lørdag 20. september 2008

Har fått en utfordring

fra Interiør og hage
Den går ut på å svar på noen spørsmål
Her kommer de:

1. Hviken mat eter du ofte? Knekkebrød, salat og eple

2. Når du er i selskap,er du den personen som sitter,eller hjelper du til?
Litt begge deler

3.Hvor sitter du helst når du blogger? I stua med den bærbare på fanget

4.Kjøper du ofte skraplodd?
Nei, veldig sjelden. Av og til når det er til lag og foreninger


5.Hvilket land eller by har vært din beste ferie?
Årets ferie på Jæren i nydelig sommervær

6.Hvilken TV-kanal ser du mest på? Nrk, Tv2 og Visjon Norge

Skal vel også sende denne videre,
vet ikke hvem som har fått denne, Men
De "heldige" denne gangen blir:
Dorthe
Olstad
og Museumsbua

Lykke til !


I dag skulle vi egentlig kjøre motorsykkel over Valdresflya
Men det ble bil pga dårlig batteri på motorsykkelen.
Men vi hadde en flott tur i nydelig vær


Kjørte opp Gudbrandsdalen.
Tok av oppover Sjoa.
Der såg vi flere raftere på vei nedover elva
Dette bilde er ikke derfra,
men fra et sted som kalles Ridderspranget.
Et sagn forteller om ei flott jente som ble lovet bort til
en mann hun ikke ville ha. Han hun ville ha tok henne
under armen og hoppet over fossen og
dyttet den andre mannen uti.
Det var fritt og raskt gjenfortalt.


Kjørte jo forbi her også, se på "blondene"
på sidene av taket. (husker ikke hva det heter)
Før vi tok av mot Gjendesheim
I hytter her har begge ungene overnattet
i forbindelse med skoletur.
På høsten i 10. kl. går de som vil og kan
Besseggen.
Jeg har ikke gått der og kommer ikke
til å gjøre det heller.
Men det er flott natur der.


Denne plassen ligger ved Gjende
Rett overfor Gjendesheim,
der vi spiste middag.
Komle med kjøtt, bacon, kålrotstappe
og kefirmelk.
Det var godt. Lenge siden jeg har spist det.

Skapet er ferdig malt,
men har ikke fått tatt bilde av det enda.
Får vise det i morgen.

Ha en flott
lørdagskveld


7 kommentarer:

Kaffekos sa...

Nydelige naturbilder du har tatt. Turen så herlig ut.
Ha en fin kveld:)

Hilsen fra landet sa...

Så gøy å se! Jeg har lenge bodd i området der, men flyttet nedover til Osloområdet i høst i forb med studier. Moro at du tok turen forbi der! :-)

Garden Angel sa...

Hei på deg!
Så koselig at du tok utfordringen:)
Du det er jo ikke sånn at jeg må ha alt hvitt altså...Men synes den gruppa passet godt i hvitt!
Den står på kjøkkenet vårt. I stua har vi en mørkbeiset gruppe med mørke skinnstoler, så det er ikke helt hvitt her...
Jeg synes mye forskjellig er fint jeg...Men liker best når ting er litt gjennomført. Men det tar jommen tid...!

Høres ut som dere har hatt en flott tur!
Og ja...skulle jeg bli giftet bort til en jeg ikke ønsket, ville jeg gladelig blitt reddet av drømmeprinsen...høydeskrekk eller ei....hihi

Håper dere har en koselig helg:)

Dorthe sa...

Så fin tur dere har hatt:)Koselige bilder. Kanskkje vi er heldige med været denne søndag:) Tar utfordringen på strak arm..
Denne søndagen blir rolig hos meg.. lurte litt på vaffel steiking.. Kanskje jeg orker idag:) ellers blir det strikking. Til uka skal jeg titte litt mere på loppemarked.. får jo inspirasjon hos deg:)Kan ikke kjøpe så store ting da jeg jo ikke har bil.. ofte kjøre de ikke ut.
Ha en riktig fin søndag:)

Synnøve. sa...

Takk for en flott tur. Har ikke kjört der så dette var göy.
Har ikke gått Besseggen eg heller men tviler på at det blir gjort.
Skal kanske ut i skogen en tur idag. Sola skiner og det ser ut at den blir her i hele dag.
Nyt nå denne flotte söndagen vennen.
Klems Synne.

Mitt hvite hus sa...

Wow for noen flotte nasturbilder du viser. Ja dette ble nok en flott tur skjønner jeg=)

Artig å lese om deg i utfordringen=)
Nyt søndagen Klem Kerstin

*Hege*-mine små skatter sa...

Så fine bilder!! Det er koselig med en sånn tur dere har hatt-sikkert "friskere" på motorsykkel,men fint i bil også;)