torsdag 10. mars 2011

Gratulerer


med 40 års dagen til deg lillesøster
Tenk at du også er i 40 årene nå.
Utrolig så fort det går.
Husker veldig godt da far kom hjem å fortalte
at vi hadde fått ei lillesøster.
Kjempestas for meg som hadde to brødre fra før.
Håper du får en flott dag !!
Gleder meg til feiringen i helga


Var innom en bruktbutikk en liten tur i går.
Denne stod da å ventet på meg.
Nå er den på plass i tallerkenhylla.
Kjøpte litt til, men det står i oppvaskemaskinen.
Så da får det bli et innlegg om det over helga.

I går ettermiddag hadde jeg skikkelig bakeånden over meg.
Skal bake flere eplekaker til en tilstelning
menigheten skal ha neste helg.
Bakte ei i går,
i tillegg ble det krydderkake og ei appelsinkake.
Har sett noen med appelsiner som pynt oppå.
Den måten jeg har gjort det på var ikke lurt.
Men kaka blir nok oppspist kjenner jeg familien min rett.

Min kjære mann og jeg reiser til Jæren i morgen
for å bli med om bursdagsfeiringen til min søster.
Syns det er greit å ha noe lettvint mat som niste.
Ferdig "påsmurt" så jeg slipper å smøre en masse brødskiver.
Syns også at det tar slik tid visst en skal stoppe
å kjøpe seg mat underveis.
Og denne gangen har vi ikke god tid.
Så da ble det grove skinke og ostesnurrer.
Ble et brød også siden jeg hadde laget mye deig.

Blir stille på bloggen i helga.
Men huset blir ikke tomt siden sønnen er hjemme.
Skal passe katter og kose seg med data kan jeg tenke meg.

Ønsker dere alle
ei herlig helg :)



15 kommentarer:

Ruth Bernssen Bø sa...

God tur til Jæren, og ha ei fin feiring av søsterå.

VillaVårfrubakken sa...

Ha en fortreffelig feiring....kjør forsiktig

Unknown sa...

Ønsker en god tur og en flott feiring ,))
Hipp hipp hurra!!
Klem Anki

lavendel mio sa...

Ønsker deg en god tur til Jæren og en koselig feiring av lisjesystra:)
Klem Hanne

Sologbolig sa...

Ha ein fin tur til Jæren og kos deg i bursdagsfeiring. Det er nok vår der nå.
Og der har du bakt igjen, eg er heilt imponert over bakeferdighetene dine.
Klem fra Sigfrid

Anne sa...

Velkommen til Jæren ja, kos dere i bursdagsfest og feiring!
Våren ja..minner mer om slik vi vil ha julekvelden ute i dag..snøen har lavet ned!
Men håper den forsvinner like fort!
Kjør forsiktig og nyt deilig hjemmebakst..flink du!!
Klem Anne

Anonym sa...

Tusen takk kjære søster:-))Gleder oss til dere kommer på fredag :-))Klem fra lille søster :-))

Marit Johanne sa...

Så mye godt du har bakt! Den nista så veldig god ut, og smart på biltur.
Ønsker deg en riktig god tur og koselig helg med familien!

Solstrålå sa...

Koselig å stikke innom deg igjen!
Så effektiv du har vært da!!!
Ønsker deg en velsigna fin uke!
Ja vi er heldige som har bok og media her i nærheten.
Jeg kjøper ikke så mye bøker lenger,har helst lånt på biblioteket!
Varme goe klem fra Sol

Bergheim sa...

Tusen takk for kommentarer. Både her og der. Det er så deilig å se at det er flere enn meg som reagerer på interiørblogginga sin vending i det siste. Jeg går lirr "gravid" med et innlegg til NiB også, men det må nok modnes litt. Jeg ser at interiørblogging har blitt mer profft, og føler meg litt akterutseilt som vanlig interiørelskende student med andre interesser. Nå handler det mye om trender og hvor man har kjøpt sine ting.
Jeg er jo, sammen med deg ei skikkelig gjenbrukskjørring ;) Jeg liker ting med historie. Blir nesten i høytidstemning av å holde en gammel kopp i hendene.
Men det er jo som mange hevnder. Mangfoldet som teller. Så da får vi bare leve med det. Og det kan jeg, når jeg bare får blåse ut en gang i blant. Fint at du vil følge Bjørkly. Jeg blir nok å pendle dit en stund til, så jeg må nok administrere flere blogger. Men det er litt morsomt å ha noen prosjekt på gang igjen. Blir dårlig med det når man bare leier. Ha en flott uke :)

Kreoline sa...

Tenker du har hatt noen fine dager på Jæren og feiret søsters 40 års dag. Kos deg videre i uken, klem fra Mona.

Grip dagen sa...

Mmmm. Det må lukte deilig på kjøkkenet ditt!
Jeg elsker å lage mat og bake. Huset virker så trivelig da. Og så glad som familien blir!
Fine kjøkkenbider du viser lenger nede på bloggen din også. Mange skatter hjemme hos deg!
Synd du måtte få vinter da du kom til Jæren. Vi som har hatt vår så lenge nå... Men regner med dere hadde det fint fordet!
Klem Marit

Lenemora sa...

Gratulere med ansettelse i kommunen!
Koselig at du vil være med på min give away, ønsker deg lykke til!

Klem Lenemora

Dorthe sa...

Ha en fin tur:-) Jeg tenkte bare jeg skulle ønske deg en riktig fin helg. Det er ikke så mye blogging på meg for tiden. Jeg prøver ta det litt med ro med strikkingen, men det blir nok ferdig litt innimellem. Fortsatt kalde netter, men vi får jo håpe varmen snart tar over.

Magdalena sa...

så fint, gratulerer til lillesøster... lykke til med feiring!
har også vært innom brukten i dag, fant noe deilig knask a-la deg...
og takk for kommentaren, så sant...
kelm,magny