søndag 30. november 2014

1.søndag i advent

er her, 
og vi kan begynne nedtellingen til 
selve julefeiringen. 
Har ikke fått frem adventslyesene 
enda, men de dukker nok opp i løpet av dagen. 
Denne lysholderen kjøpte jeg på en blomsterbutikk 
for et gavekort jeg vant på jobb.
Kjøpte forresten noe mer også, 
men det kommer en annen dag. 
Hadde jeg kjøpt fire slike 
kunne det vært adventsstaken.


 


Det står på et speilbrett, fra et bruktmarked, 
sammen med litt annet. 
Tror jeg må skifte ut den blomsten, 
så det blir litt mer advent over det. 


 


Har plantet en granbuske i ei stor gammel gryte 
ute ved trappa. 
Skulle vel egentlig lagt ut film om
hvordan jeg fikk med meg den buska. 
Dro den opp med rot, og den 
hadde selvsagt noen utrolig lange og seige røtter
som i tillegg hadde vokst under jernbanesporet. 
Men hjem kom den til slutt, 
og nå er den dekorert med lys,
og står ute og skinner for oss. 
Må nok ta et bilde litt tidligere på dagen 
så det blir et litt bedre bilde. 


Da vil jeg bare ønske 
dere alle
en velsignet god advent :)

Ps:fra i morgen av kommer det 
innlegg i adventskalenderen
Om ikke hver dag, 
så ganske ofte.

6 kommentarer:

Marguerite sa...

Den ljushållaren var verkligen fin!
Sådana skulle man haft fyra av...
Önskar dig en skön, fin och Välsignad Adventssöndag!
KRAAAM!!!
❤️❤️❤️

stallnilsen sa...

Så fint lite tre du hadde på trappa di, du får legge en liten rose av julestjærne eller ei julerose, så blir det fint lysfat :)

Takk for en koselig kommetar inne hos mæ.

Ha en fin advents, søndag.

Lisbeth :O)

Hjem & Glede sa...

Hei søte!
Så fint du har pyntet.
Ønsker deg en flott adventstid.

Klem fra Camilla.

Unknown sa...

Så fint juletre :) Ja, hi hi - den videoen tro jeg kunne vært underholdende :)

Speil er visst på full fart tilbake- ikke at det er så viktig, men likevel :) Koselig er det.

Ønsker deg en fin adventstid :)

Klemmer Monica

Bergheim sa...

Tusen takk for koselige hilsner hos meg. Ja så er vi her igjen. i desember.Jeg gleder meg vært år og syns den kommer like fort hver gang. Men nå er det bare å håpe på mindre stress og mer kos inn i mot jula. Håper du får en nydelig fin adventstid

Ingvill Mydland sa...

Kjempefint tre med lys på. Så lurt å finne et ute. Dette ble nydelig!!