tirsdag 30. juni 2009

Ikke mye som skjer

på interiørfronten her for tiden. 

Det er godt og varmt her, 

og da er det best å sitte i skyggen og 

kose seg med et glass kaldt drikke når en har fri.

Lese litt og bare kjenne at det er herlig med sommer. 


Men denne koppen er ny. 

Den fikk jeg av ei vennine i helgen. 

Det er en forsinket bursdagsgave, 

Er jo en koselig tekst på den. 

Var i Oslo i helgen, 

og hadde tenkt meg innom flere butikker.

Men når temperaturen stiger til de grader, 

orker ikke jeg å gå i butikker. 

Det ble noen bøker og etpar småting jeg 

kanskje viser senere. 

Kamera var tomt for batteri nå. 

Men i dag var jeg innom min faste 

bruktbutikk og der fant jeg franske glass. 


Det var bare tre av de på 1 liter. 

Men mange av de store. 

Jeg kjøpte bare ett. 

Vet ikke helt hva jeg kan få brukt de store til.


Har funnet noe bestikk med hvite skaft i det siste. 

Har samlet de i et norgesglass

som er satt i vinduet på kjøkkenet. 

Må nok feste en blonde rundt glasset.


Har lenge savnet en liten radio på kjøkkenet. 

Syns denne var passe stor til å stå på hylla. 

Så nå har jeg litt musikk til arbeidet på kjøkkenet også. 


Jeg skal jobbe en del denne uka.

Startet med hvilende nattevakt natt til i går,

og så rett på dagvakt et annet sted. 

Har hatt fri i dag.

Skal på dagvakt og aftensvakt i morgen. 

Men så er det bare ei vakt om dagen resten av uka. 

Skal ha fri på søndag.

Så det blir nok ikke mye tid til blogging. 

Kommer sterkere tilbake senere.

Ønsker dere alle 

fortsatt en

flott

sommer  

10 kommentarer:

Nunne sa...

Hei Astrid...
Lenge siden jeg har blogget, og lenge siden jeg har tatt meg tid å sett på andres blogger :)
Men NÅ.... Takk for kontakt.. Fint at vi husker på hverandre, syns jeg. det hjelper i alle situasjoner
og merkes!
Du, jeg satt idag og tenkte, den som hadde hatt en liten radio på kjøkkenet, og en som jeg kunne tatt med meg ut i fjæra elle ri skogen... det hadde vært greit... Og så sitt du he rog viser fram den lekre radioen, fra et bruktmarked... Jaja... Her finns ikke bruktmarked..
Håper ellers du har det greit... bra du ikke har så mange vakter...
Her nord har vi hatt noen flotte dager, og da er alt som heter gråvær GLEMT!!!!!
Sender deg en god klem!

Mitt hvite hus sa...

Heisan

De skjønne glassene du har funnet da.. de likte jeg veldig godt... og veldig koselig å sette bestikk i de.. det har jeg gjort også..
Skjønn kopp du fikk av venninna de...

Nå\ er det ferie for meg... reiser på lørdag... og jeg gleder meg...

Kos deg og nyt sommer dagene...
Klemmer =)

Garden Angel sa...

Heeeeeei Astrid!
Snille snille deg som så ofte legger igjen en kommentar til meg:)
Du skal vite at jeg blir veldig glad for alle kommentarene dine!
Jeg er bare såå elendig på å kommentere selv...må skjerpe meg!

Koppen med stemorsblomstene var skjønn. Sommerlig og med koselig tekst.
Gratulerer med overstått dag da!

Flotte bruktfunn også. Har du en egen liten gullgruve med skatter;)

Ønsker deg en fortsatt nyyydelig sommer!
Må den vare og vare og vare!!!
Godeste klemmen fra meg(",)

Hilsen Bodil F.T. sa...

Det var et flott venninnekrus!!

Nei, en kan ikke gå i butikker og drive med store prosjekter når temperaturen nærmer seg tropisk!! ;)

Linda sa...

Så koselig venninde gave du har fått!
Og sloke glass har en alltid bruk for.
Jeg har mange norgesglass og bruker de til litt av hvert.
Kjekt med en slik radio som en kan ta med seg der en måtte ønske.

Nyt sommeren...
det gjør jeg!

Klem Linda

Synnøve. sa...

Hei Astrid.
Nå er det en stund sen eg var inne på besök hos deg.

Det må väre kjekt med mange uteplasser og benytte seg av i hagen.
Her har vi en hage med mange ujamne plasser så man kan ikke ha utemöbler der man har lyst.
Men vi får se, kanske det går an at gjöre noe med det.

Så flott den blomsten din er.
Ser ut som om alle di små blomstene er lagd av porselen.
Helt nydelig må eg si.

Håper det blev en koslig motorsykkel tur på dere.
Nå venter senga på meg.
Sier godnatt og klems.
Synne.

Dorthe sa...

Ja vi har virkelig fått varmen nå. Litt i overkant for meg men man bør jo ikke klage. Så fine glass du har funnet. De kan jo brukes til det meste:) ha en fin jobbe uke. Ser du har nok å henge fingrene i:)

Malys krok sa...

Kjempefin kopp du har fått! Fine blomster på den og god tekst.
De glassene du har kjøpt var stilige! Jeg kan huske at min mor hadde slike glass med klemmer over, men de er borte nå, dessverre.
Fint å se innom deg.
Ha det godt. Hilsen Margit.

Anonym sa...

Hei fru Fjordheim !

Jepp, så er jeg avslørt ! Min tid som hemmelig blogger er forbi og dermed har jeg slettet bloggen .

Du vet.... av hensyn til jobben, at jeg bor i ei lita bygd osv. Kommer innom deg innimellom å hilser på og jeg vet jo hvor mailadressa di ligger.
Tusen takk for hyggelig " samvær " her på bloggen.

Du hører fra meg igjen.

Julie eller hva du vil....

Minime sa...

Så koselig med en sånn kopp fra ei god venninne. Det er ikke rart du ikke orket å shoppe i Oslo i helga. Det er ganske så varmt for tiden. 0g det beste er å få seg en dukkert innimellom.Ha en fin sommeruke.