fredag 4. mai 2012

Bruktfunn i det siste


På lørdagen var det landsbymarked 
i vår lille landsby. 
Det første i år. 
Neste gang har jeg tenkt å prøve meg som selger. 
Men ikke med noe av dette.
Fatet ble med hjem fra en bruktbutkk.



Fløtemuggen fant jeg i ei eske med varer til 20,- 
Syns den var søt. 


Har satt det i hylla på spisestua. 
Sammen med en del andre bruktfunn, 
og etpar nye nykjøpte ting. 


Da jeg ommøblerte stua, 
ble det også litt "nytt" ute på gangen.
 


De gamle treskoene, 
ei gammel piknikkorg
og et lite melkespann
ble satt i de gamle kassene.


Etpar hyller ble også flyttet ut der. 
Alternativet var å kaste ut hylla. 
Men da visst jeg ikke helt hvor jeg skulle gjøre 
av bøkene. 
Derfor ble den satt her så lenge. 
Bøker må jeg ha, over alt. 
 


Den gamle ovnene på gangen er flott. 
Skal ta et skikkelig bilde av den en gang. 
Blir ikek brukt så ofte, bare på de aller kaldeste dagene. 



Til slutt enda et bruktfunn fra lørdagen. 
Et lokklodd. 
Det har jeg sett etter ei stund. 
Fant litt mer som jeg skal vise en dag over helga



Da er tida igjen inne for 
å ønske dere alle ei 

herlig helg :)

12 kommentarer:

loftkroken sa...

Det var mange funn,heldig du har vært:)
Ble veldig fin i tallerkehylla di,masse flotte fat ♥

Klemmer fra meg til deg

Bente

Hilsen Bodil F.T. sa...

Så koselige ting du har her!!

KKvinneblogger sa...

Å, så mye fint du har funnet!
En sånn tallerkenhylle er jeg på jakt etter til fine fat og tallerkener :)

Marguerite sa...

Det var väldigt,vad du har fyndat,Astrid!!!Jättefina saker!!!...Du är likadan som jag,behöver böcker överallt,ha,haha!!!...Ha en fin och välsignad helg!!!...KRAAAM!!!

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Så moro da man gjør så mange gode funn :)

Veldig koselig tallerkenhylle du har, med masse fint i :)

Så koselig at du ville være med på gi-bort'n min :) Det blir koselig med konformasjon i helga :) Selv om det er en lang kjøretur. Men er som du sier, alltid veldig koselig å treffe familie og slekt :) Kos deg masse der :)

Klem og kos Lisa <3

Nostalgia sa...

Så utrolig masse flotte bruktfunn <3 skattejakt og genbruk er kjekt :-)

Ønsker deg en fin helg
Klem, Nostalgia

Tante Titti sa...

Så masse fint du har fått tak i på markedet.
Ønsker deg en fin fin fredag, og ei riktig god helg!!
Titti-klæmm!!

hjemme bra sa...

massevis av flotte ting!
hadde vore gøy å vore på det markedet. Var der slik at den som ville kunne ha eit lite salgsbord/salgsbod?

Flott med treskoa og picknick korga!

God helg!!!

Kreoline sa...

Nydelig fat, skjønne ting i tallerkenhyllen. God helg til deg Astrid, her blir det nok innehelg, det er kaldt og ufyselig, snø er meldt, tenk det i mai måned. Vi få håpe at vi har det til gode. Klem fra Mona.

Kreoline sa...

Hei igjen, "Jesus våker mens jeg sover", skjønn tekst. God tur til Jæren, da håper vi det ikke blir snø så du får en grei kjøretur. Klem.

Olstad sa...

Fine ting. Slik lokk lodd har jeg sett litt etter også. Det er jo en slik gammel praktisk vakker ting.

Ville bare ønske deg en vedig fin helg.

Black Feathers sa...

Så mange flotte gamle ting du viser frem i dag. Morsomt den gamle kiloen. Jeg husker at besteforeldrene mine hadde slike.
Nydelig mugge du fant.

Ha en flott dag ;)