lørdag 21. juni 2008

Nok ei jobbhelg


Forrige helg var ekstra,
og når en jobber annen hver helg fra før av,
så blir det tre helger etter hverandre.
Men det går greit.
Denne helga har jeg hvilende nattevakt.
Så da har en jo fri hele dagene.


 
Håper bare jeg får sove godt i natt.
I går kveld etter jeg hadde lagt meg
hørte jeg to skudd i nærheten.
En blir litt urolig av slikt,
så jeg sov ikke så godt.
Men det blir nok rolig nå i natt.



Gikk et stykke heimover i dag.
Hadde litt vondt i et bein, så jeg
tok ikke sjansen på å gå helt heim.
Dette treet står i hagen på arbeidsplassen.
Syns det er så flotte blomster på det.
Kommer ikke så godt frem på dette bilde
Men trykk på det så blir det større



Turen går blandt annet over denne elva.
Rennende vann er så beroligende.
Det er godt å gå rett etter jobb
Har så vanskelig for å komme meg ut
på tur etter at jeg er kommet heim.
Da skal jeg bare ordne noe først.
Henge opp den maskin med klær.
Og vanne blomster, rydde litt..........
Som Albert Åberg sa: Skal bare
Har jobbet over tyve år i barnehage.
Så jeg kjenner disse bøkene.



Stille vann er også flott.
Utsikten utover Randsfjorden er jo fin.
Når en har så flott natur rundt seg
så er det jo rart at en ikke kommer
seg mer ut på tur.
Gikk ca tre km i dag.
Går jeg helt heim blir det omtrent fem km.
Skal gå så langt beinet orker i morgen også.
Håper jeg kommer litt lenger.



Denne står nå ved trappa mi.
Når den var nedsatt til halv pris på Plantasjen
kunne jeg ikke gå forbi den.
Syns den blåfargen er flott.

Ha en riktig
god natt
Og en velsignet
søndag


6 kommentarer:

irina sa...

S¨fine bilder og tanker du deler med oss.
innom mange nye blogger for å utvide horisonten litt :)

Trønderhilsen !!

Miamor sa...

Nå syns jeg litt synd på deg som jobber såå mange helger, men snart ferie kanskje???

HAr jobbet turnus i 13 år, så jeg vet hva det er...

Her har vi storinnrykk av venner fra Stavanger med 4 herlige smågutter fra 6 mnd.til 7 år...

Koser oss)

Mitt hvite hus sa...

Så koselige bilder du viser langs veien du går:=)
Du må jo være sliten nå med tre arbeidshelger på rad. Nærmer seg ferie kanksje?

Håper du klarer å nå målet ditt med å gå litt lengre. Det er deilig å gå og når du tar med deg fotoapparatet å kan dele bilder å tanker blir det ekstra kjekt:=)

klem

Anonym sa...

Ja vi har fin natur oppe her, det er helt sikkert. Fine koselige bilder. Håper du får en grei jobbe helg. Jeg har ferie og går her å nyter det. Får gjort mye når man først kan slappe av.

Brit. (lille meg) sa...

Nå har det kommet mye nytt her siden sist jeg var inne. synes ikke der var så lenge siden, heller. Men her trengs nok å holde seg oppdatert, skjønner jeg.
Og så har du så mange arbeidshelger. Men det går vel greit, iallfall de gangene du har hvilende nattevakt. ...
skummelt med de skuddene du hørte. Har du funnet ut hva det var?...
Fine bilder du viser oss. Den hortensiaen var flott og frodig.
Kjempefine kort under her. Og de oppvaskklutene av bleiestoff var fine med pyntekant på. Det kvikker opp.
Takk for hyggelig hilsen til meg, og ha en god søndag, og god vakt!

Miamor sa...

Hei kjære Astrid!

Så flott at du skriver litt om deg selv!!

Vi er kalt til å be, og så får Gud gjøre resten...
Så flott at det fungerer så fint å jobbe med psykisk utv.hemmede! Der trengs det flotte folk som kan gjøre en innsats!

jeg har også hatt høyt stoffskifte, men tok ikke operasjon, men radioaktiv jodbehandling. Nå er stoffskiftet litt lavt, men bruker levaxin og det fungerer ok!

Tror det gjør noe med holdningen til livet og dagene våre å bli syk..
Tydlig at det har skjedd noe med deg der..
Glad for å ha blitt kjent med deg, Astrid! Guds Fred :)