tirsdag 23. november 2010

Snart advent

og i dag er det blitt vasket flere vinduer
og hengt opp rene gardiner.
Har pyntet litt til advent.
Den blomstrene amaryllisen fikk min kjære på bursdagen sin
av en kammerat.
Sviblene har jeg satt på en ring
av bjørkekvister oppå et Norgesglass.
I glasset er det mose.
Du kan forstørre bilde med å dobbeltklikke på det.




Ved et annet vindu står denne amaryllisen som jeg kjøpte
for ca ei uke siden.
Ikke noe godt bilde, men den er hvit.



På kjøkkenbordet har jeg også fått litt annen pynt.
Har satt en svibel i denne brødforma,
og pakket mose rundt.
Kalenderlyset skal brenne litt hver dag i hele desember.




I dag ble det et nytt blad på meg.
Har lese om det på flere blogger,
og tenkte jeg skulle sjekke det ut selv.
Så når jeg har postet dette innlegget skal jeg kose meg
med Bolig drøm og en te kopp.


Ha en riktig god
kveld alle sammen :)



14 kommentarer:

Magdalena sa...

bare nett innom i farten... så deilig å pynte i rene vinduer! lukter sikkert godt hos deg nå, svibler er noe helt eget..
klem kose deg...

Hilsen Bodil F.T. sa...

Knis * jeg har også kjøpt boligdrøm i dag!! Kos deg!

Dorthe sa...

Jøsse så mye du har rukket å gjøre..Jeg prøver få gjort litt før advendt, men det er jo messe på campingen til helgen så jeg holder på med det. Men jeg har dda fått opp adventslys og litt lilla. Det høre seg jo med..Kalender lys har jeg glemt, men enda noen dager til den første. Ha en riktig fin resten av uke og kanskje jeg ser deg på messa.

Mitt hvite hus sa...

Så heldig du er da..har kikka etter dette bladet men ikke funnet det enda...

klemmer =))

Gry sa...

Så fin adventssteming hos deg!
Tror jeg må pynte litt til helga.
Håper du koste deg med bladet!
Klem : )

Alven sa...

Hei :-)

Likte godt det nye bladet :-) Så du har nok kost deg med det i kveld :-)
Flink du har vært som har vasket :-) skulle jeg hatt gjort før kulden satt inn..men vi får håpe på litt mildere dager før jul :-)

Ha en fortsatt fin uke :-)

Bergheim sa...

Sviblene i Norgesglasene var altså utrolig nydelige. Ser det lakker og lir mot advent hos deg også. Dette er jo en fin tid som skaper store forventninger både hos store og små. Men også en tid for refleksjon og ettertanke. Ha en fin uke.

Brit. (lille meg) sa...

Så fint du har pyntet! Jeg kjøpte meg 2 svibler i går, tror sannelig jeg må kopiere ideen din med Norgesglass!
Jeg er ikke det minste kreativ, kommer ikke på noe sånt, jeg.
Ha en fin dag!:)

VillaVårfrubakken sa...

Må pynte litt jeg og, det er jo nesten koseligst før jul. Rene vinduer , så herlig, her er det for kaldt til det. Kos deg i ditt koselige førjulshjem og ha en fin dag...klem

Black Feathers sa...

He he det bladet kjøpte jeg også i går.
Nydelige vindusbilder. En liten svibel har jeg kjøpt, men den amaryllisen er jo så nydelig.
Her er jeg sent ute for jeg har ikke en gang kjøpt med adventslys. Huff, jeg må skynde meg snart.
Ha en fin dag ;)

Solstrålå sa...

Så koselig å få en ny følger!
Velkommen!!
og så kjekt at du har slekt på Jørpeland.Jeg jobber i en blomsterbutikk der,men bor nå på Forsand.
Har bodd på Jørpeland i 26 år.
Kjenner gjerne slekta di da?
Store klem fra Sol-
Skal bli kjekt å bli kjent med deg.

Black Feathers sa...

Jeg synes alle er ferdige til advent mens jeg har jo ikke engang funnet advents lys. Tror jeg må prøve å få gjort det i dag.
Titter innom for å ønske deg en flott helg ;)

dolamorola sa...

Så flink du er å vaske vinduer! Andre gjør ikke det mer enn 1 gang i året, kaanskje 2 (og da snakker jeg om meg selv) ;P Kanskje jeg må gå til innkjøp av det bladet da :)

Kos deg videre! :)

Anonym sa...

Takk for en interessant blogg