fredag 3. juli 2009

Nok en flott dag i varmen

 Varmt er det, men jeg klager ikke. 
Er så glad for hver soldag vi får før
vinteren kommer igjen. 
Men det er ikke så mye som blir gjort, 
til det er det for varmt. 
Har i dag vært på jobb, handlet og så slappet av. 


Dagen startet tidlig med å sende min kjære
avgårde på motorsykkeltur.  
I går måtte jeg ut med den store 
sinkbaljen for å vaske dressen hans. 
Kunne ikke henge den ut solsteiken, 
derfor tok jeg ut
"vaskekrakken" og hengte klærne opp på den.


Ny oppdatering:

Nå er det 17 blomster på orkideen.

Er helt overrasket selv. 

Gjør ikke noe spesielt med den.

Den får en liten skvett vann en-to ganger i uka. 

Tror den har fått orkidegjødsel etpar ganger siden 

den begynte å få knopper. 

Glemmer å gjødsle. 

Så det er ikke mye stell som skal til. 

Det eneste jeg passer på er å la de stå uten direkte sollys på dagen.

Tror kanskje det blir for tøft. 

den står i et vindu mot nord. 


Disse to tallerkene fikk jeg av ei som skulle kaste de. 

Kjenner ikke merket på de,

men syns de har et fint blomstermotiv. 

Etter at jeg hadde vannet litt ute i kveld plukket jeg en 

lite bukett av blomstene rundt huset. 

Mest "ugress", men toppklokkenen er vel en hageblomst. 


Disse skrinene er noe av det som var med fra Jæren

har ikke vasket de enda en gang. 

Men nå har jeg kjøpt maling, 

så da blir det litt etterbilder om ei stund.


Kommoden kom hun jeg fikk tallerkene av, 

med på døra her på onsdagskvelden. 

Hun hadde funnet den på fyllinga,

eller bossplassen som det jo heter der jeg er fra. 

Har døra som mangler. 

Men må nok ha noen nye hengsler. 


Det er fin temperatur i kjelleren nå, 

så over helga blir det nok malebu der nede. 

Har noen hyller og litt andre småting som også

skulle hatt et malingsstrøk. 

I  morgen skal jeg først på jobb og så skal 

jeg avgårde å hente noen vindusrammer og 

etpar heltre dører. 

Da jeg ringte hun som skulle gi det bort fikk jeg beskjed om 

at det var veldig gammlet så kanskje jeg ikke kunne bruke det. 

Men til gamlere det er til bedre er det jo. 

Blir spennede å se hvordan det ser ut. 

For omtent en måned siden skrev jeg

at jeg hadde kjøpt meg støvler.

Og her er dei. 

Syns dei var veldig koselige. 

Blir jo bare koselig med regnvær når en kan 

gå med slike fine blomstrete støvler. 

Ha en god lørdag

alle sammen

8 kommentarer:

Malys krok sa...

Hei og tusen takk for hyggelig og artig hilsen. Må si du fikk det sagt. Jeg måtte le... Joda, det har nu blitt litt jobb både for mamma og pappa, men mest gjør de selv. Er jo bare fint å kunne hjelpe litt. De får det såå koselig der.

Hører dere har det varmt og godt. skulle ønske det ble litt varmere her, for vi må kle godt på når vi skal være ute.

Så flott orkideen din er, jeg har aldri hverken sett eller hørt at de har så mange blomster.

Du har virkelig sansen for gammelt, ja jeg liker og slikt. Flott kommode! Og tallerknene ser fine ut, skjønner ikke at noen bare kaster... de skrinene ser nydelige ut.

Så ønsker jeg deg en god helg. Hilsen Margit.

Lotta sa...

Hei hei! Fine bilder du viser frem..Har litt ting jeg skal male jeg også..håper det blir tid til det en dag:) De gummistøvlene var kjempe lekkre..hvor har du kjøpt de? Ønsker deg en kjempe fin helg!
Klem fra Lotta:)

Bestemor Aud sa...

Ja her sitter jeg med pappesker til opp over ørene og avslutter dagen med en sjekk på internett. Nydelige ting du har fått tak i - du er nok en som ser muligheter i det meste! Koser meg også i varmen, men det blir jo ikke gjort så mye når det er på det varmeste. I dag var vi en tur på Holmsbu og badet i sjøen. Folk på hver odde og svaberg!
God helg til deg også!

Gunhild sa...

Søte de støvlene. Ikke bare deg som har maleprosjekter på vent. Veldig flott det skapet/skjenken du hadde der.
God helg!!

Dorthe sa...

De gummistøvler er helt supre... koseligere enn de vanlige grønne:) Riktig sommer støvler. Måtte jo inn å se om du hadde oppdatert og her er det mye fint:) Jo da er glad i sommer jeg også, men jeg liker ikke varmen.. føler meg nesten dårlig på ettermiddagen.. så litt overskyet og regn passer kroppen min bra:) Men det skal vist bli annerledes imorgen. Er igang med å rydde ute. Tenkte jeg skulle gjøre det før regnet kommer. Ha en riktig fin helg:)

rod i hob sa...

Så deilig å ENDELIG ha samvittighet til å væra på blogg igjen!! Er heime på jæren for tida, mange nydelige solnerganga gitt!

Ang kopi... *smigra* klart me kan ordna det! Ligge en litt lengre kommentar på min blogg.. Nå e de beine veien om tannkosten, så rett i seng. Sliten!!

rod i hob sa...

Glømte å skryta øve dei siste innleggå dine! Møje bra her Astrid :-)

Nydelig orkide bland anna!! Og dei gamle tinga du sku mala... Sikker på at dei ikkje blir sjarmerande nok om du vaske dei??? Bare en fråga!! Nok en gong: God natt :-)

*Klem*

Minime sa...

De gummistøvlene var jammen meg søte. Virkelig passende når man streifer rundt i hagen og beundrer roser og peoner. Lykke til med malinga. Ha en fin uke.