tirsdag 25. november 2014

Litt julebakst

ble det på oss i går.
Lussekatter som skal serveres på 
loppa, på sangstund på sykehjem og på
et førjulsmøte vi skal ha Luciahelga. 


I tillegg ble det kranskekakestenger, 
brune pinner og "kakemenn" engler.


Sønnen fikk selvsagt med seg litt av
alle slagene. 
Han var fornøyd med det. 
Men vi håper begge at vi får til en 
bakedag til litt nærmere jul.


I sommer fant jeg slik engleform i Sverige. 
Den måtte jo bli med hjem til meg.
Syns disse englekakene ble fine, 
og passe store.

 

Da håper jeg dere alle 
får en god dag :)

9 kommentarer:

Unknown sa...

Det der hørtes skikkelig koselig ut. Englekakene var kjempefine og Lussekattene så kjempegode ut. Tenker mange kommer til å sette pris på kakene.
Klem fra Marit

stallnilsen sa...

Ja nu er det tid for og begynne med julebakst, syns det er kjempekoselig :) Kakene dine så deilige ut :)
I dag baker æ de første julebrødene og de regner æ med blir spist opp før jul, det blir flere julebrød baking i desember, da æ bruker og bake til alle de tre voksne ungene mine også :)

Ha ei fin uke.

Lisbeth :O)

angie sa...

sooo lecker!!! tolle bilder und inspirationen, danke dafür und liebe grüße von angie

Anne sa...

Deilig julebaksten hos deg !
Heldig du er som har kommet så godt i gang .
Jeg startet i går ...midt i piskingen røk kjøkkenmaskinen .
Den har gjort sitt og blitt flittig brukt .
Så da er det bare å komme seg ut å se etter en ny .
Valgets kval ...

Ha en fin dag !

Bergheim sa...

Så godt å være i gang med baking. Her blir det nok ikke bakt så mye da vi egentlig ikke er så glade i julekaker men det blir endel gjærbakst og noen få utvalgte for tradisjonens skyld. Tusen takk for hyggelig hilsen, besøkene dine og kommentarene er blitt koselige hverdagsgleder for meg, tusen takk og ha en fin uke

Inspirasjon fra Elin sa...

SÅ ut som gode kaker.
I år har jeg bestemt meg for å lage mindre kaker enn i fjor, fordi jeg kastet så mye utpå våren. ble ikke spist opp. Men jeg tenkte å prøve meg på litt konfekt istedenfor :)
Lusekatter er godt og ble laget for å glede andre, det er en fin juleglede :)

Marguerite sa...

Fina bilder på läckra bakverk, det ser verkligen gott ut alltsammans!
Jag älskar denna tiden när man får pyssla, baka och förbereda julen...
Önskar dig en fortsatt fin och Välsignad vecka!
KRAAAM!!!

Refleksjon på livsvegen sa...

Så kjekt! Og englekakene er kjempeflotte :-)

Ingvill Mydland sa...

For noen nydelige englekaker! Slike former vil jeg også ha! De ryker rett inn på ønskelista. Må jo også være perfekte små venninnegaver! Både kaker og former!! :)