fredag 6. november 2015

I dag

har jeg fått vært litt husmor


Etter mange dager der det har vært mye jobbing, 
har jeg fått lagt inn noen dager med litt fri. 
Skal ha et kort møte i kveld som jeg snart må sette meg å forberede litt. 
Men ellers er det fri i dag, og faktisk resten av helga. 
Har i flere dager hatt lyst på hjemmebakt brød 

 

Så i dag ble det satt en brøddeig før frokost. 
Mens den heva seg har jeg ryddet og ommøblet i stua. 
Måtte ha ut et skap, syns det var alt for mye møbler der. 
Kommer kanskje bilder av stua når jeg blir helt ferdig. 
 

 Har bl.a. fått laget meg en sitteplass rett ved vinduet
så jeg bedre kan se ut på fjorden. 
Nå er matpausen over så jeg får sette igang igjen. 
Det smakte godt med nybakt brødskive med smør og brunost på. 
 


Ønsker dere alle 
ei velsignet god helg :)



7 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Så effektiv du er.
Det er kjekt å kome i gang tidleg, då får ein gjort masse.
Det ser deilig ut med nybakt brød med brunost. Nam !!
Fint å kunne sitte ved vinduet no i mørketida, ein treng
alt lys ein kan få..

God helg frå Anne-Mari

stallnilsen sa...

Så flink du har vært med både baking og ommøblering av stua, det er så koselig og ha en sitteplass ved vinduet :)
Ha ei fin helg.

Hilsen Lisbeth :O)

reSIRIkulert sa...

Det gjør godt å jobbe med gjærdeig når man skal stresse litt ned i hverdagen. Bonusen må være å nyte det gode resultatet ;)
Brødet ser deilig ut ♥
Ønsker deg en god og avslappende helg!
Siri

stallnilsen sa...

Hei Igjen :o)
Ville bare svare på det du spurte om, æ setter på varmekabelen i gulvet i drivhuset om høsten når æ flytter endel planter inn der så blir det et lite lunk .
Men nu trur æ at æ stenger av varmen der og flytter pelagoniene ned i kjelleren for vinterhvile, løkene ligger i pappeske med flis i , de går også ned i kjelleren.
Men setter på varme i drivhuset når været er fint og sitter der og drikker kaffe , høre på radioen som æ alltid har stående på der,og ser på dyrelivet rundt mæ , når æ får lyst om vinteren. Har også en 2kg.v vifteovn der, som æ bruker ved behov ;)
Så drivhuset blir brukt som ei koselig hagestue også ;)

Marit Johanne sa...

Det så godt ut med nybakt brød! Ingenting er så godt på nybakt brød som brunost. Det var nok godt med noen dager fri og mulighet til slike ting. Ønsker deg gode novemberdager!

Marguerite sa...

Så driftig du är och så gott det ser ut, Astrid!
Det finns ingenting som går upp emot doften och tuggor av nybakat bröd.
Fint att kunna sitta och se ut över en fjord också...

( Jag gjorde bloggen "Bara Marguerite" privat, därför att den blev lite för privat.
Tanken är att jag ska trycka en bok av den och ge till min käre om ett år eller så.
Hoppas du förstår, Astrid )

Önskar dig fortsatt fin ny vecka!
KRAAAM!!!

Drøm ditt liv,lev din drøm sa...

Hjemmebakt er beste,disse brødene så gode ut.
Gode høstdager ..dagene går fort mot advent nå.