søndag 7. november 2010

Vår stue

Må lage et innlegg om "Finstua" vår.
Denne stua bruker vi ikke så mye.
Sikkert fordi vi ikke har tv her.
Men det betyr at den stort sett er ryddig.
Noe som er veldig greit i tilfelle det kommer
overraskende besøk.
Her setter jeg meg ofte ned for å lese litt.

Alle møblene her er enten bruktkjøp, arvet eller fått.


Det står veldig ofte blomster på bordet her.
Og siden det er et rom vi må gå igjennom
for å komme til 2.etg. har jeg mye glede av dei.
Sofaen her fikk jeg på et bruktsalg fordi dei
mente den ikke var salgbar.
Den var ganske flekkete.
Men trekket gikk ann å ta av så
jeg vaska det i maskin.
Det ble som en ny sofa.
Den er også utrolig god å sitte i.
Bordet fikk min mann for en flyttejobb han var med på.
Et nydelig lite bord.


Skapet ga jeg 500,- for.
Det er stort og rommer en hel masse.


Har hengt det gamle bilde jeg ga 50,- for på en auksjon,
opp her.
Er ikke helt fornøyd med plasseringen.
Så det blir nok flyttet etterhvert.
Syns det er et nydelig gammelt bilde.



Her skinner sola,
så det blir nok en flott dag.

Ha en god søndag
alle sammen :)




11 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Så kjekt med finstove..
Hadde det der vi budde før..
godt å ha rom som ein lett kan invitere gjestar inn i..
så kan berre kvardagsromma få "leve" litt. ;-)
og så masse flotte ting dokke har..

Ha kjekk søndag!
ps: her lavar det ned noko kvitt.

Hilsen Bodil F.T. sa...

Jeg synes du er tøff som møblerer med bruktfunn! Du har ei veldig stilig bestestue, så du har vært heldig med bruktfunnene dine!

Nyt dagen!

Mitt hvite hus sa...

Så koselig fin stue... heldig du som har en finstue...

liker de gamle møblene... og jammen finner du mye fint..

Ønsker deg en fin uke start..

klemmer =))

Garden Angel sa...

Så koselig i stua di Astrid!!!
Friske blomster på bordet er rett og slett forfriskende;)
God klem fra meg

Anna Lisa sa...

Veldig koselig stue. Alt treng ikkje å vere nytt eller dyrt for å være fint og koselig.
Dei fleste møblane hos oss er kjøpt på loppis, arva, kjøpt på bruktbutikk eller fått. Og eg er så fornøyd :)
Håpa du får ei fin ny veke
God natt!
Klem

Marit Johanne sa...

Så koselig finstue. Må være kjekt å ha en slik. I barndomshjemmet mitt hadde vi da jeg var liten "bestestue" som bare ble brukt når vi hadde gjester. På begynnelsen av 60 tallet ble veggen slått ut og de to stuene ble en stor. Og bra var nok det da vi som en av de første familiene på øya fikk TV i 1962, og da var stua full hver kveld :)
Ha en fin uke!

Ninas Interiør sa...

Hei på deg! Takk for koselig hilsen inne hos meg!

For en trivelig finstue du har! Så moro å ha møblert den med bare bruktfunn!

Ha en fin dag! Hilsen Nina

Randi sa...

Så koselig det var på finstuen din.
Greit med sånne stuer :-)
Her har vi knapt nok 1 stue, og dit vi flytter er det 2 store...blir vel ikke enkelt å fylle...men det er ikke sikkert vi orker heller.

Kos deg

Abrakadabras. sa...

Hei, jeg fant akkurat bloggen din, og den likte jeg veldig! :o) Har lagt deg til og førger deg videre. Veldig koselige sofakroker, jeg vil også ha det sånn ;o)
Hilsen Jorunn

Abrakadabras. sa...

Hei, jeg fant akkurat bloggen din, og den likte jeg veldig! :o) Har lagt deg til og førger deg videre. Veldig koselige sofakroker, jeg vil også ha det sånn ;o)
Hilsen Jorunn

Anonym sa...

Takk for interessant informasjon