onsdag 16. april 2014

Da er vi allerede kommet



til midten av påskeuka, 
og selve høytiden står for døren. 
Har fått ordnet litt mer 
i stuene nede. 
Måtte flytte perleblomsten. 
Ble for høye for hylla de stod i





I går på loppa var det mange 
som ga uttrykk for at de 
var veldig leie seg for at vi skulle 
avslutte 
Det er flere eldre og også andre, 
som er innom der bare for å 
snakke med folk


Der kunne de få en kaffekopp, 
og noen ganger litt til i tillegg til det sosiale. 
Ei av damene kom bort med litt penger til meg. 
som jeg fikk beskjed om å kjøpe meg litt blomster for. 
Så denne tulipanbuketten ble med hjem for de pengene. 


Kjenner jeg blir trist med tanke på at det er slutt, 
men vi har alt litt tanker på 
andre ting vi kan gjøre i stedet. 
Grunnen til at vi måtte avslutte er skatteregler som 
Frelsesarmeen har fått beskjed om sentralt. 
Og vi får ikke lov til å registrere oss lokalt. 
Les mer om det her visst du er interesert


Stettfatet er et som stod lenge på loppa. 
Nå står det her. 
Er et russisk fat, 
og jeg syns det var enkelt og fint. 


 Etpar nye oppbevaringsbokser fra 
Søstrene Grene ble med hjem etter 
en liten Gjøviktur for ei stund siden. 


Denne duken satte meg rett tilbake til 
rommet jeg hadde i ungdommen. 
Pusset opp soverommet da jeg var 
en 12-13 år, Da med store gule og lilla blomster 
i tapeten, så denne hadde passa perfekt inn der, hehe


Boksen ble kjøpt på Samler/antikkmesse
i begynnelsen på april. 
Litt slitt, men jeg fikk den billig. 
Tenker jeg skal ha litt havrekjeks i den nå til påske
Har laget havrekjeks deig med 
appelsinskall/saft og hakka sjokolade. 
Ligger i kjøleskapet og venter på steking.


 Driver å hekler lue til min tantejente. 
Hun ønsket seg egentlig lilla, 
men de hadde bare ett nøste lilla. 
Håper denne går ann???
Vet jo ikke om den passer heller, 
men etter målene jeg har fått så 
skal det gå. 
Blir en lilla kant nederst, Driver med den nå.

Tenkte jeg måtte vise dere hvordan det går med kofta 
jeg skrev om for ei stund siden. 
Det går ikke fort, men det går fremover. 
Men er redd den blir litt liten, 
Håper den passer til noen andre i tilfelle. 
HER kan du se hvordan den skal bli til slutt. 



Jobb i kveld, fri med besøk i morgen. 
Men først skal jeg lage rømmegrøt, 
har hatt lyst på det lenge. 

Ha ei velsignet 
god påskehøytid :)



18 kommentarer:

solveig sa...

Nydeleg kofte! Om det ikkje går fort, så kan du trøste deg med at den kan brukast i mange år, så tidlaus og fin som den er!
God påske!

Underberget sa...

Det er virkelig synd at dere ikke kan fortsette med butikken lenger. For noen tullete skatteregler som hindrer veldedig arbeid som både er miljøvenlig og til hjelp og glede for folk!
Fine ting du har skaffet deg, jeg likte spesielt godt den fine kakeboksen:-)
Jeg ønsker deg en velsignet fin påskehøytid!

Unknown sa...

Jeg vil tro mange kommer til å savne ett sånt treffpunkt som Loppa har vært. Har jobbet i bruktbutikk sjøl og det blir ett uformelt treffsted for mange det. Veldig synd at skatteregler stopper ett sånt flott tiltak.
Ønsker deg en god jobbepåske.
Påskehilsen fra Marit

Hjem & Glede sa...

Å så leit at Loppa skal stenge...
Så koselig at du kjøpte deg blomster for pengene.
Boksen var SÅ skjønn!
Må du ha en fin påskehøytid sammen med dine.

God klem fra Camilla.

Hjem & Glede sa...

Glemte jo helt å si at luen var kjempefin....SÅ flink du er å strikke og jakken også;)

Marguerite sa...

Det var så mycket fint och ta del av på din Blogg,kära Astrid!!!

Tråkigt med Loppa,den har säkert betytt mycket för många människor,men ni hittar kanske på något annat i stället...

Önskar en God och Välsignad Påskhögtid!!!
KRAAAM!!!

Dronninghuset sa...

HEI,
innom for å ønske deg en riktig god og velsignet påske.
her nyter vi stille dager, og venter på sol og varme og grillvær....
ha en fin tid da kjære venn. nyt våren.

klem TOVE

Dronninghuset sa...

HEI,
innom for å ønske deg en riktig god og velsignet påske.
her nyter vi stille dager, og venter på sol og varme og grillvær....
ha en fin tid da kjære venn. nyt våren.

klem TOVE

fru. Lærum sa...

GOD PÅSKE!!!
er nesten som om jeg ikke tror det jeg leser....skal loppa legges ned pga. skatteregler??
nydelige ting du viser ,og er imponert over strikkeferdighetene dine.

klem tone

Glede sa...

Her var der mye fint !
Det er synd dere må legge ned loppa, kan godt tenke meg den betyr mye for mange, kanskje særlig eldre ja. slik er det her også. slike butikker blir fort samlingssteder, så koselig!
Tenker nok du fortjente de blomstene, flotte ;)
Heldige tante ungen som får så fin lue ! ;)Og kofta, blir nok kjempe fin! Du har jo kommet et godt stykke !
Ønsker deg og dine en kjempe fin påskehøytid ;)
Klem

Anne sa...

Så leit det er at dere måtte slutte med loppa.
Har nok vært til stor glede for noen og enhver det ..
Fine blomster du kjøpte .
Imponert over kofta di jeg ..og fin lue !
Her er det fullt hus med alle barn m/fam hjemme.
14 til sammen med store og små og vi koser oss !
Ønsker deg en velsignet påskehelg hvor budskapet står i sentrum .
Ikke så mye tid til bloggen i disse dager her ..
Påskeklem fra Anne

Anne sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Unknown sa...

Takk for trivelig lite treff :) Jeg skulle ha oppdatert meg men har vært helt ferdig - men nå begynner jeg å komme meg igjen :) Har bare vasket en masse tøy og vanlige helgerengjøringen.
Ja merker det at man begynner å bli gammel. På hytta så spurte jeg om det ikke hadde vært ok med en lampe her- og en over tven, men neida det syntes de ikke - der var det da lyst nok. Jeg er jo ikke ofte der så samme for meg, egentlig.
Leste av mailen på telefonen da vi dro fra deg og da hadde jeg fått mail fra Vi i villa. Hun lurte på om de kunne komme å lage en reportasje fra hjemmet mitt. Jeg tenkte å si nei- men fant ut at jeg kan ikke det- dumt å begrense seg på den måten. Så får vi se hvor det ender :)

Kofta ser helt nydelig ut og for en tålmodighet du må ha.

Kos deg med besøk i morgen

Ønsker deg en God Påske og fine dager- og i morgen kommer sola

Klemmer fra Monica

Winkel's Crazy Ideas sa...

Heisann, titter innom for å ønske deg en velsignet Påske. Så koselig hos deg, spennende med kofta. Nydelig mønster. Klem Pam

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei! Er bare innom for å ønske deg en varm og god og kreativ påske! Klem Cathrine :-)

Unknown sa...

Takk for det :) Ja- det er veldig mye vi skulle ha gjort. Men mye må vi ta etter hvert i forhold til økonomien og en del er det kun Finn som får gjort og han jobber nå hver dag frem til den dagen de tror de kommer. Vil si han har fri i dag :) Så det jeg får gjort er å skifte sengetøy og vaske vinduer og sånn. Vet ikke hvilket rom de velger heller. Kjøpe en blomsterkvast å ha på bordet - ja det også :)

Ha en fin dag

Klemmer fra Monica

Brunt sukker sa...

huffa meg for noen regler
veldig synd
så masse fint du viser
kos deg
og nyt påskedagene
klem Eli:)

Sologbolig sa...

Her var det masse fint. Ha ein fortsatt fin påske !