fredag 18. juli 2014

Første kokning





av ripsgele er da klar.
Fikk plukket og kokt opp
bærene i går.
Da er det fort gjort å koke geleen.  
Håper den blir passe stiv.
Alltid like spennende.



Bak geleen ser dere to kaffekjeler
jeg kjøpte av denne dama
Hun har mange fine ting i sin bloggbutikk.
Hun bor ikke mer enn ca 7 mil fra oss,
så da var det greit å stikke innom
henne å hente det.
Ei veldig koselig dame det ikke
var vanskelig å finne tonen med.
Skal bruke den største kjelen til å koke
kaffe på vedkomfyren når vi er mange.
Den andre blir nok brukt til å ha varmt vann
i til oppvasken o.l.



Forrige fredag var min kjære på
handletur, og etter et lite tips (fra meg, hehe)
husket han å kjøpe en flott rosebukett til meg.




Enda mer "roser"
Et rosehjerte vi fikk av
besøk vi hadde i begynnelsen av uka.



Min bror med kone og yngste sønn
var her noen dager.
Koselig.
Hun strikker masse.
Så denne kjøkkenkluten fikk jeg av henne.
Nydelig med hjerte på.







Fikk også denne koppen.
En GG kopp hun faktisk hadde funnet på
en bruktbutikk.
Heldige meg.



Hengte hjerte på menytavla.
Så kan jeg se det hver dag.
Veldig greit med en meny for middagen.
Men denne er faktisk ikke fra denne uka.
Har visst glemt å skrive opp denne
ukas meny.




Da er det bare tre dager til med jobbing,
så er det ferie her i huset også.
Skal bli godt,
har vært noe ekstra jobbing de siste ukene,
så noen dager fri nå er etterlengtet.
Håper på greit vær utover ferieukene.
I tilfelle er planen å ta en motorsykkeltur
til Lofoten.
Meldes det mye regn, blir det biltur.
For til Lofoten skal vi uansett vær.

Blir sikkert enda stillere fremover
Men et lite livstegn kommer det
nok innimellom.

Ønsker dere alle
fortsatt riktig
god sommer :)



11 kommentarer:

Hilsen Bodil F.T. sa...

Hei! Vet du, da jeg så de store kjelene tenkte jeg at du hadde kokt ripsgele i dem!! Og så tenkte jeg at det var veldig smart, for da kunne du lett tømme geleen over på glassene!

Ops! Jeg tok visst feil! Men uansett er det kjekt å følge med på blogge din! Så mye fint du har fått!!

Lene sa...

God weekend til dig, snart kommer ferien og jeg krydser fingre for godt vejr til jeres tur til Lofoten :-)

Anonym sa...

Åh,ripsgele er bare såå godt,det lager jeg også. :) Mye fint du har fått da. God tur til Lofoten.
Klem.

Refleksjon på livsvegen sa...

Ripsgele! Du er dyktig!!

Flotte kjelar!

Vi treng ein større til hytta når vi skal varme litt vatn til oppvask m.m.

Vonar dokke får flott tur :-)

Sommarklem

loftkroken sa...

Så morsomt :)Jommen har vi produsert litt på hver vår kant ;)
Rips gelé er sååå godt,min datters favoritt sylte:)
Så heldig du fikk treffe Marit da :)kan tenke meg hun er kjekk :)
Jeg har bestilt endel fra henne også.De kjelene var VIRKELIG flotte

God helg!

Bente

Underberget sa...

Så flink du er! Rips er så friskt og godt og det er fint å kunne ta fram i løpet av høsten og vinteren:-)
Klem fra Berit

Unknown sa...

Tusen takk for hyggelig omtale hos deg Astrid. Du er absolutt en knakende kjekk dame du også. Så fint å se at kjelene er i bruk. Håper jeg får anledning til å treffe deg igjen. Tror vi kunne prata om mye rart. Med noen finner man bare tonen med det samme. Ønsker deg en fin sommerferie. Jeg har igjen to uker av min. Har hatt en rolig og fin uke nå. Selvsagt med et par skattejakter...
Sommerklem fra Marit

Unknown sa...

Ripsgele er kjekt å lage, fint å sette på bordet, og friskt og godt. Og så fine de kjelene er! Skal ta meg en tur innom den nettbutikken. God tur nordover, der er det (også)nydelig!
Ønsker deg en riktig god sommerferie!

Winkel's Crazy Ideas sa...

Flotte kaffekanner begge to, er veldig glad i gamle kaffekanner. Den ripsgeleen kan jeg nesten kjenne duften av! Idag er det min tur til å plukke rips :). For en hyggelig gave du fikk, så personlig og gjennomtenkt, helt herlig. God tur til Lofoten enten det blir i bil eller på motorsykkel. Håper ferien blir full av gode øyeblikk. Klemmer Pam

Marit Johanne sa...

Så deilig med ripsgele! Det var lite rips her iår,så det ble bare to små glass med syltetøy. Jeg har begynt å lage syltetøy isteden for da kan jeg bruke mindre sukker. Mens ungene var små lagde jeg alltid ripsgele. Da spiste de brødskive med epleskive og ripsgele i hullet i midten. Det spiste jeg også da jeg var barn. Ønsker deg god ferie og god tur til Lofoten!

Mor Inger`s hus sa...

Ripsgelè er bare så godt, men er jammen i meg lenge siden jeg har laget det.

Kos deg videre i varmen, nå er det bare å nyte dagene så lenge de varer.

Klems