torsdag 4. august 2011

Loppemarkedet

på Åpta ved Farsund hadde masse 
flott å by på. 
Og så var det jo så billig. 
Bare så synd at vi var på ferie og 
hadde mye bagasje i bilen. 
Men da må en virkelig være kreativ 
og plukke ut bare det en ikke kan gå fra. 


Dette gamle nydelige lille kortet fant jeg i ei bok


Og bøker har jeg mer enn nok av,
så det skulle jeg ikke en gang se på hadde jeg bestemt meg for. 
Men når boka var denne lille katekismen, 
med et slikt kort inni. 
Ja da klarte jeg ikke å gå fra den. 
Prisen: alt for billig.  10,- ga jeg for den 

Lampen trenger en fin skjerm. 
Finner nok den retter når jeg får lett litt. 
Likte lampefoten kjempegodt. 
Tja hva ga jeg for denne da? 20 tror jeg. 

En ildfast form fra Figgjo til 20,- måtte 
jo også bli med hjem. 
Har knust omtrent alt vi har av glassformer. 
Bytter veldig gjerne ut til slike i stedet. 


Denne bok-el.billedstøtta måtte jeg ha. 
Har sett etter ei som var litt fin lenge. 
Og denne likte jeg veldig godt. 
Må snart finne frem sprayboksen, 
så blir den enda finere.


Nydelige detaljer

Inne i det de kalte låven var det mye møbler, 
som jeg jo ikke kunne få med meg. 
Men så løftet jeg heldigvis blikket et hakk opp på veggen,
og hva skuet mitt øye, 
Jo to potetbøtter. 
Heldige meg. 
Og det aller beste. 
Prisen- 
Da jeg spurte om den sa han at det der er ikke mye verdt. 
Kan få en tier for begge to?
Jeg ga han ti kr pr stykk. 
Lurer på hva jeg måtte gitt på et annet sted. 
Har sett etter slike lenge uten å finne. 



Kjøpte også etpar lange filleryer til 10,- stk. 
Men dei ligger i kjelleren for vasking. 
Får ta bilder av dei en dag senere. 
Et bilde ble også med hjem, 
men det fikk jeg ikke tatt skikkelig bilde av. 
Får prøve igjen senere. 

Dette dusjsettet fikk jeg i gave av min svigerinne
da vi var innom der en tur på Jæren. 
Tusen takk til deg !!


Da må jeg komme igang med å rydde og vaske. 
Får overnattingsbesøk i dag
så gjesterommet må gjøres istand, 
det må handles litt og svigermor skal besøkes 
før jeg skal på jobb. 
Så her kan jeg ikke sitte lenger. 

En god dag 
til dere :)


6 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

heisan


så mye fint du fikk med deg... til en billig penge-.. det er moro det...

Likte veldig godt de kurvene dine...

og rye matter begynner virkelig å bli dyre ..så det var et varp..

nyt dagen..

klemmer =)

Sologbolig sa...

Hei! Så mye fint du har kjøpt og så kjempebillig da. Ja, er det ikkje typisk at når bilen er full så finner man mye saker og ting.
Ønsker deg ein fin dag.Klem.

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Så heldig med med fangsten.
Fine ting du har kjøpt
til gibort pris :)
Kjenkt med gode matter / ryer.
Har to stk selv disse jeg jeg glad i.
Ha en fortsatt fin og god uke.
Ikke minst god helg :)

Marguerite sa...

Ja,du har verkligen gjort stora fynd,Astrid!!! Det är bara att gratulera!!! Kram från Sverige!!!

Malys krok sa...

Du finner alltid så mye fint på loppemarked! Det som andre ikke ser nytten i, er gjerne en skatt for andre.
Kos deg med besøk! Er sikker på at vedkommende føler seg velkommen på det fine gjesterommet! -Margit-

Brit. (lille meg) sa...

Du finner stadig flotte skatter på loppemarked! Her du igjen gjort et varp.
Ha en fin kveld!:)