tirsdag 27. oktober 2009

Tirsdagens gjøremål.

I dag har jeg fått skiftet på sengene, 
tørket støv og støvsugd på soverommet. 
Skal bli herlig å legge seg til kvelden. 
***
På soverommet henger det to fugler som jeg 
 sydde for mange år siden. 
Dei er blitt ganske falma, 
spørs om jeg må sy noen nye snart. 


På ei skapdør henger denne nattkjolen
som jeg har funnet på et loppemarked


Den har fine legg sydd på bærestykket. 
Vet at det heter noe spesielt, 
men kommer ikke på hva det kalles. 


Jeg har også to gamle kjoler
som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med. 

Denne blå har jeg funnet på loppemarked,
Den er ubrukt og hjemmesydd. 


Mens den svarte har min svigermor brukt i sin ungdom
Så den er over 50 år gammel. 
 
Noen som har en ide om noen flotte bruksområder?
Dei kan jo bare henge der, 
Men samtidig hadde det vært greit å kunne bruke dei til noe. 


Da får jeg gå ned å se hvordan det går med fårikålen som 
jeg lager til min kjære i dag. 
Han er veldig glad i fårikål. 
Og den er det greit å koke på formiddagen og så kan 
han varme den opp når han kommer fra jobb.
Godt å komme hjem til ferdig middag når en har
hatt en lang dag på jobb.
Jeg jobber ettermiddager alle dager denne uka
unntatt tordag. Da har jeg fri.
Og lørdag, da jeg skal jobbe dagen.  


Ønsker dere alle 
en god dag :)

14 kommentarer:

Black Feathers sa...

Heisann du. Søte fugler som du hadde i vinduet. Ja de falmer nok i solen ;) Søt nattkjole og kjoler. Bruke dem til.. Tja si det. Tenkte du å sy noe av dem? Det er jo litt synd å ødelegge dem. Men det er det eneste jeg kommer på i farten. Ha en flott høstdag du ;)

Sologbolig sa...

Øi, de fuglene var det noe kjent med, sonne lagde eg også for ein del år siden. Artige kjolar forresten. Ha ein fin kveld.

Brit. (lille meg) sa...

Du er flink som har gjort alt det. Det er deilig med rene senger og rent soverom.
Det er noe merkelig med min PC, jeg kan ikke se bildene du har lagt ut.... Men jeg kan tenke meg at det du viser, er fint.
Ha en fin tirsdagskveld!

Mia sa...

Deilig å legge seg i nyvasket sengetøy... en hverdagsluksus av det beste slaget. Skifting av sengetøy er "min jobb", mens min kjøre tar seg av vaskingen; noe han har gjort idag, så det dufter grønnsåpe i hele huset (hverdagsluksus det også!)

Lill sa...

Heihei..Takk for koselige kommentarer:)Alltid hyggelig når du titter innom!Ja vil gjerne titte i boken:)Har jo gaven din liggende i boden enda!!Er litt rot inni der så skal finne den frem når det passer for deg å treffes:)Ha en flott kveld videre.Jeg skal i seng nå.Barna har funnet ut at kl 0600 er perfekt tid å vekke meg hver måren:(Klem

Anne sa...

Å, fårikål er så godt.
Veldig fine kjolar, dei var jo vakre til pynt:)
Klem Anne:)

hjemme bra sa...

Hei. Endelig er vi på nett i huset her! Det var skikkelig koselig å besøke deg på bloggen din. Mykje kjekt og fint å sjå og lese om. Ei slik Figgjo kanne som du hadde i lyseblått lenger nede her hadde eg også... Eg hadde den i gult - heilt til i går... Da var det ein luring som klatra på kjøkkenbenken og klarte å rive den ned... Hanken er nå i minst 3 deler... så ligger den dessverre i boss... Men, men det er jo forgjengelige ting.
Koselige mose- og einehjerter du har laget! Vil prøve å lage noko slikt eg også!
Ha ein god kveld

Linda sa...

Så flittig du har vært i dag da!
Jeg har fri på fredager for å ta et ekstra skippertak så da ser det bra ut til resten av familien kommer hjem... da er det deilig å ta helg!
Artig fugl du har sydd!
Flott nattkjole, fint å pynte med slikt!
Det ser ut till å være et flott stoff i den blå kjolen.
Men jeg synes den svarte kjolen var knalltøff!...Kanskje du kan bruke den...?
Skal rote meg på posten på fredag, så da kan du kikke i postkassen din like over helgen ;O)

Ha en fin torsdag du også!
Klem fra Linda

johanne`s rom sa...

Der minte du meg på noe: har bare hatt fårikål en gang i høst, så da er det på tide å lage det igjen. Fint med gamle klær, de er som regel mer forseggjordt enn i dag. Du får ha dem til pynt en stund, så skal du se at det "detter" ned en ide etterhvert.

Anonym sa...

Store verden, så snill du er mot gubben din da ! :-) Komme hjem til ferdiglaget middag... litt av en luksus.
Kjolene er kjempefine som de er, la de henge til pynt, du !

Lykke til med all jobbinga og ha ei fin uke !

lavendel mio sa...

Å så kjekt å vere ferdig med helgavasken allerede da...kom hit og du:)
Nydelige kjoler du viser:)
Ønsker deg en nydelig helg,klem Hanne:)

Brocante sa...

Koselig med gamle kjoler på veggen syntes jeg. Nattkjolen er jo like fin som et bilde. Sysntes det er flott med hatter og annen stæsj til pynt også jeg.

Anna Lisa sa...

Fine kjoler iallefall.
Og søt fugl du har sydd. Flinke deg.
Er bare en liten tur innom for å ønske god helg!
Klem

Nikoline sa...

Alltid like herleg å legga seg på reint soverom og i nye sengklær!
Artig var det med nattkjole på klehengar også,spesielt når det er noko gammalt og fint håndarbeid.. eg har ei gammal skjorte med hekla krage hengande framme på mitt soverom.
Eit slikt stort pannelok med oppskrift på tar eg 300 og 350 for,alt etter kor mykje arbeid det er på dei. Mindre pannelok 250,-
Tanken er å få malt opp litt for salg på bloggen etter jul,det er så mange som ynskjer å kjøpa. Så får me sjå kva det blir til...
God helg til deg:0)