fredag 4. september 2009

Flere bruktkjøp

I går var jeg innom en bruktbutikk, igjen. 
Vanskelig å ikke kjøpe noe når en får ting så billig. 
Jeg fikk tak i et slik speil for ei stund siden 
Og i går var jammen "broren" der også. 
Måtte jo ha med det. 


Her er et av dei ferdig malt/sprayet. 
Men hvor er den lure plassen jeg la speilet 
for at det ikke skulle bli ødelagt?
Den som kunne huske det. 
Trodde jeg visste det, men det ligger ikke der jeg mente. 
Oppdatering: Speilet er funnet. 

I det siste har jeg kjøpt litt av dette serviset
når jeg har funnet det billig på loppemarkede. 
Jeg har tre te kopper, 
en kaffe kopp, 
fire eggeglass, 
en del tallerker 
og fire frokosttallerker. 
Duker fikk jeg fordi det var en del flekker på den. 
Men kan alltid få brukt den til noe. 

Og i går måtte bare denne te-kanna bli med hjem. 

Har sett på den ei stund. 

Men "håpet" noen andre kjøpte den

så jeg ikke "måtte" ta den med heim

Men det skjedde ikke. Så da kom den i hus her. 

Middagen i dag ble til etter inspirasjon fra Rachel Ray

Sheaperds pai. 

Skikkelig oppskrift har jeg ikke. 

Men tok litt av det jeg hadde. 

Kokte poteter og laget potetmos. 

Blandet i litt ost og et sammenvispet egg. 

Ha i salt og pepper. 

Varm ei panne el. jerngryte. 

Ha i olje el smør. 

Fres en løk og etpar fedd hvitløk. 

Jeg hadde så oppi ca 600 gr kjøttdeig. 

Brun den , litt om gangen, og tilsett 3-4 gulerøtter kuttet i små biter

Ha gjerne oppi litt mer grønsaker , 

Jeg hadde en purre som også kom i gryta. 

La dette koke i ca 10 min. 

Lag en saus av etpar ss smør og etpar ss mel, 

Tilsett vann og en buljongterning. 

Litt salt og pepper. evt annet krydder. 

Jeg hadde ikke det Rachel hadde i 

Så jeg tilsatte ca 1 ss soyasaus 

og 1/2 ts chilipasta. 

Smak til og bruk det du liker. 

Tøm dette over kjøttdiegen og la det koke sammen litt

Ha alt over i ei ildfast form 

Legg potetmosen på toppen og dryss over litt ost. 

Sett det under grillen til toppen får litt farge. 

Lykke til. 

Det var en ny rett her i huset 

og den ble godt mottatt. 


Ha en flott 
fredagskveld :)

5 kommentarer:

Nikoline sa...

HER I HUSET ER ME "GALNE" ETTER SOPP OG BRUKAR DEN OGSÅ SOM SNACS..
Akkurat i dette øyeblikket sit eg med steikt sopp og løk,godt krydra og med ein bitteliten rømmedash på.. mmm..(men min kjære likar ikkje å plukka verken bær eller sopp,berre eta det..)
Men såååå fine speiglar du hadde fått tak i !!!! Er det plass til lys i "skålene"? Dei der vart eg nesten misunneleg på...
Ha ein fin-fin kveld :0)

Black Feathers sa...

Oj, så heldig du var. Fant først ett og nå ett til. De var helt lekre. Detaljene kom enda bedre frem når det ble hvitt. Håper at speilet dukker opp igjen.

Ha en fin helg ;)

Sologbolig sa...

Du er så flink til å finne ting. Eg var på bruktbutikken her i dag, men kjøpte ingenting. Det er litt rare priser der. Noe er veldig dyrt, mens noen ganger kan man være heldig og finne ting til akseptabel pris. Ha ei fin helg.

Hilsen fra landet sa...

Skjønner ikke hvor dere kommer over alle de der bruktbutikkene!? Finner aldri sånne jeg.

Dorthe sa...

Takker for middagstips:) Det ser godt ut. Ja du har virkelig funnet mye fint på loppemarked.
Jeg har besøk av søstra mi denne helgen og vi skal ut å titte litt siden det skjer en del på dokka.
Kanskje jeg er heldig. Du spurte om jeg sitter med strikkepinnene hele tiden og ja jeg strikker i hvert eneste ledige sekund:) kan ikke sitte i ro med henderne hi hi :) Ha en kjempefin dag:)