mandag 6. april 2015

Våren er her


Men det er ikke helt bart her enda.
Ganske så mye frost i bakken fortsatt. 
Men inne kan vi jo ha litt vår. 
Rosene kom en av sønnene med 
da de var her på middag. 
De gule gjorde også tjeneste som 
bordpynt på bordene under påskelunsjen 
vi hadde i menigheten i dag. 
Hadde med kamera, men glemte å ta bilder. 



Her er det litt mer vår. 
Kvistene blomstret til påske. 
Er vel bare kirsebærkvistene som blomstrer 


 Er usikker på om de andre vil blomstre. 
Ser nesten ut som blomstene tørker inn i stedet, 
selv om de står i vann.
Får vente litt til å se hva som skjer. 
Våren er i anmarsj inne uannsett, hehe


Min kjære står nå på kjøkkenet 
å lager litt mat til oss. 
Er egentlig litt sliten etter ei påske med mye jobbing. 
Og enda er det ikke ferie. 
Blir full uke denne uka også. 
Men så tar vi ei uke fri, heldigvis. 
Gleder meg. 

Håper dere alle har 
hatt ei velsignet god påske 
Ønsker alle ei 
riktig god 
våruke :)

14 kommentarer:

Marguerite sa...

Här var det vårbilder!
Vackra Rosor och
härligt att kvistarna blommar så fint!
Snäll man du har som lagar mat,
du är värd att få njuta av lite välförtjänt vila, efter helgens slit.
( Jag vet så väl hur det känns, Ha,haha! )
Önskar dig en fortsatt fin vecka,
med förhoppningsvis en massa solsken!
KRAAAM!!!

Malys krok sa...

Du er en virksom dame, med jobb og det hele. Og så er du aktiv og fullt med i menigheten. Det er flott! Da er du med på å bringe påskens viktige budskap ut.
Men skjønner du blir sliten., så jeg håper du får en god friuke med sol og godvær! Ha det godt! -Margit-

stallnilsen sa...

Ja er det ikke ei hærlig tid vi går inn i nu, har vår og sommer fremfor oss :)
Nydelige roser, håper kvistene dine kom ut i blomst og ikke tørket inn :)

Ha ei fin uke.

Lisbeth :O)

Unknown sa...

Herlige bilder :)

Finn har jobbet alle dagene han også- og er på jobb nå også. Jeg har ladet batteriet.

Bra maken din lager mat da- deilig å komme til ferdig middag :)

Ønsker deg en ny strålende flott uke Selvom jeg skjønner at denne også bli aktiv.

Klemmer Monica

Unknown sa...

Samme her, mye jobbing som vanlig i påsken. Men så er jeg faktisk så heldig at jeg får meg en liten svipptur til Nord Norge om et par uker. Det gleder jeg meg til. Så ikke så dumt å jobbe alltid heller. Skal til Evenes om to uker i dag. Så langt nord har jeg aldri vært. Kos deg med ny uke og nye muligheter.
Klem fra Marit

Mor Inger`s hus sa...

Ja, nå fortjener du virkelig ferie - og jeg var så sikker på jeg såg deg her i Spania i går. Men jeg kjørte bil og kunne ikke stoppe, og det var vel like greit skjønner jeg :).
Du må få deg en tur til søndagsmarkedet i Guardamar. Veldig bra, og bra priser. Eller lørdagsmarkedet ved avkjøringen til Montecayo, men her er det stivere priser. Ingen av dem er langt fra Torrevieja. Si fra hvis du trenger nærmere vegbeskrivelse.

Bergheim sa...

Ja, vi skriver om vår og riktig kjenner på at den er her. I disse dager tror jeg vi går gjennom noe som samene kaller for "Reinkalvria" Det heter seg at reinen må kalve på snø, derfor kommer det full vinter noen dager godt inn i våren. Så til deg, nydelige roser, å blande gult og rødt ble jo riktige fargeklatter, kjempefint ble det. Og nydelig dekket bord, syns dekkebrikkene dine er så fine, men hele bordet var bare kjempelekkert. Håper du får tid å nyte noen dager fri, det må være vel fortjent. Ha en kjempefin uke, takk for hilsen og kommentarer, det setter jeg veldig, veldig stor pris på, skal du vite

Winkel's Crazy Ideas sa...

Duverden så nydelige roser, skjønn fargekombinasjon med gult og rødt. Fikk en skikkelig smell rett etter Påske og har enda ikke kommet meg opp av sengen. Livet er visst sånn at man av og til brenner lyset i begge ender om man vil eller ikke. Det er så mye man så gjerne vil. Idag vil jeg prøve stå opp og ta inn litt kvist jeg også, ser så koselig ut med litt vår inne. Ute er det null på natta og oppe i 17 grader om dagen. Ikke helt lett å vite hvordan ungene bør kle seg på morran ;). Ikke mange vårtegn bortsett fra rabarbraen og hestehov som har våknet. Herlig! Klem Pam

Ingvill Mydland sa...

Nydelige kvister i full blomst! Det er herlig med slik rimelig pynt, som likevel blir den fineste. Og lykke på jord å få blomster av sønnen!

Unknown sa...

Ønsker deg og din en riktig fin tur- nyt dagene :)

Klemmer fra Monica

Inspirasjon fra Elin sa...

Takk for hyggelig kommentar :)
Velkommen innom. :)

Glede sa...

Deilig å se vårbilder altså, selv om det er inne :)
lengter, lengter etter mer vår. Har vert surt her i det siste, men nå skal vist sola komme, gleder meg !
Du har vel ferie nå da, håper du får gode feriedager, slappa av og nyte ;)
God klem

Siddis back home sa...

Nydelige Bilder hos deg! Her skinner sola og det ser ut som en fantastisk helg kommer opp!

Drøm ditt liv,lev din drøm sa...

Hei. Titter innom med en liten hvedagshilsen,
Ønsker DEG en fin VÅR.