søndag 22. januar 2017

Lyse farger

var det som preget både jule og nyttårspynten her
Jeg har som regel ikke noe hast med å få bort julepynten. 
Men den forsvant 20.dag. da. 
Jula varer ikke helt til påske Hehe


Nyttårsaften ble bordet dekket med 
gammelt servise arvet etter svigermor, 
lilla strikka duker som min mor har strikket, 
og avskårne amaryllis.
Rosene hadde jeg fått av min kjær på vår bryllupsdag som er i romjula.
Alt var vel gjennbruk, til og med kubbelyset 
var kjøpt på gjenbruksbutikk.  (Serviettene var nye da)
Syns det er koselig å kunne pynte med noe av det jeg har fra før. 


Er like glad i dette gamle skapet selv etter flere år. 
Ekstra fint er det når jeg tenner masse levende lys. 


Det har vært mange flotte soloppganger 
og solnedganger her i vinter. 
Nydelige farger.
Nå er det is på vannet. Men flott kan det være likevel.


 Etter at julepynten ble ryddet bort, 
måtte jeg ha noen primulaer. 
Men gleder meg aller mest til å kunne begynne å plante ute
Men må smøre meg med tålmodighet i minst 
to måneder til før det er trygt. 
Kan vel kanskje ha ut litt løkplanter som tåler 
noen kuldegrader rundt påske. 
Er vi heldige så kommer våren tidlig, 
Håper inderlig det. 
Er ikke noe vintermenneske. 


Da vil jeg ønske dere alle 
ei velsignet 
god ny uke :) 


7 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Kjempe fint å bruke det ein har frå før. Godt å merke at dagane stadig vert lysare... Våren er ikkje så langt unna 😉

Winkel's Crazy Ideas sa...

Veldig enig med deg, interiørbutikker fulle av sesongens .yeste trender frister svært lite. Morro å kunne kombinere det man allerede har på en ny måte. Så stemningsfullt og hyggelig du hadde pyntet og for et vakkert bilde av solnedgangen. Ja, nå er lyset på vei tilbake. Det skal bli godt.
Jeg bruker facebook til det samme som deg. Er ikke innom ofte, men liker å dele Guds ord. Lite annet personlig fra meg på facebook. Ønsker deg ei velsignet fin uke, klem fra Pam i Sør

Marit Johanne sa...

Koselig å se deg på blogg igjen. Jeg har vært lite aktiv jeg også, men har tenkt å prøve å bli flinkere nå. Det blir jo mest håndarbeid på min blogg. Du er så flink til å lage koselige og fine dekorasjoner der du bruker gjenbruk og ting du har. Jeg må få kjøpt meg noen primula jeg også, de minner om vår!

amo sin blogg sa...

Koselege bilder.
Solnedgangen din er nydeleg, du får kanskje sjå den ofte
der du bur ?
Her er det regn og skodde så sol har me ikkje sett på lang tid.
Einige med deg at vinteren godt kan kortast inn litt, våren er velkomen så snart som råd.

stallnilsen sa...

Hei og takk for kommentar på bloggen min.
Ja det er ikke vær dag blogglysten er på topp her heller, men syns nu det er koselig og holde bloggen i live da :)
Koselig innlegg fra dæ.
Æ blir lei jula 1. nyttårsdag hvært år, ;) så da går juletreet ut vinduet her og julepynten pakkes bort :)

Ha ei fortsatt fin uke.

Lisbeth :O)

Marguerite sa...

Så vackra bilder du delar och solnedgången var helt fantastisk!
Ja, nu längtar man efter Vår, sol och värme...
Ha en fortsatt fin vecka, du också!
Kram!

thanida sa...

Wonderful list I will share this for sure and book mark it for future references,
ร่ม
โรงงานร่ม
ร่มพับ
ร่มไม้เท้า
ขายร่มราคาถูก