fredag 21. november 2014

Helg igjen

Den siste helga før vi går inn i adventstida. 
Det er nesten så jeg ikke tror det.
Men kalenderen lyver ikke. 

 

Og det snødde litt i går kveld og sikkert i natt. 
Men ikke mer enn at 
veiene er bare, heldigvis.
Så temperatur og vær sier også at 
vi er inne i en vintermåned


Jeg har jo sagt deg: Vær modig og sterk! 
La deg ikke skremme, og mist ikke motet! 
For Herren din Gud er med deg overalt hvor du går
Dette står i Josva 1.9. 
Denne staffetpinne fikk jeg
da jeg overtok som leder i menigheten.  
Gode ord å ta med seg.


Inne tennes det lys selv midt på dagen.
Det blir jo ikke skikkelig lyst. 
Bildene blir dunkle og uklare. 
 

Vet det hadde hjulpet visst jeg 
satte kamera på et stativ eller et bord. 
Men det er ikke alltid en tar seg tid til det.


Ellers så har jeg i dag ryddet i skuffene med 
lys og servietter
Godt å se om en har nok til å overleve vinteren, hehe
Tror jeg skal klare meg ei god stund ja. 
Ei med kubberlys og ei med lange lys, 
pluss at jeg har te-lys og noen lange lys et annet sted. 


Disse skuffene er ganske store 
Her er det ei med servietter
Er 35-40 pakker med servietter her. 
Og enda er det plass til flere Hehe
tror vi kan søle litt også uten 
at det skal bli noe problem med å tørke opp. 


Her en dag kom min kjære hjem med 
denne asaliaen. 
Nydelig. 
Ble kjempeglad for den. 


Så nå står den her på bordet å sprer glede
og håp om ei fin tid fremover mot jula. 

Denne førjulstida blir travel med 
alle forberedelsene både hjemme 
og i menigheten.



Så det er ikke sikkert det blir 
engle/julekrybbekalender i år. 
Jeg skal prøve, 
men det blir kanskje ikke nye innlegg hver dag. 

Her er det frihelg og den skal 
brukes til å tråle forskjellige julemesser i morgen 
og avslapping hjemme på søndag.

Vil få ønske dere 
alle ei herlig helg :)


12 kommentarer:

solveig sa...

Lys- og serviettsamlinga di liknar på mi;-)
God helg!

KKvinneblogger sa...

Lys og servietter er det viktig å ha stell på nå framover, ja :)
Kan ikke skjønne at vi har kommet så langt enda, jeg heller, det er jo ikke kaldt!

Refleksjon på livsvegen sa...

Tenk det er berre 1 mnd til Jul!
Heilt utruleg!

God helg klem

amo sin blogg sa...

Du har orden i sakene ser eg, og eit bra lager :)
Kvit azalea er nydeleg.
Tida fram til jul går fort, eg har baka eindel siste dagane, men ikkje småkaker. Det får kome seinare.

God helg vidare !

Marit Johanne sa...

Gode ord du fikk med deg med stafettpinnen, og ønsker deg Guds velsignelse over oppgaven.
Ja,det er utrolig hvor fort tida går! Jeg skal ha misjonsforening hjemme hos meg til onsdag, og når den er over blir det å begynne å tenke på baking til jul og finne frem adventspynten. Kos deg med lys ;) Klem fra Marit Johanne

Underberget sa...

Koselige bilder. Lys og servietter er alltid bra å ha liggende på lur. Blomster er koselig å få,jeg må nok kjøpe mine selv for det meste.. Ønsker deg en velsignet søndag og tusen takk til deg for alle koselige hilsener du legger igjen på bloggen min, det blir jeg alltid glad for!
Klem, Berit

angie sa...

danke für die tollen bilder und inspirationen!!! einen schönen sonntag wünscht angie

Jan Samuel sa...

Tusen takk for fine ord, som vi jammen kan trenge.Ønsker deg lykke til og at du får en fin ny uke!
Klem fra Sol

Jan Samuel sa...

Har ikke fått til bloggadressen derfor kommer Jan sin.:)

Malys krok sa...

Kan du skjønne at det er slik at advent og jul alltid kommer så fort. Hehe... vi er vel så opptatt med div gjøremål at vi ikke enser at dagene går.
Gode ord du fikk med på "lederveien", ønsker deg lykke til og Guds velsignelse over dette.
Takk for koselig hilsen hos meg.
Vakker asalea! -Margit-

Unknown sa...

Så koselig at mannen din hjem med Azalea :)

Du har mange lys ja og servietter - så fine de serviettene er forresten!

Det går vel ann å måke rundt et melkespann ? Men vet hvordan det er, og noen ganger må man velge sine kamper ( hva det skal diskuteres om )

Ønsker deg en fin ny uke Astrid

Klemmer Monica

Anonym sa...

Liker at du siterer verset : vær modig og sterk.... Våre barn skiftet skole og grudde seg for overgangen. Da hadde de nettopp lært sangen "vær modig og sterk, la deg ikke skremme" i barnearbeidet i menigheten vår.