fredag 27. november 2009

Adventstid.

Da burde stjerna vært funnet frem, 
helst hengt opp. 
Adventestaken burde vært på plass på bordet. 
Julegardinene burde vært strøket og hengt opp i nyvaska vinduer. 
Men nei, her henger jeg veldig godt etter. 
Omtrent all ledig tid er blitt brukt her i det siste:



Ryddet, vasket, priset og ikke minst,
dandert varer på bruktbutikken.
Har kost meg masse. 
Men litt sliten blir en jo. 
Godt at det ble klart for åpning i dag. 
Lokalavisa var en tur innom, 
Så da blir det vel en liten notis der i morgen
eller rett over helgen

Det er masse varer igjen enda, 
så det er bare å ta en tur, visst du holder til å området. 
I kveld skal jeg bare slappe av og kose meg med 
tv og blogg. 
I morgen skal jeg på loftet å finne frem litt adventspynt. 
Må prøve å få pyntet litt. 
Håper også at jeg rekker en tur til Fjellhallen på julemesse. 

Søndag har jeg tatt på meg ei ekstravakt. 
Men noe avslappning skal jeg få til innimellom. 
Fant denne hos Tyrifryd
Hun hadde funnet den på Tilbords.no
Måtte bare  ta den med 

Oppskriften på en god jul
500 gr. Ro til å kikke ut av vinduet hver morgen.
3 dl Tid til å fortelle dem rundt oss hvordan vi har det.
6 dl Tålmodighet når julegavene skal handles inn.
2 ts Tro på at stearinlys skaper ørlite grann lykke.
1 knivsodd Lyst til å invitere til førjulsfest helt på sparket midt i desember.
3 stk Nellikspiker og litt inspirasjon til å gjøre det hyggelig hjemme.

Ønsker dere alle
ei flott helg :)

6 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Først må jeg si tusen takk for hyggelig hilsen hos meg!
Så bra at det ikke bare er meg som ikke har pyntet enda! Julegardinene henger jeg bevisst ikke opp enda, det er for tidlig for meg. Jeg gler meg ikke til jul, og trenger ikke akkurat overdrive......
Men stjerner i vinduer og adventsstake skal fram.I morgen.
Så hyggelig med førjulsforberedelser som du er med på! Tida går så altfor fort, det skulle vært mye lenger igjen til jul. Baking blir det svært lite av hos meg, har fått vasket litt.
Ønsker deg ei fin adventstid!
Søndag er det adventstund for små og store på bedehuset, det er årvisst, og bruker å være svært hyggelig......
God helg til deg! :-)

Nostalgia sa...

Må være artig å jobbe i bruktbutikk:-)
blir spennende med åpning !

Ønsker deg en fiiin helg :-)
Klem, Nostalgia

Sologbolig sa...

Den oppskrifta skal eg prøve å huske på nå i førjulstida. Her ligger eg langt etter skjema, det er altfor my å gjøre på jobb og hodet er fullt av "bør gjøre og må gjøre" heile tida. Skal prøve å få slappa litt av i helga, men var ikkje så veldig festlig å våkne kl. 06 i dag når eg egentlig hadde veldig lyst til å sove. Uff, dette ble klaging.
Håper at det går flott med åpningen i bruktbutikken og ha ei god helg.

Synnøve. sa...

Hei Astrid.
Takker for den goe oppskriften.
Den skal eg ta med meg og tenke på hele förjulstiden.

Her har eg ikke funnet frem noe julpynt fremdeles. Skal ta litt tid til det i helgen.
Skal på julebord idag. Med jobben til gubben.
Det skal bli göy å se alle samtidigt for en gangs skyld.

Flotte bilder fra butikken.
Tenk om man kunde få en mulighet å reise oppover å besöke den og.....

Skal på julemarked idag. Det er i Övrebyen her på Kongsvinger.
Passer på når gubben er på möte först. Da kan eg rusle litt alene i fred og ro.

Nå skal eg tenne noen lys, diske opp litt frokost og bare nyte lördagsmorgonen.
Kramen Synne.

Prinsesse Elin sa...

Ønsker deg en flott første søndag i advent. Masse varme klemmer med julestemning i, fra Elin:)

Dorthe sa...

Ja det ser jo ut som du er klar til jul. Kan forstå om du blir litt sliten. Idag skal jeg en tur til gjøvik på shoppingtur med niclas og silje.. Imorgen blir det blogging og baking. Det er alltid noe å gjøre nå før jul og det er bare en uke ttil messe..
Men man må ta seg tid i denne stria og det har jeg tenkt meg og gjøre. Ha en riktig koselig 1 søndag i advent:)