lørdag 20. desember 2008

Julens blomster

I dag vil jeg legge ut bilder av blomstene jeg 

pynter med her til jul. 

Denne fikk svigermor til sin 70 årsdag. 

Og jeg fikk den av henne. 

Syns asalia er en flott blomst. 

Likte godt potta den stod i. 

Svibel har jeg flere av. 

Noen har jeg plantet i gamle kar/skåler. 

Denne står i en gammel smørkopp. 

Nylagtet smør står det på den

Disse er plantet sammen med en amaryllis i 

ei fin blomsterpotte. 

Den hvite asaliaen er flott syns jeg. 

Blomsterpotta har et englemotiv på.

Kjøpte etpar av disse ved et opphørssalg.

Angrer jo på at jeg ikke kjøpte flere. 

Min mann ville ha en rød asalia, 

Så derfor kjøpte vi en av hver farge. 

I tillegg fikk vi jo den jeg hadde bilde av lenger opp på siden. 


Den røde ildtoppen stod i sammen med noen flere 

i ei gruppe min kjære fikk til 50 årsdagen sin.

Bilde ser litt rotete ut med strengen til ei lyslykt stikkende opp

og ledningen til adventslysene liggende langs blomsterpotta. 

Ja,ja, slik er gjerne hverdagen.

Og jeg tar meg ikke alltid tid til å arrangere bildene så veldig. 


Det siste bilde denne gangen er amaryllisen som jeg kjøpte tidlig i nov. 

Den er nok snart ferdig. Har etpar til som ikke er kommet så langt.

Denne var en gave til min mann, for det er nok julens blomst for han.

Kos dere 

disse siste dagene 

før jul

Jeg sitter å koser meg med hvit julete. 

Den både smaker og lukter jul. 

Har sydd ferdig den siste julegaven i dag.

Skal pakke inn noen julegaver snart og

så skal jeg på kveldsvakt. 

7 kommentarer:

Hilsen Bodil F.T. sa...

Det er så fint med levende blomster på denne årstiden. Juleblomstene skaper stemning, og så er det mye rensligere enn mange av juledekorasjonene som drysser utover etterhvert. Jeg prøvde å lage et par dekorasjoner i dag. En kombinasjon av plante og greiner av einer.

Anne sa...

Så mange flotte blomster du har da, ikke til å tro så mye blomsterglede det var under ditt tak. Her finnes nok bare svibler ennå, men kjenner jeg min onkel rett kommer det nok en asalea om noen dager, tradisjon vet du .-))

Lo da jeg leste om jueltreene som dere bruker å ha, vi får bytte litt vi da, så får vi det perfekte tre begge to :-))

Ha en fredfull og trivleig aften.

Anna Lisa sa...

Du har mykje fine blomster. Ser så koselig ut hos deg.
Ønska deg ei fin helg vidare. Klem

Julies sa...

Hei !
Amaryllis og Asalia... Da er det jul ja !
Måtte smile litt da du skrev at du ikke alltid arrangerer bildene... Det er utrolig hva som kommer frem. Trudde jeg hadde tatt DET fine bildet i kveld, men der lå ei nål, ja.. Umulig å se ellers, men akkurat på bildet kom den frem, ja. Har du fått dreis på kameraet til gubben da ?

Emmeline sa...

Så flotte juleblomstbilder du viser:) Må også takke for alle de knallkoselige hilsener du har lagt igjen til meg jevnt og trutt. Du er en trofast bloggvenn og jeg er jammen santen ikke like trofast tilbake. Men nå har jeg altså kost meg på bloggen din, og bestemte meg for å legge igjen en hilsen også...
Jeg er nemlig ikke akkurat en dame med grønne fingre. Mannen min var helt rystet over hvor dårlig fatt det var med juleblomstene etter at han hadde vært en uke på ferie.
I tillegg hadde jeg takket nei til en julestjerne som jeg kunne fått med hjem fra jobben. De andre jentene hadde visst et veddemål på gang... Ville jeg som er glad i blå jul ta i mot en rød julestjerne... Men jeg takket høflig nei og sa at de måtte gi den videre til noen som var glad i blomster...
Da spurte min kollega om jeg ville ha tatt i mot den om den var turkis?? --og det ville jeg jo... Dete utløste en vill jubel fra jentene som hadde gjemt seg på lunsjrommet for å sjekke hvordan julestjernestuntet utviklet seg...hahaha!! Ja ja nok mas fra meg. Det var iallefall kjekt å se floraen hos deg. Ser ut for at du er mer enn i rute til jul også. HERLIG. Ønsker deg og dine en riktig god jul:)

Synnøve. sa...

Hei Astrid.
Så flotte blomster du har hjemme till jul.
Her var vi på Plantasjen idag og kjöpte litt blomster.

Hvitt julete, hvordan smaker det, og hvor har du fått kjöpt det?
Klems og ha en fin fjerde advent.
Synne.

Minime sa...

Mange fine juleblomster hos deg. Kjempekoselig. Jeg synes at røde blomster hører med til jul. Ha en fin søndag.