mandag 20. oktober 2014

"ny" te-kanne

Ny, og ny, fru Blom. 
Lite nytt som kommer inn i dette huset. 
men gammelt nytt, ja det liker vi-eller jeg da. 
Denne kanna stod på loppa i flere år, faktisk. 
Den var priset av andre enn meg, 
og sikkert priset for høyt.
Den ble satt ned i pris, 
og enda ble den ikke solgt. 
Men da vi hadde loppemarked ble den med dit, 
og siden den fortsatt stod der da vi skulle pakke ned, 
og prisen i helga hadde blitt 50,- ja da klarte jeg ikke 
motstå den lenger. 
Så nå står den på ei hylle i stua mi. 
Nydelig engelsk porselen.  Litt kakkelert, 
men det gjør ikke noe for meg.


Noe annet som ble med hjem fra loppemarkedet,
er denne eska. 
Ei ikke helt ny eske som var full av bilder og brev. 
Syns det er et flott motiv på den. 



Ei eske som tidligere har inneholdt smørbrødkjeks. 

Synd at det ikke lenger blir 
solgt kjeks og andre ting i flotte esker. 

Vet ikke helt hva jeg skal ha i den, 
men finner nok på noe en gang.




Et kort innlegg i dag, 
men det er ikke så mye jeg rekker 
å fotografere og ikke minst dandere for å ta bilder. 
Denne uka er ganske fullsatt, 
men jeg trives med det jeg driver med. 
Så da går det bra. 
I dag har vi vært på et treff sammen med 
flere ledere fra menigheter i nærheten. 
Veldig koselig å kunne være sammen, 
dele fellesskapet og troen. 

I tillegg rakk jeg en liten handletur 
Har fått begynt på litt julegaver. 
I morgen er det jobb i boligen, 
onsdag to møter pluss budsjettarbeid. 
Budsjett er noe jeg skulle ønske jeg slapp, 
men skal heldigvis få hjelp av noen som kan det. 
Torsdag skal jeg rydde på det lageret vi har 
for loppa. Kan røpe at det blir åpning igjen der før jul. 
Men ikke som før, bare etpar lørdager i 
måneden der vi skal ha litt salg, 
men mest basert på at folk skal ha et møtested
 Et sted der de kan ta en kaffekopp 
og treffe noen å snakke med.
Fredag er det fri, da kan jeg tenke meg det er en del
husarbeid som må gjøres i tillegg til å slappe av litt. 
Lørdag er det jobb i boligen igjen, 
mens det er fri på søndag. 
Prøver å få til to fridager i uka.
Jobber bare til sammen 80% så egentlig skulle det 
være en dag fri til, 
men det får jeg ikke til hver uke.  
Nå ble det visst et langt innlegg, mye tekst 
Men noen ganger har en bare lyst til å fortelle litt. 
Og nå

Vil jeg ønske dere alle ei 
riktig god uke. 



12 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Du har nok å styre med. Godt å kjenne at det er bruk for ein både her og der.
Stilig kanne!

Ha flott veke :-)

Winkel's Crazy Ideas sa...

Flott kanne og den esken ble jeg nesten litt misunnelig på, den var fiiin :-)! Her krangler kroppen ganske intenst for tiden, men med blikket på Gud er det alltid håp og alltid noe å glede seg over. Pass på deg selv og lykke til med budsjettarbeidet, plutselig er det i boks og du kan senke skuldre. Klem og velsignet uke :-) Pam

Unknown sa...

Nydelig kanne du har fått i hus. Sånt liker vi gjenbruksdamer. Bra at Loppa åpner litt igjen også da. Slike møtesteder er faktisk gull verdt i lokalsamfunnet. God uke til deg også.
Klem fra Marit

-monakristin sa...

Riktig god uke til deg også! Jeg er på vei på "husmorferie"! Det trengs også en gang i mellom :)

Marguerite sa...

Fattar inte att du kunde motstå den fina kannan så länge, Astrid.
Men nu är den ju på plats och vacker är den.
Asken är också väldigt fin, jag tycker som du, de gjorde finare askar förr i tiden.

Du verkar ha mycket att stå i,
men vad "budsjett" är har jag ingen aning om?

Hoppas du får en fin och Välsignad vecka med lite välbehövlig avkoppling mellan varven!

KRAAAM!!!

Anonym sa...

Kjempefin kanne og eske,rart at denne fine kannen ikke ble solgt. Du er ei aktiv og kreativ dame du. :))
Ha en flott dag.
Klem.

Unknown sa...

Kjekt å se dine "bruktkjøp" Man kan virkelig finne mange "skatter" på bruktbutikker. Og gjenbruk er en flott ting. Ser at du har nok å henge fingrene i. Lykke til!

Unknown sa...

Den kanna er nydelig - helt herlig farge :) og den kjeks esken kjenner jeg igjen gitt- begynner å bli gammel- hi hi :)

Takk for alle de koselige ordene du skriver inne hos meg Astrid - de varmer :) Vi skal ha en visning til om et par uker. Finn jobber to helger på rad så må vente til han har frihelg !
På den første visningen var det 4 veldig interesserte men to hadde ikke orden i finansene og to andre trakk seg for de ville ha fire soverom- vi har tre. Så da var de vel ikke så interesserte likevel. Vi har ikke kjøpt noe nytt ennå så det haster ikke- men kan jo være godt å få en avklaring i løpet av november måned. Er spent på fremtiden vi også :) Saken er at vi ønsker å finne noe veldig i nærheten av barnebarna/småjentene "mine" - om jeg skal ut å kjøre i mørket( uten gatelys) så trigger det migrenen min og det er så kjedelig. Sønn min og svigerdatter trenger hjelpen min et par timer et par dager i uken og det gir meg mye å kunne være der når de trenger det, så hadde vært godt å hatt kortere vei og dermed unngått å blitt dårlig i to døgn etterpå. Det viktigste er hvor vårt nye hjem er- så får vi lage det til som vi ønsker etter hvert. Men først selge :)

Ha det så godt :)

Klemmer fra Monica

Bergheim sa...

Foe ei nydelig tekanne, skjønner ikke at du har klart å "holdt deg unna" så lenge :) Ja, vi går inn i hektiske tider framover, høsten pleier å rase av sted og plutselig sitter man der utslitt på julaften. Viktig å ta seg noen pauser innimellom. Ha en fin Onsdagskveld.

Gry sa...

Morsomt å se alt du finner på loppemarked. Har skrollet meg helt ned for å se.... Ønsker deg fine dager fremover, det nærmer segsakte mot både vinter og sna jul. Klem fra Gry :)

Marit Johanne sa...

Den tekanna har nok bare stått og ventet på å få komme hjem til deg ;)
Og den fine kjekseska, jeg husker dem, tror faktisk jeg hadde en sånn en stund. Fint å høre litt om alt du er opptatt med. Ønsker deg en fin helg og Guds velsignelse i alle dine gjøremål!
Klem fra Marit Johanne

Laila Anita sa...

ÅÅÅ!NYDELIG
Den esken skulle jeg gjerne hatt. Det er nær mitt hjemsted og lik bunad som jeg har,.