lørdag 3. januar 2015

Godt nytt år





ønsker jeg dere alle. 
Her har ikke året startet så veldig godt. 
Både min kjære og jeg har vært syke. 
Har ikke hatt influensa på mange år. 
Men etter en tur til Jæren, 
ble visst noen ubudte gjester
med tilbake til østlandet. hehe
Men vi hadde en flott tur
Nydelige farger på himmelen 
både på morgenen og kvelden 


Årets juletre med gaver under, 
Gavene er pakket opp, 
men treet står der fortsatt, 
Kommer til å stå ei stund til. 


I år feiret vi jule flere ganger. 
Først hos oss selv, 
så sammen med mine søsken. 
Yngste nevø syns det var helt topp å 
få feire jul flere ganger. 


Så vidt litt hvitt på bakken på Jæren også. 
Var lit mer snø da vi kom, 
men den forsvant dagen etter.


I romjula  var det 30 år siden 
min kjære og jeg sa ja til å 
leve sammen i gode og onde dager. 
Og det har vi vel også gjort. 
Alle dager har ikke vært like gode, 
men vi har med Guds hjelp kommet
oss gjennom de, og kan si at 
vi har en sterkere kjærlighet nå enn den dagen da 
vi sa ja til hverandre i denne kirka.

Tilbake på østlander var det snø, 
og influensa som ventet. 
Hehe. 

Har desverre ikke fått foretatt noen trekning 
av adventskalenderen enda. 
Den kommer når jeg bare får tatt noen bilder
 Og orker å styre med innpakking og div. 
Ikke så veldig mye jobb egentlig, 
men det er ikke mye jeg orker før det
kjennes ut som jeg har jobbet en lang dag.



Da vil jeg ønske dere 
alle en riktig god dag :)



26 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Eg ynskjer deg eit godt nytt år, og
at influensaen snarast går over.
Ikkje kjekt med slike gjestar...

solveig sa...

Godt nytt år - og god betring!

Glede sa...

Hei og godt nytt år ;)
NYdelige bilder av juletre og vinter ;) Ja kjekt for de små å feire jul flere ganger. Det ble det her også, stor stas det :)
Og gratulere så masse med 30 år sammen!! Ja gode og onde dager får me vel alle. Og synes det er flott at det ennå er noen som kommer seg gjennom de sammen ! ;) Godt jobbet!! :)
Surt å få med seg slike "gjester" hjem! Riktig god bedring, håper det flyr sin vei snart!
Klem

Marit Johanne sa...

Godt nyttår! Så vakre bilder, naturen er så flott med stadig nye variasjoner ved forskjellige lys. Slutter aldri å beundre og forundres over skaperverket.
Ble litt forkjølelse her også etter jul, men ikke influensa. Ønsker deg god bedring. Og gratulerer med 30 års bryllup!Godt og velsignet nyttår!

Synnøve. sa...

Du har så vakkre bilder at man mister pusten. Vintern blev kort trur eg. Nå er det grönt her. Snöen reise når det kom regn natt til igår.

Håper dere får väre friske nå en stund. Ikke moro å väre syke.

Lover at eg skal bli bedre med bloggingen. Har värt så dålig at eg skammer meg.

Tusen takk for dine fine ord hos meg. Ha nå ett flott nytt år 2015 og eg håper vi får mulighet å ses mye på bloggen.
Klem Synnöve.

Unknown sa...

Riktig godt nytt år til deg også.
Og god bedring. Kjedelig og slitsomt med den hersens influensaen. Herlige bilder av rosa solnedgang hos deg.
Skulle vært sånn nå også... Liker ikke denna holka.
Klem fra Marit

Marguerite sa...

Så tråkigt att ni varit sjuka Astrid,
hoppas att ni är bra nu då!
Fina bilder du delar med dig av!
Gratulerar så mycket med dagen till dig och din käre!
Hela 30 år, vilket är ganska ovanligt nu för tiden, tyvärr...
Men har man klarat av det
"30-åriga kriget", då klarar man vadsomhelst, Ha,haha!!!
Önskar er all Välsignelse och allt gott över er och resten av familjen!
KRAAAM!!!

Siddis back home sa...

Et riktig godt nyttår til deg og dine og gratulere med maaange år med din kjære! Håper du føler deg bedre snart!

Bergheim sa...

Vel overstått julefeiring og bryllupsjubileum. Håper influensaen er på retur. Vil få takke deg for alle fine hilsener gjennom året som har gått og gleder meg til å få følge deg videre i året som kommer. Jeg er ikke hundre prosent sikker men jeg tror du er en av dem som har fulgt meg og litt lengst av alle. Fra den spede begynnelse på Fallmoen og fram til nå. Du skal vite at det setter jeg utrolig stor pris på. Jeg håper vi kan følges også inn i det nye året. Et riktig godt, fredfult og framgamgsrikt nytt år til deg Astrid og til alle dine.

Brunt sukker sa...

hei hei:)
så iriterende med influensa
mitt i jula da..
håper dere føler dere bedre nå
godt nytt år
klem Eli:)

Mandelhjärta sa...

Godt nytt år! Hyggelig å høre at julen har vært koselig, men leit å høre at du er syk. Ønsker deg riktig god bedring!
Fine bilder! Og gratulerer på etterskudd med bryllupsdag! :)
Styrkeklem til deg.

Ingvill Mydland sa...

Så nydelige bilder av det flotte juletreet ditt! Rørende å lese om deres 30 år sammen, og med enda sterkere kjærlighet nå! Så nydelig! :)

God bedring. Snart er det tid for tidlige vår-sysler og kanskje litt såing? Håper kreftene vender raskt tilbake! Bare å ta tida til hjelp!!:)

Winkel's Crazy Ideas sa...

Riktig god bedring til dere begge, huff, ikke godt med influensa. Hjertelig til lykke med 30 års bryllupsdag! Tror det er mange som ikke forstår hva det innebærer å leve sammen i "gode og onde dager" lenger, for 30 år sammen er ganske unikt nå til dags. Vi er halvveis, men de onde dagene har vi fått en god dose av så langt. Står her litt mørbanket men trygt hånd i hånd heldigvis. Riktig Godt Nytt År til dere begge. Klem fra Pam

Magna sa...

Så leit at dere har slitt med influensa. Håper det snart går over. Har skuffa og hoste sjøl i jula, men nu går alt så meget bedre ;-)
Velsignet godt nytt år til deg og dine!

angie sa...

vakre bilder !!! all kjærlighet og et Godt Nyttår !!! mange hilsener fra angie fra Tyskland

Unknown sa...

Gratulerer med 30 års bryllupsdag <3

Håper du er frisk og rask igjen- men den tar vel litt tid den influensaen, vær snill mot deg selv :)

Ser ut som dere hadde en flott jul - og flere feiringer, det må jo bare bli bra !

Herlig at dagene blir lengre og lysere. Vi hadde en mørk dag i går. Sønnen min og svigerdatteren måtte ta det tunge valget og reise den siste turen til dyrlegen med Kojak (irsk setter på nesten 8 år). Han var født med hjertefeil og sterk HD og han var preget av det nå. Odin på 6 år er alene igjen nå. Det er stor glede med det å ha dyr men det er en stor sorg også når tiden er omme...

Takk for et koselig bloggår og ser frem til det nye :)

Godt nyttårsklem fra Monica

Refleksjon på livsvegen sa...

Godt nytt år!!
Vonar dokke er på beina igjen.

Gratulere med 30års bryllaupsdag!

Vi har 28års dag til hausten :-)

Black Feathers sa...

Hei du og riktig god bedring. Jeg håper du føler deg bedre. Ville så gjerne takke deg for at du ber for meg. Det satte jeg stor pris på. Sender varme tanker over fjord og fjell til deg.
Det har ikke blitt noen julerose på meg enda men tenkte jeg skulle prøve meg neste gang jeg finner dem.
Pusen og jeg har hviledag i dag, bortsett fra litt klesvask da. 😊

Ha en fin dag og tusen takk for alle de koselige kommentarene du legger igjen hos meg.
Klem Eline.

Drøm ditt liv,lev din drøm sa...

Godt nytt år og riktig god bedring.
Flotte bilder av juletre og vinter.
Ønsker deg ei fin helg.

-monakristin sa...

Godt nytt år! Håper dere er på beina igjen!

Og gratulerer med 30 års bryllupsdag!! :) Vi skal feire 10 år i år, som tiden flyr!!

Fin uke til deg! :)

-Mona Kristin

Spirea sa...

Kjære gode deg! Er du frisk igjen? Håper det, kjedelig når det nye året starter slik...men du, for et fantastisk innlegg, da- jeg hang meg opp i at dere har vært gift i 30 år! For en fantastisk bragd og for en gave. Så nydelig :) jeg digger folk som klarer å stå sammen så lenge, og satser på det samme selv :)
Jeg håper dagene dine er bra, og jeg ønsker deg så mye godt for 2015! Du er en så fin en og sprer så mye glede. Takk for det. Gud velsigne deg og din kommende uke. klem klem

Black Feathers sa...

Titter bare raskt innom for å ønske deg en fin dag.
Klem Eline ;-)

Anne sa...

Selv om vi allerede er godt i gang med januar , vil jeg ønske deg et Godt Nytt År !
Takk for et fint bloggår .

Håper virkelig kreftene er kommet tilbake og basillene har forlatt dere .
Leit dere skulle ta med dere denslags her fra Jæren .

Fine bilder du viser .
Her er det ganske så heftig vær for tiden ,torden, regn hagl .
Men det går den rette veien. ..mot lysere tider .
Klem fra Anne

stallnilsen sa...

Hei Astrid, takk for at du var innom bloggen min , tenk at du var i Narvik i sommer og så ga du mæ ikke beskjed ?
Håper du er frisk av influensaen .

Ha en fin kveld..

lISBETH :)

angie sa...

med oss er ingen snø, solen skinner, men i helgen blir det kaldere !!! all kjærlighet og ha en fin helg ønsker angie

Black Feathers sa...

Ønsker deg riktig god bedring hvis du er syk enda. Men det tar jo gjerne litt tid før man er helt " oppe og går igjen" etter influensaen.
Mannen her kommer hjem med en pizza i dag for huset er fullt av tenåringene og en kjæreste. Så det blir nok en koselig familie filmkveld på oss.
Ha en riktig fin helg dere også.
Klem