onsdag 27. mai 2009

Litt av hvert på en onsdag

Må bare vise noen bilder fra turen vår over 
fjellet på søndagen. 
Vi kjører over Suleskare når det er åpent der.
Det sparer vi 15 mil på. Ikke alltid så mye tid,
med en fullastet henger på slep. 
For de som ikke vet hvor Suleskar er så 
er det en fjellovergang mellom Sirdal og Setesdal. 
De første bildene er fra Hundedalen.


Svingete og smalt. Må stort sett stoppe hver gang
en møter en bil for å klare passeringen forsvarlig. 
Noen kjører bare på så en må kaste seg ut på kanten. 
Er mange ganger sikker på at nå smeller det.
Men til nå har det gått bra. 

Var jo på handletur på Jæren.
Men det er ikke mange stedene en rekker over på etpar dager 
Er jo egentlig på Jæren for å besøke familie,
å da får en dele litt på det.
Men en tur på Kvadrat og Ikea må jeg ha med meg. 
Dette fikk jeg med meg denne gangen. 
En lampe, lukte te-lys, kubbelys,
små te-lys holdere, en liten vase
og etpar slike putetrekk. 
Kjøpte jo også noe som ble gitt i gaver på Jæren
og flere innerputer. 
Obs: I går tente jeg etpar slike te-lys, og et av de tok fyr.
Og jeg som alltid har trodd at de lysene var trygge nok til å gå
                                               ifra ei lita stund. Men det må jeg slutte med nå.                                                       Siden vi har tv stue i 2.etg. og kjøkken i 1.etg.  så blir det jo litt springing opp og ned. Men jeg må nok la vær å tenne lys visst det ikke er noen der hele tiden. 

Dette fikk jeg i bursdagsgave fra ei vennine.
Engel, lyspynt, såpe m. kopp, notisblokk


og to smørekniver i einer, syns de var flotte.

Hun er flink til å spikke, men disse har hun ikke laget selv. 

I dag har jeg også vært på handletur. 
Fikk jo litt penger i burdagsgave og
de er det ikke vanskelig å bruke opp på noe en bare ha
Var innom Zizzi's åpningssalg. 
Der var det mye fint. 
Fikk kjøpt meg noen t-skjorter. 
Men må tilbake en dag det ikke er så mye folk der. 
Orket ikke stå i kø for å prøve. 
Det ble åpnet en ny interiørbutikk på CC på lørdag. 
Der var det mye fint. 
Kjøpte litt lavendel og en temperaturmåler. 
Syns den var så søt. 
Dette hyllepapiret fant jeg på Clas Olson. 
Det blir fint i hyller eller som gavepapir. 


Så til litt av hengerinnholdet. 
Denne kofferten ble med oppover

Det samme var den gamle krakken. 
Har satt den sammen med litt av de andre gamle 
tingene jeg har oppe på tv stua. 
Syns det ble fint med litt hvite duker og putevar oppå. 
Mulig kofferten skal brukes til oppbevaring av duker. 


Kommer tilbake med 
flere bilder av hengerinnholdet 
når jeg får tatt litt mer bilder. 
***
Ha en god dag
*** 

8 kommentarer:

Lykkelita sa...

Vakre bilder av flott natur! Så mye fint du har med deg hjem - må være en god føelse. Smørknivene var vidunderlige:) Jeg har et par slike og ønsker meg fler.
Ha en fin kveld!

Sologbolig sa...

Over Suleskar ja der er det flott å kjøre, sjøl om veien er smal. naturen er jo så fin. Har kjørt der noen ganger på vei til eller fra Stavanger. Men det blir helst ferje for det er raskere. Den lille nyfødte med foreldre bor i Stavanger, så det blir jo ein tur dit med det første. Flotte ting du hadde med deg heim også. Ha ein fin kveld.

Hilsen fra landet sa...

Vi kjører Suleskarveien når vi skal til Stavanger fra hytta i Setesdal, ser ut som du har kjørt samme rute! :-)

Mitt hvite hus sa...

Så mye fint du hadde med deg hjem da... Rene skatte kisten hengeren...

Moro med bursdag...Gratulerer med over stått dag...hsuker ikke om jeg har sagt det før...

Nyt morgen dagen Klem Kerstin

Marit Johanne sa...

Flotte bilder fra Jæren og kjøreturen. Sikkert koselig å feire dagen din sammen med familien, gratulerer på etterskudd!

Ruth Bernssen Bø sa...

Fine bilete frå turen - fekk meste heimlengsel..... :-)
ser ut som om det var lite snø over Suleskaret.
Ha ein fin dag.

Nikoline sa...

Åh,her var det masse fint,du.. Både frå naturen, handel,gaver og tilhengaren!
Like spennande kvar gong du pakkar opp den tilhengaren din... no gler eg meg til meir og synes det er nesten som julaftan kvar gong du gje oss ein titt! Veldig moro!
Ha ein fin dag:0)
PS: telys skal me ikkje lita meir på enn eit vanleg lys har eg fått beskjed om hjå min kjære brannmann!

cecci85 sa...

Hei !! Tusen takk for kjempe koselig kommentar i bloggen min - og ikke minst gratulerer med snart sølvbryllup !! Herlig!!