lørdag 9. mai 2009

Konfirmasjonsbord

Jeg har to gutter som er konfirmerte
Hadde derfor ikke trodd jeg skulle få 
pynte til en jentekonfirmasjon. 

Men da min vennine begynte å snakke om 

sin datters konfirmasjon var jeg rask til å tilby min hjelp. 
så i dag har vi pyntet bordene. 

Har laget det ganske enkelt med roser i stettglass. 
Såg et bilde på bloggen til Magny 
som jeg sendte til min vennine,
og både hun og knfirmanten likte det veldig godt. 

Vi satte sammen noen glass med ei rose,
et tvinna gresstrå og noen perler i til en "dekorasjon"

Syns det ble veldig fint.
Konfirmantens foreldre var veldig fornøyde.
Dryssa litt "perler" på bordet rundt glassene
og la noen "blomster" rundt lysene.

I går var det fullmåne ute som var så flott
at både min mann og jeg ble ståenede ute 
å ta mange bilder. 

Men ingen bilder blir slik som virkeligheten. 
Så dere får bare en liten opplevelse av hva vi såg i går. 

Da må jeg på kjøkkenet å pynte marsipankake. 
***
Ha en flott
lørdag
alle sammen 
***
 

10 kommentarer:

Besta sa...

Nydelig bord dekning. Det er så artig å få dekke slike bord. Flotte måne bilder og. God helg!

rod i hob sa...

Så fint bordet blei :-) Kjekt å pynta bord når de blir så fint :-) Åsså lage du kaka i tillegg?? Gu så jille du æ!!

Månebildene va fine -men eg kjenne igjen følelsen av at dei ikkje blir sånn eg hadde tenkt meg i de heila tatt :-)

Nyt lørdagen!! Eg ska skrubba nya badet frå topp te tå :-) Blir kult når de blir ferdig! 3 kvite vegga og ein rød. Eg e veldig fornøyd så langt :-D Men nå framøve komme de te å gå litt tregt...

Nikoline sa...

Eit alldeles nydeleg konfirmasjons-bord!! Sååå delikat det var med sammensetningen - roser/perler/grøne strå og krystall!
Og kaka blir sikkert like lekker...
Kos deg vidare:0)

Ruth Bernssen Bø sa...

Veldig fin borddekning.
Månebileta var flotte.

Her er festen og grininga over. No skal vi ha ein rolege kveld/natt, før vi tek fatt dei 70 mila heim, i morgon tidleg.
Poden er "heilt øydelagd" som han seier, av lite søvn osv. og vil ikkje vera med dei andre på ein tur på by'n i kveld. Me får nå sjå når tida er inne....
God lørdagskveld.

♥ Stines hverdag sa...

Nydelig pyntet bord! Dette tenker jeg konfirmanten er kjempe fornøyd med.

Ha en fin helg videre!

Hulda sa...

Det ble jo et flott konfirmasjonsbord. Det gjør seg godt med roser i små glass. Nydelig. :)

Julies sa...

Du Astrid , du Astrid !
Du får det til du... Snill og hjelpsom er du og.
Bordet ble kjempefint !

Sologbolig sa...

Så fint det blei, skal si du er driftig. Nydelig måne .... her har det bare vert regn i det siste. Ha ein fin søndag.

Magdalena sa...

kjære skjønne astrid...
hos meg kan du få kopiere det du ønsker...( gidder ikke passe på om noen kopierer noe som helst...)

nydelig fullmåne, litt trollsk....

vekkert konfbord,- heldig du som fikk bruke kreativiteten din...
nydleigt!!
god klem, magny


( vil gjerne vite om den siste sendingen er kommet...?)

Lene sa...

Hvor er det godt at have venner, som kan kreere så smukt et bord. Og fuldmånebillederne taler vist for sig selv :-)