tirsdag 9. desember 2008

Nye utfordringer

Har fått flere ufordringer og utmerkelser i løpet av de siste dagene. 

Denne kommer fra Forgjengelige ting

og Bestemor Aud


Tusen takk til dere. 

Jeg skal gi den videre til fem stk. 

Det må bli til

Bestemors vindu

Anitas hus

Grip dagen

Lovises hverdag

og

Nicoline på landet


Skal også skrive opp fem ting jeg er avhengig av. 

Hmmm, ja si det?

Får prøve å se hvor langt jeg kommer. 

*Familien min

*nok søvn, ellers blir jeg lett sur og grinete.

*er desverre avhengig av sjokolade. 

*"Mykje lys og mykje varme"

levende lys og varme i ovnen. Ihvertfall på vinteren.

*Håndarbeid av et eller annet slag. 


Har også fått denne utfordringen av Bestemor Aud

                                                  4 jobber jeg har hatt:                                                              

 *Vasket på skole, sammen med min mor, mens jeg gikk på ungdomsskolen                

*Jobbet i  butikk som solget gardiner, duker, sengesett og håndklær

   *Jobbet litt over et år på et barnehjem i Stavanger         

*Jobbet i barnehage det meste av livet, men ikke nå lenger.

4 filmer jeg har sett:

Flåklypa

Hjemme alene

Tatt av vinden

Livet er herlig.


4 steder jeg har bodd:

Bryne

Stavanger

Jeløy

Etnedal

4 TV-show jeg liker:

Den syvende himmel

123 oppussing

America's funniest videos.

En engel iblandt oss



4 steder jeg har vært på ferie:

Sverige

England

Latvia

Holland



4 web-sider jeg besøker hver dag

Flere bloggsider

Eposten min.

Har ikke flere jeg er innom hver dag.



4 steder jeg heller ville vært nå: 

Veldig koselig å være heime nå og pynte til jul. 

Men noen steder kunne jeg tenkt meg en tur, f.eks.

Handletur til London

Avslapningstur til varmere strøk

Et kort Spa opphold på at hotell i nærheten. 

Kjærlighetsferie for min kjære og meg.

4 ting jeg liker å gjøre

Være sammen med mine kjære.

Sy,

Klippe og lime,

Bake.

4 ting jeg drømmer om

En tur til Israel

Tid og råd til å pusse opp huset slik vi,

eller kanskje det helst er jeg, har lyst til.

Å kunne synge igjen

Å bli bestemor, men ikke på noen år enda. 

Denne sender jeg ikke videre for de aller fleste har svart på den. 

Men har du ikke svart på den og har lyst til å gjøre det,

så versegod Ta den med deg fra meg. 



Denne flotte utmerkelsen har jeg fått av Berit

Den er jo bare nydelig. 

Hun har laget den selv. 

Tusen takk til deg.

Og så til slutt
Denne har jeg fått fra Tante Julies gamle hus 


Klær fra min kjære - de passer aldri

Kjøkkenredskaper - visst det ikke da er noe ungene har laget.

som skjærebrett eller tresleiver

Sjokolade - for det burde jeg ikke spise

Kommer ikke på noe mer. 

Går ut fra at jeg blir glad for de gavene jeg får. 

Skal sikkert sende denne videre. 

Vet at mange har svart på den alt 

Men prøver meg på:

Dorthes blogg

Aina

Rod i hob

Salig rot

Sol og bolig

Bildene i dag er tatt etter at jeg pyntet litt 

på kjøkkenet og i stua i dag. 

Skal ha 70 års dag for svigermor på fredag, 

så da er jeg nødt for å være ferdig med pyntingene.

Ønsker dere alle

en flott onsdag 

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Hei der en tidlig morgon i desember.
Sitter i en tjukk pledd, med goe sokker på beina. En god kopp te i hånden og leser blogger.
Trur vi funnet ut av dataproblemet.
En hib som ikke likte kabeln til den trådlöse musen.
Så kryss fingran.

Ser du ska ha besök i helgen.
Svigermor som har bursdag. Du er en snill svigerdatter som ordner fest för henne når un har bursdag.
Håper det blir en fin helg.
Kos dere allesammen.
Klems synne.