mandag 11. juli 2011

Sommerdager

Ja det er nå sommer, 
selv om været godt kunne vært litt bedre. 
Men det er nå stort sett oppholdsvær.
Bare noen byger innimellom. 
Og temperaturen er heldigvis ganske bra. 
 
Så en får bare prøve å gjøre det beste utav det været en har. 
Jeg har begynt ferien med å male et soverom
Er jo passe vær til det.
Eller jeg fortsetter med å male et rom jeg startet med her i vår. 
Har desverre ikke armer og skuldre til å male, så derfor ble det stopp på det arbeidet. 
Men nå må det bli ferdig. 
Må ha klart et gjesterom i 1.etg. til vi får besøk i begynnelsen av august. 
Hun kan ikke gå helt opp på loftet for å sove. 
Litt for tungvint. 
Det rommet passer best for litt yngre folk. 


Måtte bare kjøpe med meg to pakker med liljer i dag. 
Når en pakke med tre liljegrener koster 20,- bare  må en
Lukter så herlig der dei står. 


Måtte også ha med ei korg med jordbær. 
Dessert på en mandag er det ikke ofte vi har, 
men i dag ble en av dei få gangene. 


I går var borteboeren og kjæresten på middag, 
i tillegg dukket det opp tre uventa gjester, 
koselig det da. 
Etter middagen måtte vi ut å se på en flott himmel. 
Det var både regn og sol, 
slik som det har for vane å være for tida. 

Har noen jordbærplanter i hagen, 
og nå modnes jordbærene som bare det. Må nesten plukke dei etterhvert, råtner desverre fort i det været vi har. 


Pus har funnet seg en ny koseplass på trappa. 
Liker godt å ligge inni denne kassen. 


På lørdag var det igjen landsbymarked i landsbyen vår. 
Og i etpar av salgsbodene fant jeg jo noe jeg kunne kjøpe. 
Ga 10,- pr.stk. for det meste av dette. 

Bare den blå Figgjo skåla måtte 
jeg gi 30,- for. 
Ikke så galt det heller syns jeg. 

På bruktbutikken var disse bøkene lagt av til meg siden 
jeg jo er fra dei kanter av landet. 
Dei ga jeg litt mer for da. 
Tror kanskje at dei kommer til å bli gave til min far. 
Han blir 90 år i august, og jeg aner ikke hva jeg skal gi han. 
Skulle hatt litt mer så har du et forslag tar jeg imot det med stor takk.



Håper jeg får postet dette nå. 
Hadde laget et innlegg som forsvant. 

Ønsker dere alle 
ei god uke med masse sol :)
***

9 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Du har stadig prosjekter på gang, og det er alltid noe spennende.
Å male er noe av det verste jeg skal gjøre. Satte bort malingen av huset til et naboektepar. Det vil si, de tok det på seg frivillig.

De liljene ser flotte ut..
Jordbær er godt, da!
Og selvdyrkede er best, for da slipper du sikert så mye sprøytemidler også....
Ha en fortsatt fin ferie!:)

Marguerite sa...

Du är inte dålig som målar och allt!!!Vilka fina bilder och vad fint ni har det hemma!!!Här har det varit lite disigt,men solen orkade fram vid middagstiden i alla fall!!!Då blir det väl snart 90-årskalas!!!Det är det inte alla som får uppleva......Svårt att veta vad man ska ge en som fyller 90 år,men böckerna blir ju bra!!!Ha det fortsatt skönt och förta dig inte nu på målningen,ha,hahaha!!! Kramar!!!

Marguerite sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Malys krok sa...

Jeg føler meg ganske så sikker på at du ordner alt fint til du får gjesten din dit! Vakre liljer du har kjøpt! Hvitt er så rent, liksom!
Ikke helt lett å finne gave til en mann som har levd så lenge og opplevd mye, men er han en som liker bøker må jo disse være skikkelig bra!Koselig Hus til pus! Alle finner den plassen de liker best, og da blir alt trivelig!
Fine ting du har kjøpt! Ha det godt og god ferie! -Margit-

Anne sa...

Så nydelige liljer!
og til den prisen..
Flink du som maler og står på.
Heldig den gjest som kommer til nyoppusset og fint rom.
Her har vi og kost oss med jordbær og fløte på selveste mandagen,må nytes mens de er her ,ferske og fine..
Syns virkelig du gjorde kuppet med de bøkene!
En flott presang til din far!
Fortsatt god sommer!
Klem Anne

Kreoline sa...

Nydelige liljer, jeg skulle også kjøpe, men glemte det helt ut. Skjønn liten pus, godt å ha et sted å gjemme seg bort på. Dagene går nå her da, litt opp og ned, men fremover skal det gå. Sofaen er ikke lik stolene, viser den en annen dag. Lykke til med malingsarbeidet, kjedelig jobb, men kjekt når det er ferdig. Skjønne ting du har funnet, kjekt når det er til en billig penge. Fortsatt fin ferie til deg, klem fra Mona.

lavendel mio sa...

Vakre liljer!!
Å male er en tung jobb, har skuldrer og nakke som protesterer jeg også, men hiver innpå parasett og maler i vei:)
Og jordbær er jo nydelig nå:))
Ikke enkelt å finne gave til en på 90, men bøker er vel populært tenker jeg:)
Ønsker deg en fin kveld, klem Hanne

Sologbolig sa...

Sommerhilsen fra Sigfrid som farterrundt omkring i Europa.

Ninas Interiør sa...

Så nydelige liljer! Det er alltid så koselig med blomster på bordet, og ekstra stas når de er så billige!:)

Lykke til med oppussingsprosjektet ditt, det klarer du helt sikkert veldig bra! Blir moro å se!:)

En fortsatt god sommer til deg, og!

Klem Nina