tirsdag 13. oktober 2009

Lilla i mitt hus?

Ble utfordret av Lene om 
å vise bilder fra mitt hus med fargen lilla.
Lilla er visst motefarge nå, 
men den moten har ikke nådd mitt hus. 
Men litt har jeg jo.


På lørdag kjøpte jeg denne krysantimumen.
Den er lys, lys lilla. 
Såpeskummet på badet er også lilla
selv om det ser lys blått ut.
Den ene er forresten brukt opp. 
Dette er bilder fra en fargeutfordring jeg var 
med om i februar.

 
Har ikke orket å ta nye bilder.
Jobber mye denne uka. 
Skal på min fjerde vakt i natt siden natt til mandag.
Er på to forskjellige steder, 
og denne uka var det litt krise begge steder. 
Nattevaktene er jo hvilende.
Og jeg var bare så vidt våken å lyttet litt natt til mandag.
I dag var jeg med på skolen i fem timer, 
så det er jo ikke så mye. 
Men en må ut. 


I morgen skal jeg også på skolen i fem timer. 
Skal være med en elev på svømming. 
Og jeg som ikke liker å gå i badedrakt. 
Men må en så må en. 
Etterpå skal vi kose oss i kantinene, hehe. 
Heldigvis selger de salat også, 
må nok kaste meg over den jeg og ikke pizzaen. 
Torsdag er det full dag på skolen. 
fredag og søndag er det kveldsvakt i bolig. 
Lørdag er det fri. 
Da skal jeg og min kjære til Oslo på konsert i Spektrum 
Noen flere som skal dit?
***
Da gjenstår det bare å ønsker dere
alle ei god uke. 
***
Nå skal jeg ned å forberede middagen til i morgen. 
Ellers er det ikke sikkert det blir noe middag . 
***
Oppdatering:
Ser nå at jeg visst skulle hatt sju lilla ting. 
Men desverre, det har jeg ikke funnet. 
Håper det går bra. 
Skulle kanskje utfordre noen også?
Har du lyst, har du lov!!!

15 kommentarer:

Nostalgia sa...

Ikke så mye lila hos meg heller, passer liksom ikke helt inn...

Ja enkelte uker er travlere enn andre. Jeg skal jobbe fra 08-21.30 de neste to dagene, og da må alt hjemme planlegges slik at dt kommer mat på bordet her også ;-)

Ønsker deg en fin uke tross masse jobb :-)

Klem, Nostalgia

Anitas hus sa...

Hei Astrid!
Ser ut til at du har en hektisk uke, må du ikke slite deg helt ut da:O)
Flotte bilder, den lilla krysantiumen var skjønn.
Ha en fin kvled Astrid og god arbeidsuke;)
Klem Anita:O)

Anna Lisa sa...

Ikkje så lett å finne lille hos meg heller. Sjølv om det er igrunnen en nydelig farge.
Ønska deg ei fin veke
Klem

Lene sa...

Tak fordi du gad at være med :-) Og din blomst er den smukkeste sarte lilla,må du få en god uge og sådan en koncert lyder dejlig :-)

Anonym sa...

Synes lys lilla er kjempefint, je. Sammen med grått og hvitt og sånn...

Må si du står på fælt for tida. Blir nok hyggelig med en Oslotur, tenker jeg.
Skal dit selv i helga, men konsert i Spektrum...? Hvem er det som spiller da ?

Mitt hvite hus sa...

Lilla er en farge jeg liker , ...

Noen uker er ekstra travle... da er det godt når man har noe kjekt å se frem til... Kos dere masse på konsert...

Klem Kerstin

johanne`s rom sa...

Ser ut for at du har nok å drive med, hyggelig at du har tid til et innlegg mellom alt, da. Ønsker deg en fortsatt god uke og kos deg på lørdag.

Ruth Bernssen Bø sa...

Lilla er nok ikkje den fargen vi har mest av i våre hus.....
Ha ei fin arbeidsveka, og ein god tur til tigerstaden....

rod i hob sa...

Koselig å endelig ha tid (Eehh ta seg tid) til å oppdatera seg litt i bloggverden!! Mykje har sjedd siden sist!!

Syns du he våre flinke te å finna lilla ting :-) Eg har fått utfordringen om GRØNT!! hmm.. Litt vanskelig den og, men trur eg klare det ;-)

Etter en liten blogg-runde er det "rydding på kontoret med beste utsikten i heile Rosendal" som står for tur:-)

Ha en super kveld!!

Dorthe sa...

Synes du rekker utrolig mye. Flink til å oppdatere er du også. det får jeg ikke gjort før til helgen.
Mye nytt og fint på bloggen din. Lilla er en fin farge på ting, men jeg er ikke glad i lilla på klær. Blir så blek i den fargen. Nå får du ikke stresse for mye.. det er ikke sunt. Ha en riktig fin dag(ser jo ut som været skal bli bra i dag også).

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg! Hu og hei, travle dager hos deg også ser jeg. Jaja,blir ikke kjedelig iallefall.
Synes det var bra jobbet med de lilla sakene, så mange hadde ikke jeg funnet her hos meg:O)
Ha det godt, vi blogges ved
Klem

Prinsesse Elin sa...

he he vi trenger en skog for å plukke kongler....å akkurat der er det ingen skog! Men jeg har løst problemet. Jeg har fått mini prinsessa og de 1000 hjelperne til å plukke kongler i hauger å lass. Jeg kan nesten starte utsalg av kongler:)
Lilla er en flott farge og kjenner at jeg tiltrekkes mer og mer av ting med denne fargen. Har til og med kjøpe stoff i lilla:)

Lovise sa...

Lilla er jo en fin farge, og jeg har litt jeg også. Det er i alle fall mye lilla å se i butikkene for tiden, det er helt sikkert.

Marit Johanne sa...

Takk for kommentar på funnelcakes. De er nok best nystekt ja, mens de ennå er varme/lunka. Og ikke akkurat noe en lager til stadighet, blir nok litt mye fett... som mye av den amerikanske maten. Men godt var det :D
Lite lilla her også, da måtte jeg nok finne fram adventslys og pynt. Det er jo egentlig en vakker farge, ser forresten at jeg har lilla sokker på meg idag.
Høres spennende ut med konsert i Spektrum. Kos deg på Oslotur!

Prinsesse Elin sa...

Ser at du ikke har kommet lengre enn til tirsdag men jeg har kommet til søndag. Derfor måtte jeg bare innom for å gi deg en søndagsklem. Klem fra Elin:)