lørdag 9. august 2014

Saltstraumen



Min kjære er glad i å fiske.
Og når han var i nærheten av Saltstaumen
måtte han jo bortom å prøve fisket.
Da vi kom var det stille,
Men strømmen kom etter hvert.




Og en liten fisk ble det også.
Hadde nok fått mer visst vi hadde
hatt tid og ikke minst mulighet til å ta
med oss fangsten.
Den ene seien han fikk ble gitt bort til
en annen fisker som stod der.
Men det morsomste var nok å vite at han
hadde fått fisk i Saltstraumen





Ja vi hadde mye fint vær.
Litt overskyet denne dagen.
Men varmt, og sola var fremme innimellom.









Nå er vi på vei fra Bodø til
Narvik



Kjørte innom Hamsunsenteret
på Hamarøy.




Rett innfor inngangen der
stod dette som jeg jo måtte ha med meg bilde av.
Flott kiste og kofferter.







Geiterams er det mye av nordover.
Er jo vant med geiterams,
men ikke på så store områder
Så det ble en del bilder av de.















 og mange hadde en veldig
                                           intens rosafarge.



 Det hender ofte at jeg blir ganske trett av å sitte
bak på motorsykkelen.
Men det var jo så mye flott natur å se på at det
var umulig å lukke øynene.






     Måtte ha med meg alt det flotte
                                                                                        som var å se underveis.





Dette bilde tok jeg på en rastestopp.







Da er vi fremme i Narvik.
Bodde rett ved slalombakken der.
Og min kjære ville ta en tur med gondol/skiheis





Og jeg som har høydeskrekk
hadde nok ikke lyst til å være med.
Men ble nå med likevel.
Og det gikk jo utrolig bra.






Disse "vinduene" var inne på serveringsstedet i høyden der.
Sikkert det som er skistua tenker jeg.
Mange planter malt på glasset der.








Tok et panoramabilde av utsikten
over Narvik













Nok en flott dag med mange flotte opplevelser
Neste dag reiste vi til Lofoten.
Bilder av den turen kommer.


Jeg har aldri vært på en så lang tur
med motorsykkel.
Har i perioder veldig vonde hofter.
Men det er merket jeg veldig lite til
på denne turen.
Eneste gangene jeg merket litt
var når vi fikk senger med harde madrasser.



Da er det lørdag kveld.
Håper du som
er innom meg
får en flott søndag :)










3 kommentarer:

Unknown sa...

Takk for turen i dag også. Gleder meg til neste innlegg, for Lofoten det er virkelig en plass jeg vil innom hvis jeg skal nordover. Eller ikke hvis, mente når. Jeg VIL nordover en gang.
Klem fra Marit

Cathrin sa...

Hei hei!
Er ofte innom bloggen din, men tror ikke jeg har lagt igjen kommentar tidligere. Men i dag bare måtte jeg siden det dukket opp så mange flotte bilder fra byen min (Narvik). Bilde nr 8 nedenifra er over Håkvik og i klyngen med trær ca midt på skimtes huset til min bestemor. Her bader vi mye i fjæra om sommeren, berget som stikker ut kalles Tangbergan. Har så mange gode barndomsminner herfra, så dette bildet var morro å se. Er så glad du valgte å ta turen opp med gondolbanen til Øvre Fjellheisstasjon, utsikten på toppen der er jo fantastisk og for noen flotte bilder du fikk knipset av byen "min". Om vinteren koser vi oss med å kjøre slalåm eller rattkjelke ned herfra, kan love det går unna nedover bakkene. Flotte bilder, tusen takk for at du deler. Nå gleder jeg meg bare til innlegget fra Henningsvær, det er en skikkelig perle.
Ha en flott kommende uke!
-Cathrin-

Marguerite sa...

Tack, jag saknar ord för allt vackert från er fantastiska resa!!! ❤️