torsdag 1. desember 2011

En hjertelig dag

Jeg skulle ha en liten vedpinne til noe i dag.
Og på den pinnen var det et lite stykke bark som var løst, flatt og fint.
Derfor ble det laget noen små barkhjerter.
Likte jo så godt de vi fikk sammen med en plante en gang.
Så nå har jeg noen til.


Festet det ene til en av de nye lystestakene
Kjøpte de da vi var på Jæren.
En bokhandel på Bryne som også hadde begynt å selge
en del små interiørting siden jeg var der sist,
hadde disse veldig billige stakene.
Det var noen som var blitt skadet under transport.
Men det er så lite synlig at de skal få være slik føreløpig
Ga 29,- for den store og 19,- pr.stk for de små..

 

 

Dette lyset kjøpte jeg på ei julemesse her i distriktet



Må også vise noen av bildene jeg tok mens vi kjørte fra
Bryne til Egersund søndag formiddag. Det var en veldig vind, og høye bølger.
Glad jeg bare satt i bilen. Men det er utrolig fasinerende å se på. Utydelige bilder siden de er tatt mens mannen kjørte. 









Det hadde også vært vind på det indre av østlandet. Sønnen hadde plukket opp det som hadde blese over enda og knust ute på trappa.
Inne hadde ei hylle falt av veggen, men sikkert ikke på grunn av vinden. Var nok bare jeg som ikke hadde hengt den opp godt nok. På den hylla var det mange spill og pusslespill. Så det var litt av en jobb å rydde opp igjen. 






Avslutter med å vise bilde av dette fine hjerte som min mann fikk
av sin mor her for ei lita stund siden.
Jeg fikk noen fine englevinger som jeg har glemt å ta bilder av.
Jeg er veldig spent på hvor hun har vært å handlet.
Hun bor jo på sykehjemmet, men det er mulig de har litt forskjellig til salgs der


Driver å pynter litt her.
Rakk jo ikke å få frem alle adventstakene og stjernene
før vi reiste til Jæren.
Har jobbet lange dager etter helga, så det er begrenset hva en 
rekker før en reiser på ettermiddagsjobb når en starter 12 el 13. 
Men i dag skal jeg ha helt fri, håper jeg.
Er fortsatt litt usikker siden det er sjuke folk og
omtrent umulig å få tak i vikarer.Drev med det mens jeg var på jobb i går. 
Har nå ikke hørt noe enda så jeg slipper nok siden jeg i tilfelle
må få overtidsbetalt. Og det unngår de jo helst.

Men nå skal jeg avslutte dette og fortsette med stjernene
og andre lys før jeg går på middagen. Laks i dag, gleder meg.

Er litt spent på dette innlegget siden jeg har oppdatert
noe på bloggen slik at innleggslagingen er litt anderledes.
Håper det blir bra.
Ha en god kveld :)

12 kommentarer:

Midnatsrop sa...

Ja, det var hjärtligt, att få hälsa på hos dig. Hoppas att stormen har bedarrat. Önskar dig en forsatt fin adventvecka. Klem !!!

Olstad sa...

Så veldig fine de barekhjertene var. Det var vireklig flott. Så synd med hylla. Litt av ett vær vi har om dagen.

Marguerite sa...

Jättefina hjärtan,Astrid!!!...Du är påhittig du,,,ljusstakarna är fina också!!!...Det var väldigt vad det stormat hos er med,,,här blåste det rejält natten till måndag,då vi körde hem från en möteshelg i Roslagen,,,men det gick bra!!!...Synd på din fina hylla...Jag önskar dig en fortsatt fin vecka!!! Kramar!!!

Elins reiseblogg sa...

Ja, noen ganger skal det ikke så mye til. Vips så hadde du fine hjerter :) Ønsker deg en fin ettermiddag.

Gry sa...

Flotte barkehjerter!
Ønsker deg fine adventsdager!
Klem : )

Prinsesse Elin sa...

Dere er gode på å dra på besøk til jæren. Jeg gremmes for så flink er ikke jeg og jeg kommer fra et sted som ligger en times tur unna. Så dumt det med facebook men men det var koselig at du stakk innom. Jeg skal sende pyntmeg en tilbakemelding på akkurat det med at det er faktisk alle som har facebook så muligens de burde tenkt litt annerledes neste gang.
Bra med konstruktive tilbakemeldinger fra en blogger som deg. Varme klemmer på en kald dag ( det kom litt snø i natt her nede) :O)

Bergheim sa...

Nydelige neverhjerter. Jeg blir bare mer og mer begeistret for naturlig pynt, eller pynt laget av materialer fra naturen. Nå skal jeg ta en titt i englekalenderen din. Har sett litt fram til at den skulle åpnes. Ha en riktig fin adventshelg

Lill sa...

Heihei
Koselig at du vil være med på julekalenderen min:)

Ta gjerne en titt innom epla butikken min.50% rabatt på nesten ALT:...flotte julegaver det,om du ikke er ferdig:)

klem fra Lill

Alven sa...

Hei :-)

Så fine hjerter :-) Har vært litt mye vind i det siste ja...glad jeg ikke bor ved kysten :-) Det lyset så kjent ut...men ikke sikkert det er en av mine...har bare akkurat samme motiv :-)

Ønsker deg en flott helg :-)

Klemmer :-)

Anna Lisa sa...

Hei min venn
Du har vunnet ei gåve frå meg i Giwe Awayen hos meg.
Har desverre mista adressen din, så om du orka å sende den på mail til meg hadde det vore kjekt. anna_ice73@hotmail.com
Men ingen hast. HAr plana om å sende pakken en gang før jul ;)
Ha ei fin helg
Klem Anna Lisa

Malys krok sa...

Så lurt å lage slike hjerter, de passer jo til så mye!
Jeg syns og det er fascinerende å se på naturkreftene, når det bare ikke går ut oven. trist når ulykker skjer pga storm og uvær!
Ønsker deg en fin helg! -Margit-

Ruth Bernssen Bø sa...

Ja, det har vore haustale her på Jæren det siste. Eg har ikkje fått vore med sjøen den siste tida - håper ein tur i helga

God helg