tirsdag 21. august 2012

Høstfølelsen


er ikke her riktig enda. 
Håper virkelig at varmen holder seg ei stund til. 
Men noe høst sniker seg inn. 



Og når det gjelder frukt og grønnsaker
så skaper det en koselig høstfølelse 
når en lager en liten "oppsats" av de



Kan vel kanskje ikke kalles oppsats. 
Men jeg drev nå å danderte 
de litt her en dag. 


Syns vedkomfyren er et flott sted å sette det.


Lager mye smoothi for tida. 
Både av frukt og grønt. 
Syns Smoothi med agurk, brokkoli, 
pære, blåbær, melon el. nektarin. 
og litt juice blir godt.


Ikke alt som tåler å stå fremme  så lenge. 
Derfor er det greit å ikke ha mer fremme enn 
en spiser opp på etpar dager.


Kjøpte etagefatet på mega Coop på Klepp 
for etpar år siden. 
Den gamle skåla fra Figgjo fant jeg på et 
loppemarked en gang. 
Skåla har så fine høstfarger. 



Her ser det ut som sola skal skinne i dag. 
Så da får en bli ferdig med det en må gjøre inne 
før en går ut å koser seg i sola
ei stund før jobb. 

Ønsker dere alle 
en herlig dag :)

 

15 kommentarer:

Olstad sa...

Det er litt høstfølelse synes jeg selv om sola skinner og det er varmt og godt. Jeg liker høsten så det passer meg perfekt. Jeg er hjemme og skal rydde på lageret i dag i anledning sola.
Fint fant, enig med deg at gammel komfyr må være perfekt plass for alle godsakene.

Ha en fin dag.

Marguerite sa...

Vad läckert det ser ut,ett fyrverkeri av färger och höstens skörd!!!
Skålen ska du vara rädd om,jag tror den är från 50-talet,sådana är dyra och eftertraktade,åtminstone här i Sverige!!!
Här är det mulet,men hoppas solen tittar fram lite senare,,,har ledigt idag...
Ha en härlig dag,kära Astrid!!!
KRAAAM!!!

hjemme bra sa...

hei.
Spennende med snoothiene dine.
Vil du legge ut oppskrifter?
Kva har du sammen?

Høsten er no ei herlig tid, sjølv om at det er trist å sei hadet til sommeren.
Flott å kunne høste inn frukt og bær, og fylle fryseren.
Og koselig med inneaktiviteter.

Brunt sukker sa...

HEI :))
NAM BLE VELDIG FRISTET JEG NÅ!!
HØUST JA ...PRØVER SÅ GODT JEG KAN Å HÅLLE LIV I SOMMER BLOMSTENE;))
ØNSKER DEG EN FIN DAG!
KLEM FRA ELI:))

Hilsen Bodil F.T. sa...

Herlige sunne flotte høstbilder!

Spirea sa...

Frukt og grønt og bær er helt nydelig - og ja det er dekorativt også :) Høsten er vel i anmarsj, det er bare å innse, men enn så lenge tviholder jeg på sommeren. I dag er det nydelig sol og 21 grader i vannet her...men tror du jeg bader? neida...men jeg burde ;)
Smoothie er forresten sååå godt :)

Ønsker deg en nydelig dag med mange gode minutter :) klem

Mitt hverdagsliv sa...

Får absolutt høstfølelse av de fine bildene dine! Men det er faktisk en god følelse. Har etterhvert funnet ut at det er noe fint ved alle årstider...

Ha en fin kveld!

Black Feathers sa...

Heisann ;)
Så spennende med frukt og grønt oppsatsen. Ble flott i den fine kurv/fatet. Det hørtes ut som en spennende smoothies med grønnsaker i. Har sett noen oppskrifter på slike. Det høres godt ut men jeg er litt pysete med å prøve nye ting i matveien. ;)På dataen synes jeg det er lettere. Godt at vi er forskjellige.

Bare koselig. Jeg tirves godt her inne på bloggen din og derfor så er jeg ofte innom på besøk ;)

Ha en flott kveld ;)

stallnilsen sa...

Så flott du hadde pyntet med de grønnsakene, ja, høsten er like om hjørnet, idag er det litt guffent vær, regn og tåke , men inne har vi det koselig med lys på bordet :)

Ha en fin kveld, hilsen Lisbeth :)

Black Feathers sa...

Huff, jeg vil ikke tenke på høst og kaldt vær riktig enda. Tviholder fast på sommeren så lenge det går. ;)

Jeg kan vel egentlig takke deg for dine lange koselige kommentarer. Det er så koselig å komme inn på bloggen å se at du har vært innom med en hilsen. Da blir jeg glad. ;)

Ha en super kveld.
Klem fra Eline ;)

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Ååå..så koselig og stilig det var å sette frem frukt og grønt slik :) Herlig :)

Og smoothie høres veldig veldig godt ut :) Og sunt også :) Kom gjerne med oppskrifter, vennen :)

Ha en herlig kveld, og kos deg :)
Klemmer Lisa :)

lavendel mio sa...

Så herlig høststemning det var hos deg!
Takk for omtanken du viser, regner med at du kan sette deg inn i dette,ja, for du er jo en dreven motorsykkelkjører.
Hun blir bedre dag for dag, små ting hun greier hver dag er så stort for henne, hun er ikke blitt skremt av å kjøre sykkel, som hun sier: det var ikke min feil, men Elgens. Hun er så full av pågangsmot og optimistisk at dette skal hun greie. Vi vil være der for henne og støtte henne i tykt og tynt.
Her hos meg er energien borte vekk, men det går bedre dag for dag, blir helt satt ut etter noe slikt.
Ønsker deg en fin dag, klem Hanne

Black Feathers sa...

Heisann. ;)

Jeg svinger bare innom for å ønske deg en strålende dag.
Håper solen skinner hos deg.

Hilsen Eline. ;)

Lill sa...

heihei
Tusen takk for gode ord..
Er godt å være tilbake i bloggverdenen..

ha en flott kveld
klem fra Lill

Bergheim sa...

Herlig frukt og grønt-fat. Slik som virkelig skaper stemning på kjøkkenet. Tusen takk for hyggelig kommentar. Det er alltid koselig å se at du har vært på besøk.Jeg skal mote meg opp til siste arbeidshelg som ferievikar. På mandag er det skole igjen og forberedelse til ny eksamen. Ha en riktig fin helg du også, og kos deg med dine. ;)