torsdag 30. desember 2010

Godt nytt år

Da er nyttårsbordet dekket.
I år blir vi ikke mer enn 15 stykker her.
Så da kunne jeg dekke bordet nede i spisestua.
Tidligere har jeg oftest dekket oppe i tv stua.
Der er det bedre plass.



Noen som så på bryllupsfesten til Viktoria og Daniel?
Der hadde de brukt speil på bordene som en
del av pynten.
Det måtte jo prøves.
På bruktbutikken var det jo en del speilfliser
i diverse størrelser.
La et speil på bordet, la så et annet speil på stettglass over.



Blomstergruppa jeg laget til jul
kan fortsatt brukes.
Sviblene kommer nå.
Stua her er ganske kald når vi ikke bruker den
I dag var det 10 grader der etter at jeg hadde fyrt
på kjøkkenet etpar timer.
Veldig fin temperatur for blomster,
men litt for kaldt visst en skal sitte i ro.
Har også en del hvite tulipaner som jeg skal bruke.
Men vil ikke legge dei på før i morgen.
Kanskje jeg husker å ta noen nye bilder i morgen.


I sommer fant jeg slike striper med papirduk,
på Bok og media i Sandnes.
Det er utrolig hva en kan finne der.
Siden det var engler på den,
måtte jeg jo kjøpe med meg etpar.
Det er 6 m. i hver duk,
så det rekker langt.
Den er litt gjennomsiktig,
så den er fin å legge oppå en annen duk.


Har jo selvsagt brukt noen engler som pynt
på bordet.
Disse er julegave fra i fjor.


Disse kjøpte jeg på Nille her før jul.
Lysene kjøpte jeg også på Nille
Dei var på salg -70%
Slikt liker vi, vet du, når en skal pynte et bord.


Denne lille engelen kjøpte jeg på
Julehuset i Drøbak.
Ikke mange engler å finne der,
men jeg klarte jo å finne noen.


Da vil jeg ønske dere
alle et riktig godt nytt år :)


Håper dere får en fin kveld/natt

***

29 kommentarer:

Merethe sa...

det var virkelig et lekkert nyttårsbord! Jeg får vel pynte vårt i morgen, men hos oss blir det nok mer til at man tager det man haver! ;)

Ønsker deg en god nyttårsfeiring og Guds velsignelse i det nye året vi går inn i!

Kjærlig hilsen Merethe

lavendel mio sa...

Å for et vakkert dekket bord!!
Her blir det stille og rolig med kun oss, men det er jo 7 stk det og da;)
Ønsker deg og dine et riktig godt nyttår,og takk for det gamle, så blogges vi i 2011, klem Hanne

Mitt hvite hus sa...

For et nydelig bord du har dekket.. så flink du er..

Koselig med mange..

her blir vi bare 6..men det er kosleig det og..

dere må kose dere masse..

Et riktig godt nytt år..

takk for all inspiasjon.:

Klemmer 0))

Dorthe sa...

Det er jo et kjempefint bord.. Måtte jo inn og ønske deg et riktig godt nyttår. Niclas skal være hos nina og ole og jeg skal bort et annet sted på middag. Håper du får en riktig fin kveld:-)

Solstrålå sa...

Så nydelig du har pyntet!
Ja nå er alt klappet og klart hos deg ser jeg!!
Ønsker deg alt det gode jeg kan komme på i det nye året!
Men det viktigste av alt fred i hjertet og ro i sinnet!
Et velsigna godt nyttår!!!
Store goe nyttårsklem fra Sol.
Tusen takk for koslige kommentarer hos meg!
Setter virkeligb pris på deg!
Gleder meg til å bli bedre kjent med deg!

Nostalgia sa...

For et nydelig dekket bord ! Her blir det stille og rolig :-)

Ønsker deg et godt nytt år !
Vi blogges :-)
Klem, Nostalgia

Hilsen Bodil F.T. sa...

Koselig nyttårsbord du har dekket! Jeg har også brukt speil på salongbordet i jula ;) Vi blir få denne nyttårskvelden pga sykdom rundt om. Men vi skal kose oss!

Godt nyttår!

Gry sa...

Et vakkert dekket bord!
Nyttårsfesten blir nok flott!

Jeg takker for et hyggelig bloggvennskap med alle besøk, koselige kommentarer,
og for all inspirasjon jeg har fått,
i året som nesten er gått.
Jeg ønsker deg et vidundelig
godt nytt år!

Klem fra Gry : )

Malys krok sa...

Bordet du har pyntet ble virkelig flott! Her må det være innbydende å være gjest, ja i det hele tatt å sitte til bords! Du kan det der!
Ønsker deg og dine et velsignet godt ntttår! -Margit-

VillaVårfrubakken sa...

Så smart...riktig lekkert ble det. Ønsker deg og dine en herlig fin nyttårsfeiring....klem Mona

Sologbolig sa...

Flott nyttårsbord.
Ønsker deg eit riktig godt nytt år. Klem.

Randi sa...

wow!! så flott pyntet bord. En kjempeidee med speilene ...det skal jeg huske :-)

Jeg har fått 50% fast stilling i Kommunen og det er i grunn likestilt som en 100% for meg som i alle år bare har fått helga stilling. Det er en helt ny stilling, men arbeidsområdet er det samme. Men jeg gleder meg sånn til å få litt mer forutsigbarhet.

Håper kvelden blir en suksess. Kos dere masse.

GODET NYTT ÅR til deg og dine

Refleksjon på livsvegen sa...

♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♪♫•*¨*•.¸¸❤
Så vakkert du har pynta..
♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♪♫•*¨*•.¸¸❤
Godt nytt år til deg og dine!

Seascape sa...

Det var virkelig et vakkert pyntet nyttårsbord. Jeg Ønsker Deg Et Riktig Godt Nytt År:-) Jeg gleder meg til å følge bloggen din i det nye året. Klem fra Seascape

Lenemora sa...

Hei!
Vil bare takke for alle de inspirerende bildene/innleggene du har lagt ut i det året som har gått, takk for at du blogger!
Ønsker deg og dine et godt nytt år 2011, måtte det nye året bringe frem det beste for dere!

Klem Lenemora

Marit Johanne sa...

Så vakkert pyntet bord! Du er flink!
Det ble sikkert en flott nyttårsfeiring.
Vil ønske deg et godt og velsignet nyttår!

Gro S. Dahl sa...

Hei Astrid. Nå har jeg kost meg med morgenkaffen i et stille hus mens jeg har lest bloggen din. Så koselig det er hos dere! Du er flink til å få det koselig rundt deg, og har sansen for de små detaljene. Jeg ser at i deg har jeg funnet min likesinnede - jeg er også veldig glad i engler, og har flere av dem enn annen julepynt. Noen får stå fremme hele året, mens andre får komme frem til jul. Da invaderes huset av engler - jeg elsker det! Til jul kommer det alltid flere engler frem fra pakkehaugen, for alle vet at jeg elsker dem.
Hils Tom! Ønsker dere alt godt for det nye året! En motorsykkeltur til Spydeberg bør dere legge inn til sommeren :-) Klem fra Gro

Evelyn sa...

Hei :)

GODT NYTT ÅR TIL DEG !!!

Oii for et stilig og fint pyntet bord.. dette med speilflisene var lurt.

Ha en fin søndag, gleder meg til å følge deg videre inn i 2011.

Klem fra Evelyn

Hulda sa...

Lekkert nyttårsbord du har dekket. Virkelig stilfullt.

Linda sa...

WOW knalllekkert dekket nyttårsbord!!
Kjempestilig med speil!
Håper du har kost deg masse i jula!
Tusen takk for hyggelig hilsen hos meg;O))...blir så glad!
Jeg hadde jo en laaang bloggepause, for så å starte med en helt ny blogg. Føler meg som en nybeggynner, for det er jo ikke så lett for mine gamle bloggevenner å finne meg igjen.

Ønsker deg et riktig godt nytt år!
Gleder meg til å følge med på dine sysler også i 2011!

Klem Linda

Mitt Krypinn sa...

Kjempelekkert bord! Mulig jeg låner ideen med speil ved en annen anledning. Var foresten mye fint inne på bloggen din, så jeg la meg til som følger så kan jeg enklere komme på besøk til deg siden;)

Thelma Louise sa...

det var sikkelig spentstig nyttårsbord.:-) lekkert.:-) håper gjestene satt pent :-) godt nytt år.:-)

Tomines hjem sa...

så utrolig flott, og ikke minst smart.. du får jo liksom en etasje ekstra og pynte på... og det er IKKE dumt...

ønsker deg en fin fin ny inngang til 2011!!

Anitas hus sa...

Godt nytt år til deg og dine Astrid! Takk for mange fine innlegg i 2010. Gleder meg til å følge deg videre i 2011.

Nydelig bord du hadde dekket, tipper dere hygget dere godt her:)

Ha en fin dag, nå er hverdagen tilbake;)

Klem, Anita:O)

Bergheim sa...

Utrolig flott og kreativt nyttårsbord. Du var den eneste som fant fram til min romjulskonkuranse. Selv om fristen var gått ut får du selvsagt premien.
Send meg adressen din på mail : heimeron@gmail.com. Og en bitteliten surprice kommer i posten.
Vil også benytte anledningen til å ønske deg et riktig godt nytt år !

Synnøve. sa...

Vill önske deg en god fortsättning på 2011.
Håper at allt avlöpte vel på nyttårsaften.
Her var det stille og roligt. Vi låg i influensa både eg og gubben hihi.

Er glad for ditt vennskap og. Man bygger så mange bruer til hvernadre når man blogger. Det liker eg.

Det var ett flott bord du dekket.
Tenk om man var så flink sjöl.
Får se vad eg får til når eg har 50 år dagden i mars....

Nå skal eg ha meg en tur ut. Det er gråvär og kun 5 kuldegrader idag. Skulle visst komme snö.
Ha ei flott dag nå.
Klems Synnöve.

Anne sa...

hei!
så kjekt med en så varm og hjertelig kommentar fra deg til meg! veldig kjekt å bli "oppdaget":-)
så du er rett og slett jærbu? jeg er fra vigrestad, for min del, men bor i stavanger nå, hvor jeg er gift.
Ellers hadde du en herlig blogg, nydelig nyttårsbord. Ser ut som en kan få tips og ideer fra denne siden framover! Gleder meg til å følge deg. Godt nyttår!

Anonym sa...

Så fantastisk fint bord då! Tenker at gjestene var fornødde!! Godt Nyttår!!

Kjemeplekkert med speil! For en fantasi :-)

Over til saken: Knekkebrød:
Eg har og bare gammal vanlig ovn. Å det går fort en kveld å lage dei når dei skal ut og inn av ovnen etc... Å tilslutt lar eg dei stå på tørk øve nattå... 50-100 grader på rist. Det pleie funka :-)

Rodihob :-)

DreamNT sa...

nice article great post comment information thanks for sharing.









คาสิโนออนไลน์