tirsdag 4. januar 2011

Et nytt år

er igang.
I dag ble det endelig en tur på treningssenteret igjen..
Godt å komme igang etter en litt lengre juleferie enn jeg hadde tenkt.
Men jula er ikke helt slutt her enda.

Har fortsatt en del juleblomster som står fint.
Må jo få si tusen takk for alle dei koselige kommentarene
dere har lagt igjen på nyttårsbordet.
Det varmer veldig.
TUSEN TAKK
Dette er tulipanene jeg pyntet med på bordet til nyttår.



Det var ikke lett å ta gode bilder av blomstene under speilet.
Ble litt for mørkt under der.
Ikke hadde jeg så god tid til å drive med det heller på nyttårsaften.



Er ikke jeg heldig?
Denne flotte englefiguren fikk jeg i gave på nyttårsaften.
Syns den var veldig fin.
Den står på kjøkkenbordet å lyser opp.




Har satt en kasse med bunnen opp på enden av bordet.
Og der har jeg samlet litt pynt.
Satte den der på nyttårsaften for å få pynten litt opp så
den ikke forsvant i all maten.
Kakeboksene står fortsatt fremme.
Begynner heldigvis å tømmes, men fortsatt litt igjen
så min kjære kan få seg etpar kaker til morgenkaffeen.


På spisebordet står tulipanene veldig fint enda.
Syns det ble fint å samle flere småvaser i ei gruppe.


Sviblene i blomstergruppa er på sitt flotteste.
Har satt den, noen juletre og engler på ei speilflis.


Enda mer svibler.
Disse var blitt for tunge for stilken så dei lå overende.
Satte dei i en vase så kan jeg ha glede av dei ei god stund til.
Dei lukter jo så godt.
Har kjøpt meg etpar interiørblader som jeg kan kose meg med
i dagene fremover.


I dag har jeg fri.
Derfor rakk jeg å ta noen bilder i brukbart lys.
Ikke lett det nå, men det går raskt mot lysere tider.

Nå skal jeg kose meg med bladene, en kopp te og fyre godt i ovnen.
Selv om det er bedre temperatur ute, må en fyre for å holde varmen inne.


Ønsker alle
ei riktig god uke :)




13 kommentarer:

Evelyn sa...

Hei :) jeg blir like imponert som vanlig når jeg er innom bloggen din.. du er så flink til å pynte og ordne... nydelig hos deg..

Så fint med hvite svibler og tulipaner..

Likte veldig godt den måten du har brukt rømmebollen på.. som jeg kaller det stettfatet du har med svibler i... har et likedanne selv ettter bestemor som verner om...

Nydelig...

Ha en fin tirsdagskveld :)

Klem fra Evelyn

Evelyn sa...

Hei igjen.. hjemme hos meg brukte bestemor å servere rømmegrøt i den... det er bildet av min sin en eller annen plass på bloggen.. tror det står under etikkettene minner eller noe sånt.. den e grønn.. og jeg tar veldig godt vare på den... den er et minne etter bestemor.

Skrives:)

Mitt hvite hus sa...

Nydelig pyntet..og så mange flotte gamle ting...

herlige blomster.. her går det i hvite blomster også nå..men kommer nok mer farger etterhvert,

Ønsker deg en fin kveld..

klemmer =))

VillaVårfrubakken sa...

Mine juleblomster er faktisk som finest nå. Svibler er så vakre, men dem måtte jeg kvitte meg med på grunn av allergi i familien. Skal begynne å trene jeg også...i morgen. Ha en fin kveld..kem

Dorthe sa...

Ja da er vi igang igjen.. Nydelige blomster du har stående. Sviblerne dufter jo nydelige. Ha en riktig fin uke.

Brit. (lille meg) sa...

Dette var skikkelig flott, altså!
Du er flink med så mye.
Takk for at du deler dette med oss!
Ha en flott dag!

Black Feathers sa...

Mye nydelig pynt hos deg og lekre blomster. Mine svibler har gitt seg og en har nektet å blomstre. Ja ja ;)

Ha en riktig så fin dag ;)

Solstrålå sa...

Stilig stettefat!!
Kjempelurt!
Tusen takk for alltid koselige kommentarer inne hos meg!
Ha en herlig velsigna helg!
Goe klem fra Sol.

Randi sa...

Oi, her var det mye fint. Sånne flotte blomster må jo få stå.

Håper du får en flott helg

Sologbolig sa...

Flott pynta hos deg med mange fine ting. Alle mine svibler er døde, men de var flotte så lenge de blomstret. Takk for hyggelig kommentar og ha ei fin helg. klem.

Anna Lisa sa...

Så fint du har pynta opp med blomster flinke deg :)
Takk for koselige helsingar som alltid.
Ha en koselig lørdagskveld
Klem

Black Feathers sa...

Svinger innom for å ønske deg en fin søndag ;)

Lovise sa...

Takk for hyggelig hilsen. Du verden så mange fine bilder fra ditt pyntede bord. Vakkert, sier jeg bare.
Håper du har fine dager og koser deg i det nye året.
Klem.