns jeg. 





En dag var vi på et marked der det var mest bruktsalg.
Det var et nydelig vær så vi kosa oss med å gå og kikke.



Og denne boksen var jo fin, 
Men ikke har jeg brukt for den, og ikke vet jeg 
om jeg hadde hatt plass til den i koffertene. 
Så jeg lot den være 



Mye plantesalg også. 
Hadde vi hatt disse prisene på planter, 
til vår inntekt, 
så hadde jeg hatt mange flere planter ute 
Laila kjøpte nydelige geraniumer til
ca 1,5 euro. 


Levende musikk var det også. 
En som spilte og sang ved et serveringssted. 
Koselig. 


Denne karen her så jeg med det samme vi kom inn, 
Hadde veldig lyst på ei slik korg. 
Egentlig ei stor, 
men det måtte jeg droppe pga plassproblemer. 
Etter at vi hadde gått en runde 
gikk jeg tilbake der han stod, men da hadde han gått. 


Heldigvis var han ikke ferdig med å pakke i bilen, 
så han kom tilbake og jeg fikk kjøpt denne 
lille korga av han. 
Han flettet korgene selv. 
Han kunne ikke engelsk, men Laila kan jo litt spansk 
så vi fikk da gjort oss forstått. 



Kakene oppi er også fra Spania.
Fylt med sjokolade.Namm


Kommer nok mer bilder fra 
Spaniaturen etterhvert. 
Godt å kunne kose seg med de når det snør ute. 
Min kjære kom hjem i pausen på jobb å satte 
på vinterdekkene igjen siden jeg skal på jobb i kveld. 

Men nå vil jeg 
få ønske dere alle 
ei riktig god helg :)

 


10 kommentarer:

Mandelhjärta sa...

Høres ut som en opplevelsesrik tur! :) Så deilig å kunne kjenne varmen fra sola igjen...
Men nå ligger jo resten av våren og sommeren foran oss og venter. :)
Ha en fin Valborg og god helg!
*Klem*

Marguerite sa...

Åhh, det var härligt att få en glimt av er resa i Spanien, Astrid!
Vilken fin "kjokkenhåndkle" du fick av din käre och jag blev alldeles betagen av "sommerfuglerne med lys",
de är ju bedårande vackra!
Ni verkar ju ha haft en underbar vistelse där tillsammans!

Inte kul att sätta på vinterdäcken igen, men du har en snäll och omtänksam man!

I kväll firar vi Valborgsmässoafton i Sverige och det blir eldning och grillning hos vår äldste son, Jim.

Ha det bra på jobbet
och Tack för allt fint som du delar!
KRAAAMAAAR!!!

solveig sa...

Kjekt å få sjå bilde frå Spania! Høyrest herleg ut!

solveig sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
amo sin blogg sa...

Litt av ein overgang å kome heim til snø og vinterføre.
Men deilig å ha fått nyte sol og varme tenkjer eg.
Ser det har vore mange spennande opplevingar.
Kjenner at eg saknar litt Spania, me hadde leiligheit der i ti år og var der to-tre gongar i året. Men så bygde me hytte i heimlandet i staden..
God helg !

Refleksjon på livsvegen sa...

Så kjekt du har hatt det!
Flotte minner :-)

God lang helg!

Gry sa...

Å for en flott tur du har vært på. Spennende å være på bruktmarked der.
Ønsker deg fine maidager!
Klem :)

Unknown sa...

Ser ut til at du har hatt gode dager i Spania. Flotte sommerfugler! Smart å kjøpe klokke, det er litt mer anvendelig enn fingerbøl, noe som jeg kjøper ofte.
God helg!

Marit Johanne sa...

Det ser ut til at dere har hatt en fin tur til Spania. Så får vi håpe at varmen kommer snart så det blir slutt på snøen! Her er det heldigvis ikke snø, men det er litt kjølig selv om været er fint. Ønsker deg en velsignet og god helg!

Unknown sa...

Åhhh så fin kurv :) Det var en fin skatt. Alltid koselig og moro å finne saker å ta med hjem. Koselig at mannen din ble med :) Var nok super deilig med varme og sol. Fine nye minner å ta med seg i livet.

Ha en fin dag min venn :)

Klemmer Monica