torsdag 11. desember 2014

Bursdagsgave


måtte en jo få til når naboen er 75 år. 
Så da laget jeg denne gruppa
Potte og pynt fra Europris 



En amaryllis, en liten ildtopp 
og to svibler. 
Hadde litt mose over jorda, 
så såg det litt finere ut.



Må se om jeg finner flere slike 
potter på Europris,
for slike kan jeg lage flere
av til julegave.


Da er pilkesesongen startet. 
Ble en god fangst for 
mannen som var på tur. 
Det meste ble røkt. 
Så i går hadde vi røkt sik til middag. 
Tirsdagen var det stekt abbor 
og røye til kvelds. 
Er jo ekstra godt med skikkelig fersk fisk. 



Da går ferden snart ut i dagen med 
alle dens gjøremål. 


 
Vil bare først si at på 
det nye innlegg hver dag i desember. 
Kommer til å ha en gavetrekning på 1.juledag 
blandt alle kommentarene som er lagt 
inn i løpet av adventstida i kalenderen min.

Og så vil jeg få 
ønske alle ei 
velsignet god helg :)






16 kommentarer:

Drøm ditt liv,lev din drøm sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Drøm ditt liv,lev din drøm sa...

Denne gaven blir nok sett pris på. Laget med omtanke og kjærlighet.
veldig fin og enkel.
Fersk fisk uansett sort er nydelig.
En flott desemberdag til deg.
Ps: Rettelse av ett ord ;)

Åshild sa...

jeg skal sikre meg noen slike potter hvis den lokale Europris har.

Åshild sa...

-og fisken, blir det varmrøkt? Da er jeg misunnelig.

Mandelhjärta sa...

Så flott blomstergruppe du har laget! :) Fisk er godt, og sunt.
Ha en fin kveld! :)
Tar en tur inn i kalenderbloggen...

Mor Inger`s hus sa...

For en fin gave du har laget.
Blomster og noe spiselig er det beste man kan gi til de som har alt.

Og all den gode fisken du har fått tilgang på.

:) Inger

Berit sa...

Flott gruppe!!!
OG mose på toppen gjør seg alltid.

Omtrent som marshmellows i kakaoen:)

Anne sa...

Litt av en fiskefangst !!
Kjempekoselig gave du har laget til..tenker den ble satt pris på .
Ekstra kjekt å lage sånne ting selv ..
Ønsker deg en herlig helg ...
Tenk vi skal tenne det 3. lyset .

Klemmer fra meg

-monakristin sa...

Fin sammenplantning, koselig å gi, koselig å få! Skal innom kalenderen din nå, spennende :)

God helg til deg også!

-monakristin

Marit Johanne sa...

Koselig å gi bort selvlaget gruppe. Den var veldig fin. Og fersk fisk er nok godt! Jeg er bare vant til saltvannsfisk, men ferskvannsfisk er nok like bra :) Jeg ser at jeg har vært nokså fraværende med bloggbesøk i desember. Nå er jeg ferdig med julekort og det som skal sendes, så nå har jeg mer tid til å ta det med ro. Jeg har jo ikke en gang vært innom englekalenderen din, skal ta en tur etterpå! Ha en fortsatt god adventstid!

Unknown sa...

kjekt å få ei gave som giveren har lagt arbeid i. Det betyr masse.
Ha ei fin adventsuke!

Spirea sa...

Vakkert :)
Og takk for at du blogger, det er så koselig å komme inn her på siden din... Og nå var det så altfor lenge siden, det skal sies. Jeg håper du har gode dager og at du har det bra. Tusen takk for så fine ord til meg, det varmet masse. Ønsker deg en fortsatt fin førjulstid. mange klemmer fra meg

Bergheim sa...

Da skal jeg synde meg inn i englekalenderen å legge igjen en hilsen.

Drøm ditt liv,lev din drøm sa...

Ønsker deg ei fin adventsuke ;)

Unknown sa...

Takk for den koselige visitten du gjorde innom meg :) Jo vi henger så vidt med i vårt eget tempo her. Finn har jobbet 24 timer overtid i helgen og vi står uten kjøkken- alt må opp i kveld for rørleggeren kommer i morgen og jeg vil ha vann til jul på kjøkkenet ikke bare på badet :)

Det pleier jo å gå bra og n
å er jeg glad for at kjøkkenet er lite.

Du er så flink med blomster og nydelig blomstergruppe !

Ønsker deg en riktig God Jul Astrid- kos deg :)

Juleklemmer fra Monica

Black Feathers sa...

Hei hei du.
Nå er det jammen veldig lenge siden jeg har vært innom hos deg. Håper du har det bra.
Klem fra Eline. 😊