søndag 13. desember 2015

3.søndag i advent

i dag. 
En rosebukett fra coop til 19,90 står 
på bordet ved siden av to engler kjøpt 
på julemesse til 10,- pr stk. 


De står på bordet der tre lys ble tent i dag. 
Midt oppi alt "rotet" mitt.  
Spisebordet blir brukt som kontorpult 
nå i den travle førjulstida. 
Men i løpet av uka skal de fleste oppgaver 
være løst og bordet ryddet og pyntet til jul. 


 På fredag kom min kjære hjem med 
en nydelig bukett røde roser. 
Helt uten noen grunn. 
Koselig. 


Jeg samler jo på julekrybber. 
Og da jeg fant dette lysglasset på Kid med 
krybbemotiv på måtte det jo bli med hjem 
Vanskelig å få godt bilde av det.


Det har både stallen, 
hyrdene og de vise menn 
som motiv rundt nedre del av glasset.
 

I dag hadde jeg min siste arbeidsdag 
på min ene arbeidsplass for ei stund. 
Har fri fra boligen frem til nyttårsaften. 
Men i menigheten har jeg fortsatt noe å gjøre
 før jeg kan ta litt fri. 

Da vil jeg ønske 
dere alle 
ei riktig god 
førjulsuke :)



3 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Så fine roser, både dei rosa og dei raude.
Det er aldri feil med roser :)
Du har mange fine ting på bordet ditt, og ei travel tid.
Det er fint å sjå fram til rolegare tider.
Med meg som er pensjonist burde det vere berre rolege tider,
men det er rart kor travelt opptatt eg er likevel...

Fin ny veke !

Unknown sa...

Det var en skikkelig koselig kontorplass :) Syntes det er flott pyntet allerede - men klar blir godt å bli ferdig med ting som må gjøres.

Ønsker deg fin dager

Klemmer Monica

Marguerite sa...

Så fint du har det, Astrid!
Underbart att få så vackra rosor av sin Käre,
så snäll han är!
Så skönt för dig att vara ledig nu,
själv ska jag jobba heldag på Lördag,
sedan är jag ledig till Nyårsdagen.
Önskar dig fortsatta fina och Välsignade förjulsdagar!
Kram!