fredag 4. juli 2014

Ute er endelig peonene i blomst









Håper de blir stående ei stund.
Men det spørs hvordan det går,
for nå regner det og enda mer regn er det meldt.
Får nyte de så lenge en kan.


 




                   


Har en plante med fylte blomster.
Litt mørk rosa





Har og en med litt lysere rosa blomster
Og de er vel og fylte, men
litt "mindre fylte"??



Fikk i bursdagsgave ei stor plante
En Gerbera.
Den har flotte store blomster.
Har hatt en blomst som er avblomstret,
og nå blomstrer nr to.
Håper det kommer flere,
men det ser ikke slik ut.









En lilje blomstrer også nå,
Det er flere knopper der,
så det er håp om noen blomstrer til.



Roser og lavendel
i skjønn forening.
Er masse lus på rosene mine i år.
Tok bort en del til å begynne med i sommer,
Men nå er det ei stund siden jeg
har fått tatt en runde med grønnsåpe og hansker
Må nok se om jeg rekker det i løpet av helga,
innimellom regnbygene.
Det værste er at det er så mye mygg
Så det er ikke noe godt å være ute for tida.





Håper sola skinner hos deg.
Har hatt sol i nesten hele dag her,
men nå regner det.
Er visst mulig at den kommer
tilbake litt i morgen.

Ønsker dere alle
en flott sommer :)



19 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Så vidunderlege peoner.
Det er få andre blomster som er så vakre som dei.
Mine har blomstra ei veke no.
Heldigvis ikkje mykje regn i år, tidlegare år er det regnet som har fyllt dei og ødelagt dei.
Så mange andre fine blomster du har også.
Her er meldt over 20 gr i morgå, det er litt regn i lufta no så me får sjå kva det blir til.
Iallfall håper me på god helg både der du er og her.
Klem

Unknown sa...

Takk for sist Astrid. Morsomt å treffe deg. Peoner er flotte blomster, og den litt mindre fylte som du har var bare helt nydelig. Mange flotte blomstrende planter hos deg ser jeg. Flott med farger i hagen. Her har Peonene tatt kvelden for lenge sida, de regna bort. For regn er liksom Peonfiende nr 1. Ønsker deg en fin helg.
Klem fra Marit

Unknown sa...

Peoner er nydelige :) Det er meldt alt mulig vær i noen dager nå. Håper de klarer seg for det om det kommer en skur.

Ønsker deg nydelige sommerdager :9

Sommerklemmer fra Monica

Unknown sa...

Peonene dine er flotte! Peoner og georginer hadde min mor så masse av, og jeg har begynt å "samle". Holder på med ny hage, så mine planter står fortsatt i potter, og trives sånn passe med det. Men nå er det ferie, så da skal ting skje...
Ha ei riktig god helg

Anonym sa...

Åh pioner är så otroligt vackra! Riktigt fina och somriga bilder. Hoppas att de står länge och förgyller trädgården :)

Anne sa...

Så nydelig med peoner .
Skulle bare ønske de sto leeeeenge ..
her er de avblomstret for en god stund siden .
Så får vi se om regnet kommer .
Det er i alle fall meldt og vi trenger det .
I dag er rene blås bort dagen ..
men deilig temperatur.

God helg og fortsatt fine sommerdager !
Klem Anne

Inspirasjon fra Elin sa...

Vakre blomster i hagen din :)
Her blomstrer det også, enda jeg ikke har grønne fingre :) Hehe
God helg

Ingvill Mydland sa...

Utrolig flotte peoner!! De er bare fantastiske, og dine var spesielt flotte eksemplarer!

Underberget sa...

Virkelig NYDELIGE peoner du har! Jeg elsker denne fargen på peoner. Håper de klarer seg i regnværet, du får gjøre som jeg gjorde for noen år siden, sett paraplyer og parasoller over de blomstene du er mest redd for!

Winkel's Crazy Ideas sa...

Synes knapt det finnes noe vakrere enn peoner, elsker dem. Her er det knotten som regjerer. Huff, som de små fluene ødelegger kveldene. Mange år siden det har vært så ille. Ønsker deg en fin søndag og håper regnet ikke farer for hardt med dine vakre blomster. Klemmer Pam

Sommerhuset i bakken sa...

Åh, så herlige blomster! Vakre, vakre peoner! Slike har jeg lyst til å ha i hagen, også ;-)

Ønsker deg en super søndag!

Refleksjon på livsvegen sa...

Så vakkert!

Vonar sommaren din er fin!

klem

Mor Inger`s hus sa...

Så fint det blomstrer hos deg.
Her er det seint i år - vokser neste ikke. Men satser på at når sola kommer etter alt regnet, så blir det litt fart i blomstene også :)

Marit Johanne sa...

Mange vakre blomster i hagen din, og særlig peonene. Jeg har ikke peoner, men naboen har i hagen sin som vi ser fra det ene kjøkkenvinduet.
så vi kan beundre dem :)
Klem fra Marit Johanne

Mandelhjärta sa...

Åh, så skjønne peoner! Rosa blomster er alltid en favoritt.. ;)
Kos deg og nyt sommerdagene!
Takk for koselig hilsen hos meg! :)

Bergheim sa...

Nydelige pioner, jeg blir grønn av misunnelse men på en god måte, de er jo så herlige. Jeg har ikke fått plantet pioner enda men håper jeg kan få det til en gang, Det største problemet er å finne ut hvor jeg skal ha dem siden hagen er så uferdig. Men håpet er der. Ha en nydelig kveld.

Marguerite sa...

Vilka underbara blommor du har,Astrid!!!
Hoppas du har fina,goda sommardagar!
KRAAAM!!! ❤️

-monakristin sa...

Heldig du er! Peoner er nydelige! Må nok vente noen år før nib begynner å blomstre... :)

-monakristin sa...

"min", ikke "nib" ;)