onsdag 7. januar 2009

Ny bil.

Ja så ble det en "ny" bil.
Bare det at den er eldre enn den vi hadde. 
Men den virker mye bedre. 
Ser bedre ut, 
og ikke minst, 
Den går. 
*
Bildene er hentet fra Finn.no
Jeg som aldri skulle ha Toyota mer, 
endte opp med en Toyota Camry. 
Slik kan det gå når en ikke har siste ord en skulle 
ha sagt når det gjelder bil. 
Men bare jeg får siste ord når det gjelder 
innredning av huset så er det greit. 


Bilen er kjøpt privat, via en min
mann jobber sammen med. 
Ser ut som den er godt ivaretatt.
Og så slapp vi å ta opp mer lån. 
Og det er jo et pluss. 
*
Så får den gå så lenge den går. 
Neste gang blir det en nyere bil,
har jeg gitt min kjære beskjed om.
*
Nå skal jeg snart på jobb. 
*******
***
Dere får ha en god
onsdags ettermiddag 

26 kommentarer:

Lykkelita sa...

Gratulerer med ny bil. Det viktigste er at man kommer seg trygt fra A til B. Ikke om bilen er ny eller stor eller fancy... Og det er jo et stort pluss at dere slipper å ta lån, da blir det mer penger å shoppe for - eller pusse opp for;)

Living next to me sa...

grattis med ny bil, jeg kjenner til fenoment , ny bil til far , det lommeboka har igjen til mor, skal ikke klage , har en mercedes men den er 5 m lang og nesten 2 m bred, og har ikke lys i dashbordet,og den er noen år gammel , heller ikke moro parkere noe som tilsvarer et 10kvm stort soverom , i en trang bygate...men grattis, den ser da lekker ut...og glad rød , og bil er jo fremkommstmiddel.;O)

Brit. (lille meg) sa...

Gratulerer med ny bil!
Så bra at dere slapp å ta opp mer lån! Fin farge, forresten. Jeg har alltid av en eller annen grunn ønsket meg rød bil, uten at jeg kan si hvorfor. Men det har aldri blitt.
Håper den ruller og går lenge.
Det er en dyr investering, men akk så nødvendig.....
Ha en flott dag!:)

Randi sa...

Gratulerer med ny bil!! jeg vet alt om bilhavari og ferie....har noen historier som hadde egnet seg for SE og Hør og veg. Men for noen mareritt turer. Godt med en bil som virker ja..:-)
Ha en fin dag

Bergheim sa...

Grattis med ny bil ! Toyota er jo bra biler. Har en Toyote Carina i tillegg til Jeep,en som sluker en og en halv på mila. Veldig fornøyd med Carinaen. Starter uansett tempratur, putrer og går, og nermer seg nå 20 år!! Ha en fin dag

Made by KKann sa...

Så flott bil da gitt! Grattis!

SmilKKann

Anonym sa...

hei store søster.
gratulerer med nye bil den var jo fin.ha en god dag.snakkes.
hilsen lille søster.

Hilsen Bodil F.T. sa...

Flott bil det der!! Gratulerer!!

Godt å ha for å komme seg herfra til dit, og tilbake igjen, ikke sant?

Sologbolig sa...

Gratulerer med ny bil. Vi har hatt fleire Toyota'er og har aldri hatt noe tull med de. Lykke til og ha ein fin dag.

Nunne sa...

Du, veit du hva... for en time siden skulle jeg kjøre vennina mi til hurtigbåten... Den omtalte VOLVOen som vi har hatt i mange år, har ALDRI svikta... men i kveld, DAAAA ville den ikke starte.
Jeg måtte låne sønnen min sin bil. Snakk om surr, at jeg skulle skryte sånn av den... :(
GRATULERE MED NY BIL til deg.

Bergheim sa...

Hei igjem Jeg har kommet i "skade" for å lage ny adresse til bloggen min. Sånn er det når man tukler med ting man ikke har greie på. Den nye adressen er i allefall:
http://fallmoen.blogspot.com/

mvh tidl. Bestemors vindu

Black Feathers sa...

Gratla men ny flott rød bil. Som du sa... den går, og jeg synes den så flott ut. ;)

Ha en super kveld du ;)

Synnøve. sa...

Bil må man ha. Det kunde blitt noe enda verre hehe...
Håper du blir fornöyd med den.
Klems Synne.

Mitt hvite hus sa...

Gratulerer med ny bil . Flott den O=)

Klem Kerstin

Julies sa...

Hei og gratulerer med ny bil !
Det ordnet seg jo relativt kjapt, det !

Den gode feen sa...

Eg syns de har gjort eit godt valg. Bil er eit framkomstmiddel, ikkje eit statussymbol etter mi meining! Eg hadde Maxda 323 1996 modell fram til sommaren. Då kjøpte eg riktig nok heilt ny bil, men det var pga tilbud om rentefritt billån via jobben. Ny bil trengte eg fordi Mazdaen var komt til eit stadie der det eine etter det andre måtte skiftast ut, og det vart både kostbart og utrygt å kjøre med to små barn. Nå har eg plass til vogn inni bilen, og ikkje på takstativet.

Lukka til med den nye bilen, måtte den vare lenge!! Ha ein flott torsdag, klem frå Linda

Magdalena sa...

ja men denne var da fiiin,rød og greier...gratulerer,-

stor klem, og fiiin dag,- hva du enn skal finne på...

magny

Hulda sa...

Gratulerer med ny bil! Den så jo fin ut, selvom du helst ville ha en nyere modell. :)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Gratulera med ny bil.
Fin den!!!
Det viktigaste er at bilen startar når den skal.
Det er ikkje noko meir irriterande enn bil som ikkje startar.
Ha ein finfin kveld.
H

Minime sa...

Gratulerer med ny bil. Ha en fin kveld. Klem:)

Anonym sa...

Hei og gratulerer med ny bil :)

Den såg no flott ut den der !
Rødt er ein gla-farge som ein
lettare ser i trafikken òg blir
det sagt :):)
Og så godt å sleppe å ta opp meir
lån.. Eg kjøpte meg ein 2008 mob.
i mars..men den er med lån :( ..
men eg hadde lagt ut så mykje
penger på reperasjoner før..at eg var lei av å bruker penger på det.
..av og til angrer eg..andre gonger
som f.eks i dag nyter eg å ha 4-hj.trekk og kome meg dit eg har planer om... :):)

Litt artig òg at vi damene
diskuterer litt bil òg her inne i blogglandia :):)

Tusen takk for koselig helsing på
bloggen min - alltid like gledelig :)

Ha ein riktig fin fredag og god helg :)
klem frå Johanne

Marit Johanne sa...

Gratulerer med ny bil! Det ble jo en trøblete hjemtur for dere med den gamle, godt når man får en bil man kan stole på.

Dorthe sa...

gratulere med ny bil:) Håper dere blir fornøyde:) Her nede ved elva sliter vi fortsatt med kulda:) ha en riktig fin helg:)

♥ Stines hverdag sa...

Gratulerer med ny bil! Godt å komme seg litt rundt igjen på egenhånd tenker jeg.

Ha en herlig helg!

Anna Lisa sa...

Gratulerer med ny bil:) Håpa den holder bra lenge. Kjedelig når bilane ikkje virka. Eg er avhengig av å ha bil eg kan stole på.
Ønska deg ei fine helg min venn
Klem

Malys krok sa...

Gratulerer med ny bil! Så fin ut, og har en god farge- Rødt skal jo vises godt i trafikken. Skrev en komentar i går, som bare forsvant. Nå prøver jeg da igjen. Takk for komentar hos meg. Her har vi mye snø, noe som vises på bloggen min nå. God helg ønskes fra Margit.